ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Προγράμματα κοινωφελούς εργασίας για Νηπιαγωγούς ΤΕΛΟΣ

Από Δ.Μπράτη στο Facebook

Προγράμματα κοινωφελούς εργασίας για Νηπιαγωγούς ΤΕΛΟΣ.Αυτά μου είπαν πριν λίγο τόσο η Γενική Δντρια του Υπουργείου ,όσο και ο προιστάμενος της Ε.Υ.Ε.(Ειδικής Υπηρεσίας εφαρμογής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων).Ο λόγος..αυτός που έγραφα όλες τις μέρες .Δεν μπορεί στα δημόσια νηπιαγωγεία να προσλάβει,ως νηπιαγωγούς,άλλος φορέας πλην του Υπουργείου Παιδείας.Τώρα η διαχειριστική αρχή κάνει προσπάθεια μεταφοράς των πιστώσεων στο υπουργείο παιδείας κι αν αυτό γίνει σήμερα (το περιμένουν από μέρα σε μέρα μου είπαν) ,θα γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών για τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία.
Υ.Γ. Σ όσους"λοιδορούσαν" αυτές τις μέρες ,την τοποθέτησή μου αυτή,τους συστήνω να μελετούν καλύτερα τους Νόμους και τις αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας,ιδιαίτερα όταν αυτές προέρχονται μετά από προσφυγή της Ομοσπονδίας.

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ! – ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

www. nipiagogoi.gr

ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ! – ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το Υπουργείο Παιδείας, ο φορέας που σύμφωνα με το Σύνταγμα είναι υπεύθυνος για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, παρανομεί και ετοιμάζεται να προσλάβει εκπαιδευτικούς μέσω προγράμματος του ΟΑΕΔ (ΦΕΚ 2091/27-8-2013). Πρόκειται για στρατηγική που θα δώσει τη δυνατότητα πρόσληψης εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο από φορείς εκτός Υπουργείου, γεγονός που θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση και κατά συνέπεια στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα για Άνεργους/Εργαζόμενους (Ωφελούμενους) στο πλαίσιο της υλοποίησης της Πράξης «Προώθηση της Απασχόλησης Μέσω Προγραμμάτων Κοινωφελούς Χαρακτήρα» του ΟΑΕΔ

«… οι προσλήψεις ανέργων συγκεκριμένων ειδικοτήτων που δύνανται να απασχοληθούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικά-Γυμνάσια- Λύκεια), σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), καθώς και σε Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και στους Φορείς Επίβλεψης.
Οι ειδικότητες που δύνανται να απασχοληθούν στις ανωτέρω μονάδες είναι, ενδεικτικά, θα είναι: Νηπιαγωγοί (πρωτοβάθμια εκπαίδευση). Ψυχολόγοι (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ). Κοινωνικής Εργασίας – Κοινωνικοί Λειτουργοί (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ). Επιστάτες (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ) Λογοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ) Εργοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ ) Φυσιοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ ). Σχολικοί νοσηλευτές (ΣΜΕΑΕ ).Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΣΜΕΑΕ ). Οδηγοί σχολικών λεωφορείων (ΣΜΕΑΕ). Συνοδοί σχολικών λεωφορείων (ΣΜΕΑΕ ).»

Το σχέδιο
Το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποίησε το παραπάνω πρόγραμμα για να καλύψει την αδυναμία του να στελεχώσει τα Νηπιαγωγεία με μόνιμο προσωπικό και ετοιμάζεται να ανοίξει τα κλειστά –όλο το φθινόπωρο- Νηπιαγωγεία με 600 άνεργους/ωφελούμενους Νηπιαγωγούς.
Η διαδικασία ξεκίνησε ήδη σε πρώτη φάση με αναστολή λειτουργίας των Νηπιαγωγείων, γεγονός που δημιούργησε στους γονείς πολύ μεγάλα προβλήματα, τα οποία δεν τους αφήνουν τα περιθώρια να αντιδράσουν στην πρόσληψη εκπαιδευτικών που αμείβονται με μισθούς πείνας και στην υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Σε δεύτερη φάση άρχισε η αποδόμηση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου με τη δυνατότητα αθρόων αποχωρήσεων νηπίων καθόλη τη διάρκεια της β΄ βάρδιας.
Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο χάνει τον εκπαιδευτικό του ρόλο, μετονομάζεται σε Υποστηρικτική Δομή και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, με μεγάλη ευκολία η λειτουργία του να περάσει στο Δήμο. Περίπου 2.500 Νηπιαγωγοί θα κριθούν σταδιακά υπεράριθμοι και θα μετακινηθούν ανά την επικράτεια για κάλυψη  κενών.
600  άνεργοι Νηπιαγωγοί θα δουλέψουν για 6,5 μήνες, μη έχοντας το δικαίωμα να ξαναπροσληφθούν νωρίτερα από 36 μήνες μετά την απόλυσή τους. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που αρνηθούν να εργαστούν.
Η σχολική χρονιά θα αρχίζει το χειμώνα, την 1η Δεκεμβρίου, αφού από τότε θα αρχίζουν οι συμβάσεις (6 μήνες και 15 μέρες) του ΟΑΕΔ.

·      Νηπιαγωγοί με μισθό πείνας, με 427 – 490 €, που θα αποδίδεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος
·      Νηπιαγωγεία με Νηπιαγωγούς, με διαφορετικές αμοιβές για την ίδια εργασία
·      Εργασία που δεν θα μοριοδοτείται και δεν υπολογίζεται ως συντάξιμη
·      Νηπιαγωγοί με πτυχία που θα προσλαμβάνονται όπως οι  ανειδίκευτοι εργάτες του ΟΑΕΔ, με κριτήριο το χρόνο ανεργίας και άλλα κοινωνικά κριτήρια, απαξιώνοντας τελείως τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές παραμέτρους (προϋπηρεσία κλπ.) και ακυρώνοντας την εκπαιδευτική νομοθεσία
·      Νηπιαγωγοί που θα εργάζονται με καθεστώς κυλιόμενης ανεργίας
·      Προσλήψεις με διαμεσολαβητές τους Δήμους  και εργασία κατά τη διάρκεια των διακοπών των σχολείων

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΞΕΧΝΑ ΟΤΙ ΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΑΠΕΤΥΧΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΚΑΙ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΘΗΚΕ

Να του θυμίσουμε εμείς που δεν ξεχνάμε, γιατί οι αγώνες μας είναι μέρος της ιστορίας μας, είναι η δύναμη των εκπαιδευτικών.


1.       Παιδικά κέντρα
Με το Ν1566/85 είχε γίνει προσπάθεια να οργανωθούν Νηπιαγωγεία με την μορφή παιδικών κέντρων. Η προσπάθεια απέτυχε, επειδή υπήρξε συντονισμένος αγώνας των Νηπιαγωγών, που αρνήθηκαν να ενταχθούν στα παιδικά κέντρα, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα υποβαθμιζόταν ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου και θα περιορίζονταν σε ρόλο φύλαξης των παιδιών[1]

2.       Αποκέντρωση: Νηπιαγωγεία σε Δήμους
Η προσπάθεια  του 1994, με τους νόμους 2218 και 2240 για την αποκέντρωση, να μεταφερθούν τα Νηπιαγωγεία στους Δήμους, είχε παταγώδη αποτυχία.
Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα αντιστάθηκε και νίκησε. ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

3.       Νηπιαγωγεία σε παιδικούς σταθμούς Δήμων
Το Υπουργείο επανήλθε με την τροπολογία (Ν.3577/07, άρθρο 32) για τη λειτουργία τμημάτων Νηπιαγωγείων σε παιδικούς σταθμούς των Δήμων. Για άλλη μια φορά παρανόμησε, αφού δεν έκανε δεκτή την απόφαση του ΣτΕ, με την οποία η διοίκηση και λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης ουδέποτε δύναται να θεωρηθεί ως «τοπική υπόθεση» (ΔΟΕ Απ.220/20-10-2007). Η αντισυνταγματική τροπολογία υπήρξε η αφορμή για τη συσπείρωση των Νηπιαγωγών και τη δημιουργία του Συντονιστικού Νηπιαγωγών. Νηπιαγωγοί, Σύλλογοι και ΔΟΕ αντέδρασαν δυναμικά με πολλές μορφές δράσης, όπως απεργίες, ανακοινώσεις, συναντήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου κ.ά. και ανάγκασαν το Υπουργείο να οπισθοχωρήσει.

4.       2013: Νηπιαγωγεία με Νηπιαγωγούς «ωφελούμενους» του ΟΑΕΔ
Το Υπουργείο επιτίθεται για μια ακόμα φορά, προσπαθώντας να διαλύσει και να υποβαθμίσει το Νηπιαγωγείο. Νηπιαγωγοί με μισθούς πείνας, σε μόνιμη ανασφάλεια, με τις πιο απαράδεκτες μορφές εργασιακών σχέσεων που έχουμε δει μέχρι τώρα.

Το Νηπιαγωγείο είναι η αρχή. Όλη η δημόσια εκπαίδευση κινδυνεύει.

Ζητάμε η ΔΟΕ

·        Να καλέσει άμεσα το  Συντονιστικό  Νηπιαγωγών για να μεταφέρει στο ΔΣ τη φωνή της βάσης
·        Να πραγματοποιήσει μέσα στην εβδομάδα κάλεσμα Νηπιαγωγών για ενημέρωση
·        Να ζητήσει συνάντηση με όλους τους αρμόδιους φορείς: Πανεπιστήμια,  Υπουργείο, Διευθυντές (Προγραμμάτων Σπουδών, Ολοημέρου, Ειδικής Αγωγής),  Ενώσεις Γονέων κ.ά.
·        Να προκηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις


Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Άνεργες αναπληρώτριες Νηπιαγωγοί: Επιστολή καταγγελία για τη διάλυση του θεσμού του Νηπιαγωγείου


Το νηπιαγωγείο είναι το θεμέλιο της εκπαίδευσης και αντί να συμβάλει στην ανάπτυξή του το Υπουργείο Παιδείας κάθε μέρα το απαξιώνει και το υποβαθμίζει…
  1. Συμφωνα με το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας τα υπάρχοντα κενά στα νηπιαγωγεία ανέρχονται στα 516 και  αδυνατεί να τοποθετήσει εκπαιδευτικό προσωπικό γιατί δεν έχει όπως όλοι λένε άλλες πιστώσεις.
  2. Την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων ο κ.Κεδίκογλου είχε πει ότι τα κενά στα σχολεία θα καλυφτούν εντός της εβδομάδας, πέρασε τόσος καιρός και ακόμη παραμένουν κλειστά νηπιαγωγεία….
  3. Νηπιαγωγοι, επιτυχόντες διοριστέοι, που έπρεπε να διοριστούν τις σχολικές χρονιές 2009-10 και 2010-11, σύμφωνα με την προκύρηξη του Α.Σ.Ε.Π. με αριθ. 3Π/2008 ΦΕΚ 516/08.10.2008,παραμενουν στα σπίτια τους άνεργες… Νηπιαγωγοί που επέλεξαν συγκεκριμένες  περιοχές της Ελλάδας  γιατί έχουν οικογένειες ή γιατί δεν αντέχουν οικονομικά να αντέξουν μακριά από τα σπίτια τους, τις προσπέρασε το σύστημα και στη θέση τους τοποθετηθήκαν υπεράριθμοι από άλλο νομό παραβαίνοντας τη σειρά της επετηρίδας.
  4. Εργαζόμενοι γονείς αναγκάζονται να στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία πληρώνοντας σε ιδιώτες αυτά που θα έπρεπε να τους παρέχει το δημόσιο σχολείο (ολοήμερα κλπ)
  5. Πρωτα ο μαθητής ή πρώτα η τρόικα είναι τελικά το σύνθημα του Υπουργείου Παιδείας???
  6. Τα νήπια στοιβάζονται σε τάξεις με κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα
  7. Τα προνήπια δεν τα δέχονται στα νηπιαγωγεία γιατί δεν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό.
  8. Μέχρι πέρυσι δούλευαν περίπου 1600 αναπληρωτές νηπιαγωγοί και φέτος μόνο 750 ενώ έχουμε και  400 επιπλέον κενά λόγω συνταξιοδοτήσεων(σύνολο 2000 κενά περίπου τη φετινή χρονιά).Είναι δυνατόν να λειτουργήσουν έτσι τα νηπιαγωγεία?????
  9. Αναπληρωτές με χρόνια προϋπηρεσία μένουν φέτος άνεργες ενώ το υπουργείο θα μπορούσε να τις απορροφήσει μέσω ΕΣΠΑ όπως έκανε και με τους δασκάλους για πρώτη φορά φέτος και να ανοίξουν τα ολοήμερα.
  10. Καθημερινά διαμαρτύρονται οι γονείς για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στα νηπιαγωγεία και το Υπουργείο αδιαφορεί. Η ΔΟΕ καθώς και διάφοροι σύλλογοι ανά την Ελλάδα στέλνουν συνεχώς επιστολές διαμαρτυρίας στο Υπουργείο και στους αρμόδιους φορείς αλλά μάταια.
Όλα αυτά συμβαίνουν στο ελληνικό δημόσιο νηπιαγωγείο του 2013.Σας παραθέτουμε τα λόγια  του  Robert Fulghum για να αντιληφθείτε  τι στερεί το Υπουργείο Παιδείας από τα παιδιά μας φέτος.
Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο.
Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

Να μοιράζεσαι τα πάντα.

Να παίζεις τίμια.

Να μη χτυπάς τους άλλους.

Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.

Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.

Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.

Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.

Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.

Να κοκκινίζεις.

Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.

Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή. να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις,να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.

Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.

Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής. η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή.
Στην Ελλάδα του 2013 είναι κρίμα που κάποια παιδιά δεν θα πάνε νηπιαγωγείο….
                               
                                                             Άνεργες αναπληρώτριες Νηπιαγωγοί

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Παιδικό μνημόνιο για γονείς


 
  • Μην κάνεις για μένα όσα μπορώ να κάνω για τον εαυτό μου. Θα νιώθω σαν μωρό και μπορεί να αρχίσω να σε βλέπω σαν υπηρέτη μου. 
  • Μην ξεχνάς ότι μου αρέσει να πειραματίζομαι. Μ’ αυτό τον τρόπο μαθαίνω, γι αυτό, σε παρακαλώ, δείξε υπομονή.
  • Μη με προστατεύεις από τις συνέπειες των πράξεών μου. Πρέπει να μάθω από τα βιώματά μου.
  • Μην αλλάζεις γνώμη. Μου προκαλείς σύγχυση.
  • Μη με απορρίπτεις όταν σου κάνω φυσιολογικές ερωτήσεις. Αν δεν απαντήσεις, θα σταματήσω να σε ρωτάω και θα αρχίσω να ψάχνω για τις απαντήσεις αλλού.
  • Μη με διορθώνεις μπροστά σε άλλους. Θα δώσω μεγαλύτερη προσοχή αν μου μιλήσεις ήρεμα και όταν είμαστε μόνοι.
  • Μην αφήνεις την κακή συμπεριφορά μου να σου τραβήξει την προσοχή. Με ενθαρρύνεις να συνεχίσω.
  • Μη με πατρονάρεις. Θα εκπλαγείς από το πόσο καλά γνωρίζω τι είναι σωστό και τι λάθος.
  • Μη με κάνεις να νιώθω ότι τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Πρέπει να μάθω να κάνω λάθη χωρίς να νιώθω ότι είμαι κακό άτομο.
  • Μη χρησιμοποιήσεις βία εναντίον μου, γιατί με μαθαίνει πως θα πρέπει να σεβόμαστε μόνο τη βία.
  • Μη διαμαρτύρεσαι συνέχεια. Αν το κάνεις θα αναγκαστώ να κάνω τον κουφό.
  • Μη μου λες πως είσαι τέλειος και πως δεν κάνεις λάθη. Είναι δύσκολο να ζεις με έναν τέτοιο άνθρωπο.
  • Μην ξεχνάς πως δεν μπορώ να μεγαλώσω χωρίς μεγάλη κατανόηση και στήριξη.
  • Να μου φέρεσαι σαν φίλο και θα γίνω φίλος σου. Θυμήσου ότι μαθαίνω περισσότερα από τα παραδείγματα που μου δίνεις παρά από την κριτική σου.
  • Πάνω απ’ όλα, σε αγαπώ πολύ. Αγάπησέ με κι εσύ.
by Αντικλείδι , http://antikleidi.wordpress.com

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

Προτάσεις και υλικό για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου και τον Αντιφασιστικό Αγώνα (1940 – 1944)

πηγηhttp://elmeviot.blogspot.gr




Σημαντικό μέρος του υλικού προέρχεται από την ιστοσελίδα του Α΄ Συλλ. Αθηνών Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οργάνωση σχολικών γιορτών την 28η Οκτώβρη, για την καλύτερη οργάνωση της διδασκαλίας που αφορά τα γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου αλλά και για την καλύτερη ενημέρωση των συναδέλφων για τα γεγονότα της εποχής.


Είναι ευπρόσδεκτες οι προτάσεις συναδέλφων που διαθέτουν σχετικό υλικό. Εφόσον επιθυμούν μπορούν να μας το στείλουν για να το αναρτήσουμε στη διεύθυνση: elmeviot@gmail.com  
ΝΕΟ: Η Μαύρη Βίβλος της Κατοχής (κλικ στην εικόνα για να "κατέβει" το βιβλίο)



Α. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΑΦΙΣΕΣ, ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ  ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΚΛΙΚ στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στον σύνδεσμο:
Β. ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ
α) Κινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ 1943 1945 - Όλα τα φιλμ
Πρόκειται για το σύνολο της παραγωγής σε φιλμ από το κινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ, (ή ορθότερα, το φωτοκινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ), που έχει διασωθεί. Κάτι λιγότερο από 11 λεπτά.
Δόθηκαν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας από την Ολυμπία και τον Κώστα Παπαδούκα, αδελφό του Θανάση Παπαδούκα, (οπερατέρ του κινηματογραφικού συνεργείου του ΕΛΑΣ, από το φθινόπωρο του 1944 μέχρι λίγο μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας).
Πριν από τον Θανάση Παπαδούκα, την δουλειά αυτή έκανε ο οπερατέρ Ιωάννης Νισυρίου, με μία μηχανή που είχαν βρει «σε κάτι κιβώτια γερμανικά μαζί με φιλμ, τραβηγμένα και ατράβηχτα», όπως διηγείται ο ίδιος ο Θανάσης Παπαδούκας.
Πληροφορίες για όσα περιγράφει η κάθε σκηνή δείτε από ΕΔΩ!.
β) Ιταλογερμανική εισβολή, Κατοχή, Απελευθέρωση
Πέντε κινηματογραφικά αποσπάσματα μικρής διάρκειας.
γ) Ντοκουμέντα της Κατοχής
Καταγραφή της καθημερινότητας και των δεινών που υφίσταντο οι Αθηναίοι εξαιτίας της γερμανικής κατοχής, από τον ερασιτέχνη κινηματογραφιστή Άγγελο Παπαναστασίου.
Δείτε το πρώτο μέρος

Δείτε το δεύτερο μέρος.
δ) Ελληνοϊταλικός πόλεμοςΣύντομο (8,5 λεπτών) αφιέρωμα στον ελληνοϊταλικό πόλεμο.
ε)  "Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας, 1941-1945"Ντοκυμαντέρ της Ρένας Χριστάκη (ΕΡΤ, 1983)
Οδοιπορικό στα βουνά, που έζησαν και πολέμησαν οι Αντάρτες, μέσα από τα μάτια των καλλιτεχνών του Αγώνα, ζωγράφων και φωτογράφων.

στ) «Ναζί, η Ιστορία προειδοποιεί», είναι ένα ντοκιμαντέρ του 1997, παραγωγής BBC, στο οποίο παρουσιάζεται η γέννηση, η άνοδος και η πτώση του Αδόλφου Χίτλερ και του ναζισμού. Περιλαμβάνει αρχειακό υλικό, αλλά και συνεντεύξεις με αυτόπτες μάρτυρες, αναλυτές και ιστορικούς:
α' μέρος,
β' μέρος,
γ' μέρος,
δ' μέρος


Τα παρακάτω είναι σύντομα και προσφέρονται  για να πλαισιώσουν τη σχολική εκδήλωση της 28ης και να της δώσουν έναν αντιφασιστικό και διαχρονικό χαρακτήρα.

1) Ξεκίνημα πολέμου, Αλβανία, (3:35 λεπτά) http://www.youtube.com/watch?v=qYGqwxvjWkw

2) Γερμανικές αποζημιώσεις -Θηριωδίες κατακτητών(από 0:29 ως 2:33 λεπτό) http://www.youtube.com/watch?v=XWrXhXTsnl8

3) Οι νεκροί της πλατείας, (λεπτά 4:56) (Ξυλούρης) http://www.youtube.com/watch?v=9JpsDsRZlBg

4) Η πείνα, (4:49)  http://www.youtube.com/watch?v=nU2SNS2DS4o

5) Για ναζισμό-ρατσισμό-ευγονική (7:56) http://www.youtube.com/watch?v=AuHOWuHygRY

6) Ο φασισμός:τραγούδι Δημητριάδη (2:47) http://www.youtube.com/watch?v=OEKOEVu8Bj0

7) Για νεοναζί, χωρίς υπότιτλους
ΗΠΑ: http://www.youtube.com/watch?v=5e7zJaTpiHc
Ρωσία :ονομάζομαι Μάσα, είμαι 13 και νεοναζί (13:13):http://www.youtube.com/watch?v=-8MZYB2icg8

8) Μαρία Δημητριάδη-Στ΄άρματα, στ΄άρματα (1:50)
(ως 1:44)http://www.youtube.com/watch?v=E8Xftq0UORM

9) ΕΑΜ-ΕΛΑΣ με υπόκρουση αντάρτικο ''Ηρωες'' (8:52 σύνολο)
http://www.youtube.com/watch?v=f5BxnxuO_Tk

10) Ο 3ος Pagkosmios polemos polemos-Papakonstantinou.wmv (2:56)
http://www.youtube.com/watch?v=FUoZbj3YGOQ



Δείτε ενδιαφέροντα βίντεο για την άνοδο των Ναζί στη Γερμανία, την ιδεολογία τους, τον πόλεμο του 40, την ηρωική αντίσταση των Ελλήνων, ενδεικτικά παραδείγματα (Καλάβρυτα-Δίστομο) των θηριωδιών των Ναζί και ένα παράδειγμα για την άνοδο της νεοναζιστικής ιδεολογίας.
  1. Μεσοπόλεμος– Η άνοδος του Χίτλερ
  2. Ναζί και ρατσισμός 
  3. Οι άνθρωποι πίσω από το Ολοκαύτωμα- Ευγονική
  4. Έπος 1940 -Αλβανία
  5. Το ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων – 13 Δεκεμβρίου 1943
  6. Σφαγή στο Δίστομο -  10 Ιουνίου 1944 (απαραίτητη η γονική συναίνεση για, έχει περιγραφές φρικαλέων εγκλημάτων)
  7. Στην κόλαση του Αούτσβιτς (απαραίτητη η γονική συναίνεση)
  8. Ονομάζομαι ΜΑΣΑ- Είμαι 13 ετών και … Νεοναζί

video (1- 28) από το youtube για εύκολη εύρεη -χρήση -προβολή:

1.   1940 - ΟΧΙ - 1. Ελληνοϊταλικός Πόλεμος 1940-41:
 2.   1940 - ΟΧΙ - 1. Ελληνοϊταλικός Πόλεμος 1940-41: http://www.youtube.com/watch?v=NVbD0U1ODTc&feature=related (1:32)

 3.   1940 - ΟΧΙ - 2. Ελληνογερμανικός Πόλεμος 1941:

 4.   Ο ελληνοϊταλικός πόλεμος 1940 – 1941: http://www.dailymotion.com/video/xffmzl_y-yyyyyyyyyyyyyy-yyyyyyy-1940-1941_people (1:32)
 5.   Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων 28.10.1940 έως 27.4.1941 (9΄):
6.   28 Οκτωβρίου 1940 - WW2 in Greece:

http://www.youtube.com/watch?v=VCH-NVWBqhg&feature=related  (5)

 7.     Οι Ναζί στην Αθήνα - Ανακοινωθέν Ραδιοφώνου Αθηνών:

http://www.youtube.com/watch?v=uJCS7FQ6OyY&feature=related (1΄. 02΄ καλό!)

 8.   ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1941 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ:

http://www.youtube.com/watch?v=5-m1plnR_4Q&feature=related

 9.   Εγκλήματα Των Ναζί Στην Ελλάδα:

http://www.youtube.com/watch?v=A2kG84hcOPA&feature=related (47:54΄)

10.        Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ Κοντομαρί - Η πρώτη εκτέλεση αμάχων:

 11.       1941 Οι Γερμανοί βανδαλίζουν το Πανεπιστήμιο Αθηνών:
 12.       Γερμανική κατοχή στην Ελλάδα (Α) 1941 -1944:
 13.       Γερμανική κατοχή στην Ελλάδα (Β) 1941 -1944:
 14.       ΕΠΟΣ ΤΟΥ '40 ΣΤΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΒΟΥΝΑ:

 15.        ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΝΑΖΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΤΙΚΟΥΣ:

http://www.youtube.com/watch?v=biTsl8PgXZ8&feature=related (10΄20)

 16.       H ΠΕΑΕΝ ΞΥΛΟΚΟΠΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΥΡΟΓΑΡΙΤΕΣ:
 17.       Η ΠΕΙΝΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ 1941-1944:
 18.       ΤΑΓΜΑΤΑ ΔΩΣΙΛΟΓΙΚΗΣ ΑΛΗΤΕΙΑΣ  ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ – ΚΟΚΚΙΝΙΑ:
 19.       Εφιάλτες, προδότες του λαού 1941-1944:
 20.       ΔΩΣΙΛΟΓΟΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ:
 21.       ΜΠΛΟΚΟ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ:
 22.        ΑΡΗΣ Η ΨΥΧΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ:
 23.        ΑΡΗΣ ΤΟ ΔΙΛΛΗΜΑ:
 24.       ΑΡΗΣ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΚΗΛΙΔΑ:
 25.        Αφοπλισμός του ΕΛΑΣ (Βάρκιζα 1945):
 26.       ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 1944 ΤΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΑΝΑ:
 27.        ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 1944-ΑΡΧΗ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ:
 28.       Δεκεμβριανά 1944 - Παπανδρέου Γ. - Πορεία Σύνταγμα:




Γ. ΤΑΙΝΙΕΣ 
α) Ο Ντούτσε αφηγείται πώς …κατέκτησε την Ελλάδα, του σκιτσογράφου Σταμάτη Πολενάκη.
Εξαιρετική ταινία μικρού μήκους (και η πρώτη κινούμενων σχεδίων που φτιάχτηκε στην Ελλάδα – τύπου «Μίκυ-Μάους» όπως γράφει ο σκηνοθέτης).
Μέσα σε 6,5 λεπτά ξετυλίγεται ο απόλυτος εξευτελισμός του Μουσολίνι και της φασιστικής εκστρατείας του εναντίον της χώρας μας.


β) «Ψηλά τα χέρια Χίτλερ«, του Ροβύρου Μανθούλη
Αντιπολεμική ταινία του 1962, με τον Θανάση Βέγγο και τον Ανέστη Διαμαντόπουλο.

γ)«Ο Μεγάλος Δικτάτορας«, του Τσάρλι Τσάπλιν
(Στο YouTube κυκλοφορούν κάποια -έστω ολιγόλεπτα αποσπάσματα- της ταινίας με ελληνικούς υπότιτλους.)

δ) «Η ζωή είναι ωραία», του Ρομπέρτο Μπενίνι. 

ε) «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση», με τον Θανάση Βέγγο. 

στ) «Το μεγάλο κανόνι», του Θανάση Βέγγου. 

ζ) «Το Μπλόκο»Άδωνις Κύρου. 

η) «Έλα να δεις», Έλεμ Κλίμοφ. 

θ) «Ο πατέρας του στρατιώτη», Ρέζο Τσχεΐτζε.

ι) «Μαθήματα αμερικάνικης ιστορίας», του Τony Kaye. 
Πρωταγωνιστές: Edward Norton, Edward Furlong, Beverly D`Angelo, Jennifer Lien, Ethan Suplee. Παραγωγή: 1998. Διάρκεια: 115’ 

ια) «This is England», του Σέιν Μίντοουζ. 

ιβ) «Το αυγό του φιδιού», της Νίνας Γεωργιάδου. 
Εκπληκτική δουλειά που προσπαθεί να εξηγήσει πώς η άνοδος του φασισμού συνδέεται με την οικονομική κρίση. Συνδυάζει την ιστορική ματιά με σύγχρονη κοινωνική θεωρία και δίνει στοιχεία για το νεοναζισμό από την Ελλάδα, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. 
ιγ) «Ένα τραγούδι για τον Αργύρη»: Η συγκινητική ιστορία του Αργύρη Σφουντούρη, 4χρονου που επέζησε της κτηνώδους σφαγής των Γερμανικών Δυνάμεων κατοχής, την 10η Ιουνίου 1944 στο Δίστομο, όταν σε λιγότερο από δύο ώρες σκοτώνονται 218 κάτοικοι του χωριού-γυναίκες, άνδρες, γέροι, μωρά και βρέφη, μέσα από το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Στέφαν Χάουπτ.
Εξαιρετικά επίκαιρο εν όψει της γνωστής υπόθεσης των αποζημιώσεων του Διστόμου που εκδικάσθηκε στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης περί τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου μετά από προσφυγή του Γερμανικού Κράτους κατά των ιστορικών αποφάσεων της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου (2000) και του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της Ρώμης (2008) και οι οποίες αποτελούν σημαντική νίκη στη δικαίωση των Ελλήνων θυμάτων του Ναζισμού και τις γερμανικές αποζημιώσεις. Εξαιρετικά επίκαιρο θυμίζοντας στην ελληνική κυβέρνηση να πράξει επί τέλους το ιστορικό της χρέος και να διεκδικήσει τις αποζημιώσεις από την Γερμανία, ως Ελλάδα, τη μόνη ευρωπαϊκή χώρα που ΔΕΝ έχει αποζημιωθεί από την Γερμανία. Εξαιρετικά επίκαιρο για τους αναγκαίους συνειρμούς που παράγονται από την δική μας κατάσταση ως λαού-βορρά στην «εξυπηρέτηση του χρέους» των δανειστών μας, Γερμανών και λοιπών Ευρωπαίων. 
Δ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ POWER POINT
Εικονική αναπαράσταση των πολεμικών επιχειρήσεων του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.
ΚΛΙΚ 
στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στον σύνδεσμο:
Ε. ΓΙΟΡΤΕΣ – ΧΡΟΝΙΚΑ
(Σημείωση: Τα κείμενα παρατίθενται όπως έχουν αποσταλεί από τους συντάκτες τους, χωρίς άλλη επεξεργασία από εμάς.)
Πατήστε πάνω στους τίτλους, για να κατεβάσετε τα αρχεία στον υπολογιστή σας.
α) Μικροί Ήρωες στον αγώνα για την Ελευθερία      του Δημήτρη Μαριόλη
Θεατρική διασκευή από τον «Μικρό Ήρωα» του Στέλιου Ανεμοδουρά και το διήγημα του Δ. Ψαθά «Οι πιτσιρίκοι»
β) Ψηλά τα χέρια Χίτλερ!      του Δημήτρη Μαριόλη
Θεατρική παράσταση για τη γιορτή της 28ης Οκτώβρη
γ) Γιορτή 28 Οκτώβρη      της Ρούλας Καρανίκα
δ) «Καλησπέρα σας κύριε Δικτάτορα» από την Ρούλα Καρανίκα
ε) Δυο φυλλάδια με δραστηριότητες σχετικές με τα μυθιστορήματα της Άλκης Ζέη «Το καπλάνι της βιτρίνας» και «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» (Για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού)Για να κατεβάσετε τα φυλλάδια, πατήστε εδώ:
«Το καπλάνι της βιτρίνας»«Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου»
ζ) Τα σκληρά χρόνια της Κατοχής μέσα από τα μάτια των παιδιών
Χρονικό, ποιήματα και κείμενα για την εποχή, μαζί με διασκευασμένα αποσπάσματα από το μυθιστόρημα «Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου» της Άλκης Ζέη. Συνοδεύονται από προβολή παρουσίασης.
Επιμέλεια: Λαμπρινή Σκέρλου
ΣΤ. ΚΕΙΜΕΝΑ
α) Κώστας Βάρναλης: Η βουβή επέτειος 
Χρονογραφημα του Κ. Βάρναλη στις 28/10/1947, για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, πιο επίκαιρο από ποτέ…
δ) Η  Αθήνα της ΚατοχήςΑφιέρωμα στην καθημερινή ζωή της κατοχικής Αθήνας, από το ένθετο περιοδικό «7 ΗΜΕΡΕΣ» της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ (25/4/1999)
ε) 6 Απριλίου 1941: Η γερμανική επίθεση
Αφιέρωμα στον φοβερό Απρίλη του ’41, από το ένθετο περιοδικό «7 ΗΜΕΡΕΣ» της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ (7/4/2002)

στ) «Για την 28η Οκτωβρίου», του Νίκου Ποταμιάνου. Σκοπός του κειμένου είναι να λειτουργήσει ως στήριγμα για όποιους εκπαιδευτικούς θα ήθελαν να συνδέσουν τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου με μια αντιφασιστική στάση, η οποία δυστυχώς αποκτά στις μέρες μας νέα επικαιρότητα.
ζ) "Από πείσμα και τρέλα θα ζώ σε τούτη τη χώρα",του Γ. Μάλφα, εκπαιδευτικού Σαγεϊκων Αχαίας, ομιλία για την 28η Οκτωβρίου.
η) Χορτιάτης: Ο Βαγγέλης, ο Δημήτρης και η Χρυσή Αυγή
Ζ. ΒΙΒΛΙΑ
α) «Ο δρομάκος με την πιπεριά» και «Δέκα ατέλειωτες ώρες», Δημήτρης Ραβανής - Ρεντής
β) «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» και το «Το καπλάνι της βιτρίνας», Αλκη Ζέη
γ) «Οταν ο ήλιος», Ζωρζ Σαρρή
δ) «Οι κερασιές θ' ανθίσουν και φέτος», Μενέλαος Λουντέμης
ε) «Καπνισμένος ουρανός», Κώστας Κοτζιάς
στ) «Νύχτες και αυγές», Μήτσος Αλεξανδρόπουλος. 

Η. ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
α) «Κάποια μάνα αναστενάζει», 
β) «Γλυκό να 'ναι το βόλι» (Ρεμπέτικα της κατοχής),
γ) «Ηρωες», 
δ) «Στ' άρματα», 
ε) «Ο ύμνος του ΕΑΜ», 
στ) «Σαν ατσάλινο τείχος» (Τα Αντάρτικα). 
ζ) «Ο Αντώνης», 
η) «Ο δραπέτης» (Μαουτχάουζεν),
θ) «Γράμμα απ' το μέτωπο», 
ι) «Ο έφεδρος» (Αλβανία),
ια) «Ακορντεόν» (Τα τραγούδια του αγώνα),
ιβ) «Γιατί να γίνω μάνα», 
ιγ) «Καταχνιά» (Καταχνιά).
πηγηhttp://elmeviot.blogspot.gr