ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Ο κύκλος του νερού 4

Στα πλαίσια της επίσκεψης μας στο κέντρο περίθαλψης αγρίων ζώων στην Καστοριά ετοιμάζουμε ένα αναμνηστικό δώρο για το κέντρο.

Ζωγραφίζουν μερικά πουλιά της λίμνης χρησιμοποιώντας τις παλάμες τους και τέμπερες και γράφουν τα ονόματα των πουλιών που ζωγράφισαν χρησιμοποιώντας ως πίνακα αναφοράς ένα βιβλίο με τα ζώα της λίμνης.

Προσπαθήσαμε να δώσουμε το σχήμα της λίμνης και έτοιμο το αναμνηστικό μας δώρο

Την επόμενη μέρα ,και αφού καταγράψαμε τις ερωτήσεις των παιδιών,ξεκινήσαμε.Εδώ στο δρόμο για το κέντρο.

Μας έδειξαν εικόνες της λίμνης και μας μίλησαν για αυτήν.

Είδαμε αφίσες από διάφορες δράσεις του κέντρου.

Ο υπεύθυνος του κέντρου περίθαλψης Κ.Νίκος Παναγιωτόπουλος δείχνει στα παιδιά μια τραυματισμένη γερακίνα και εξηγεί πως την φροντίζουν καθώς και απαντάει στις ερωτήσεις και απορίες των παιδιών.

Μια αναμνηστική φωτογραφία είμασταν και τα δύο τμήματα,47 τα παιδιά μας.

Περπατήσαμε στην παραλία και είδαμε τις καλαμιές και γενικά την λίμνη

Τα διάφορα ζωάκια που ζουν σε αυτήν

Τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους έκανε εντύπωση απο την επίσκεψη της προηγούμενης ημέρας.Τα περισσότερα εντυπωσιάστηκαν με το γεράκι.

Καταγράψαμε ποιά είναι τα δώρα που μας προσφέρει η λίμνη,τι νομίζουν τα παιδιά.

Ξανακάναμε την λίμνη και τα πουλιά της σε ποιό μεγάλη κλίμακα,καθώς και σπίτια και φυτά.Χρησιμοποιήσαμε την μέθοδο της αποτύπωσης με παλάμη για τα μεγάλα ζώα και τα ακροδάκτυλα για τα μικρότερα.

Το τελικό αποτέλεσμα

Η ερώτηση της ημέρας για τους γονείς




9 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΣΚΕΤΣ:ΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 21


ΠΑΙΖΟΥΝ: 1.ΙΣΤΟΡΙΑ 2.ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ 3.ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΝΟΥΣ 4.ΔΕΣΠΩ 5.ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ 6.ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ 7.ΔΙΑΚΟΣ 8.ΚΑΝΑΡΗΣ 9.Π.Π.ΓΕΡΜΑΝΟΣ 10.ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ 11.ΤΣΑΚΑΛΩΦ 12.Ν. ΣΚΟΥΦΑΣ 13.ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ 14.Ε.ΞΑΝΘΟΣ 15.Α.ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ 16.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ


ΙΣΤΟΡΙΑ
Ήταν κάποτε η χώρα κάτω από σκληρή σκλαβιά όταν ο εχθρός κατείχε μέρη τότε Ελληνικά. Η επανάσταση είχε αρχίσει και με δυσκολίες πολλές, όμως τίποτα δεν πτόησε των Ελλήνων τις καρδιές! Και το 21,τον Μάρτη, κάτω εκεί εις τον Μοριά η επανάσταση αρχίζει με τουφέκια και σπαθιά! Είμαι πολύ περήφανη που έχω τέτοια παιδιά Ήρωες και αγωνιστές με ατρόμητη καρδιά.

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ
Στις θάλασσες μεγάλωσα με λένε Λασκαρίνα μα στον αγώνα έγινα γενναία Μπουμπουλίνα. Στις θάλασσες και άλλα παιδιά μαζί μου αντρειωμένα πολέμησαν με μια ψυχή κι έγιναν ξακουσμένα.

ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΝΟΥΣ
Από την Μύκονο ορμώντας στον αγώνα τον ιερό έδειξα την δύναμη μου στον κατακτητή εχθρό! Όση περιουσία είχα την διέθεσα κι αυτή για να δώσω στην πατρίδα ότι μπορούσα πιο πολύ!

ΔΕΣΠΩ
Και εγώ σαν γνήσια Σουλιώτισσα ,μα και οι άλλες γυναίκες της Ηπείρου, θα πολεμήσουμε με νύχια και με δόντια για την λευτεριά μας αλλιώς καλύτερα να πεθάνουμε. Θέλουμε να είμαστε ελεύθερες να μιλάμε Ελληνικά και εμείς και τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας και όλοι οι απόγονοι μας!

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ
Γυναίκες!! Η πατρίδα μας καλεί να πολεμήσουμε τους εχθρούς! Πρέπει να φτιάξουμε καράβια να τα αρματώσουμε και να τα ρίξουμε στην θάλασσα ,θα βάλω εγώ όλα τα χρήματα!

ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΝΟΥΣ
Έχει δίκιο η Μπουμπουλίνα! Πρέπει ο εχθρός να νικηθεί και να φύγει από την Ελλάδα μας, να είμαστε ξανά ελεύθεροι! Γυναίκες πρέπει όλες να βοηθήσουμε!

ΔΕΣΠΩ
Εμπρός λοιπόν γυναίκες , ας πάρουμε θάρρος και με αρχηγό μας την Μπουμπουλίνα ας ριχτούμε στον αγώνα για την λευτεριά της γλυκιάς μας πατρίδας!

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Είμαι ο Γέρος του Μοριά και έχω λιονταριού καρδιά, για την πατρίδα πολεμώ, τους εχθρούς όλους τους νικώ! Αν ακούσεις Δερβενάκια ή για την Τριπολιτσά να γνωρίζεις πως οι άντρες πολέμησαν εκεί σκληρά. Κι αρχηγός τους κι αν υπήρξα, είναι πιο σημαντικό πως κοντά στα παλικάρια πολέμησα και εγώ.

ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ
Είμαι ο Οδυσσέας Ανδρούτσος και εκεί στο χάνι της Γραβιάς, έδειξα σε όλους τι σημαίνει σαν Έλληνας να πολεμάς. Όλοι ξέρουν πως στο Χάνι της ιστορικής Γραβιάς μάχη δώσαμε με θάρρος εναντίον του εχθρού! Για τον θάνατο του Διάκου πήρα εκδίκηση εκεί κι εμπόδισα με πείσμα και την εχθρική ορμή!

ΔΙΑΚΟΣ
Είμαι ο Αθανάσιος Διάκος για την γενναιότητα μου και οι εχθροί με θαυμάζουν. Και στην Στερεά Ελλάδα ο αγώνας ήταν σκληρός κλεφτουριά κι αρματολίκι ένας ήταν ο σκοπός. Λευτεριά για την πατρίδα και η πληρωμή ακριβή… έδωσα και την ζωή μου με θυσία μαρτυρική!

ΚΑΝΑΡΗΣ
Ο γνωστός ο μπουρλοτιέρης ο Κανάρης είμαι εγώ, τα καράβια όλα των Τούρκων, μες στην νύχτα πυρπολώ. Καίγοντας και πυρπολώντας τόσα πλοία των εχθρών κέρδισα ευγνωμοσύνη και το θαυμασμό πολλών! Για παράδειγμα στην Χίο στο μαρτυρικό νησί ναυαρχίδες και καράβια ξένα βύθισα εκεί!

ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Είμαι ο Καραϊσκάκης ο γενναίος στρατηγός στις ηρωικές τις μάχες των Ελλήνων ο αρχηγός. Γύρω τότε από την Αθήνα και από την Αττική μάχη δώσαμε μεγάλη σε μια κρίσιμη στιγμή. Άδικο είπαν πως ήταν που σκοτώθηκα εκεί, μα η πίστη στην πατρίδα δικαιώνει την θανή.

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Ας πάμε να βρούμε τον Παλαιών Πατρών Γερμανό στην Αγία  Λαύρα…..


Π.Π.ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Είμαι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, με το λάβαρο εμπρός στην Αγία Λαύρα τώρα του ξεσηκωμού ήρθε η ώρα. Μαζευτήκαμε όλοι εδώ για ένα μοναδικό σκοπό για τον αγώνα μας αυτό να δώσουμε όρκο ιερό .Ο αγώνας πρέπει να ενισχυθεί και ο εχθρός να νικηθεί, ο ελληνικός λαός το περιμένει άλλο πια δεν υπομένει. Ελάτε αδέρφια μου να ενώσουμε τα χέρια και να δώσουμε τον όρκο τον ιερό.

Βάζουν όλοι οι ήρωες μαζί τα χέρια στο Ευαγγέλιο
Ορκιζόμαστε εις τον Θεό πιστά να πολεμήσουμε της μάνας Ελλάδας τα δεσμά να λύσουμε.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΟΙ
Ορκιζόμαστε

ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΛΕΝΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
Ελευθερία ή θάνατος

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ


ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ
Είμαι ο Ρήγας Φεραίος και ο θούριος μου είναι σπουδαίος, με τα ποιήματα μου πολεμώ για την Ελλάδα που αγαπώ. Με το θούριο και με άλλα έργα επαναστατικά ήθελα όλα τα βαλκάνια να θαρρέψουν στην καρδιά. Ως πότε παλικάρια, θα ζούμε στα στενά, μονάχοι σα λιοντάρια, στις ράχες στα βουνά; Κάλλιο είναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνους, σκλαβιά και φυλακή….

ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Ο ΘΟΥΡΙΟΣ

ΤΣΑΚΑΛΩΦ
Τσακάλωφ Αθανάσιος είναι το όνομα μου και από νωρίς έφυγα στην ξενιτειά μακριά από την Ελλάδα, μα η σκέψη μου ήταν πάντα στα σκλαβωμένα αδέρφια μου, στην δόλια μάνα ,έτσι ιδρύσαμε και οι τρείς μαζί (αγκαλιάζει τους ώμους των άλλων δύο) την Εταιρεία την φιλική και την κρατήσαμε κρυφή από των εχθρών την προσοχή για αυτό και ήταν μυστική.

Ν. ΣΚΟΥΦΑΣ
Είμαι ο Νικόλαος Σκουφάς και εκεί στην Οδησσό ,στην μακρινή Ρωσία, γνωριστήκαμε και οι τρείς και ιδρύσαμε την Φιλική εταιρεία, φλόγα να δώσουμε στην σκλαβωμένη Ελλάδα μας για ελευθερία. Και άλλα αδέρφια μας ήρθαν στο κάλεσμα μας και η εταιρεία μεγάλωνε και φούντωνε η πίστη μας για την ελευθερία μας. Χρήματα και όπλα με ομόνοια μαζεύαμε για τον δίκιο των Ελλήνων αγώνα.

Ε.ΞΑΝΘΟΣ
Είμαι ο Ξάνθος Εμμανουήλ, ιδρυτής και εγώ της Φιλικής Εταιρείας. Είχα την μέρα μαγαζί εμπορικό αλλά το βράδυ γίνονταν στρατηγείο των φιλικών κρυφό. Κάτω από το φως των κεριών και με το ένα χέρι στην καρδιά και το άλλο στο Ευαγγέλιο ορκίζονταν πίστη για ελευθερία της Ελλάδας τα παιδιά.

Α.ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ
Είμαι ο Αλέξανδρος Υψηλάντης ,είμαι και εγώ σε όλους γνωστός για την λεβέντική καρδιά μου. Για την Ελλάδα που αγαπώ όλα τα αψηφώ , πλούτη και μεγαλεία, και με τον ιερό μου λόχο ρίχνομαι με μανία και τους εχθρούς πολεμώ για να κερδίσει η Ελλάδα μας την Ελευθερία.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ο καθένας τους σας είπε λίγα από όσα έχουν συμβεί, ότι έκανε ή είπε ή ότι κρύβει στην ψυχή, προκειμένου η δόλια πατρίδα μας να ελευθερωθεί. Και δεν ήταν μόνο αυτοί που θυσίασαν πολλά αλλά νέοι ,γέροι, παιδιά ,γυναίκες όλος ο λαός μαζί τους αγωνίστηκε σκληρά για να έχετε εσείς τώρα όλα της ελευθερίας τα καλά!!!!
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ!!!!ΖΗΤΩ ΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ 1821

 ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΕΛΟΥΣ



Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Δάσκαλε! Υπάρχει κι άλλος δρόμος!



Αρθρογράφος: 
Χρήστος Κάτσικας


του Χρήστου Κάτσικα

Δάσκαλε! Υπάρχει κι άλλος δρόμος!

Δάσκαλος γίνε, αλήθεια αν ήρωας είσαι. Σε μια Βαβέλ δεμένους μας κρατάνε κακά στοιχειά,  το μάγεμα τους λύσε !
Κ. Παλαμάς

Γεια σου και χαρά σου δάσκαλε των παιδιών μας!
Προσγειώσου! Προσγειώσου στον «τσακισμένο» σου μισθό που σε οδηγεί σε απόγνωση…
Προσγειώσου στο συνωστισμό των τάξεων των παιδιών από διαφορετικές πατρίδες...
Προσγειώσου στο σχολείο - απομίμηση φροντιστηρίου...
Προσγειώσου στον παιδαγωγικό σου ρόλο που όλο και περισσότερο εξουθενώνεται από το ρόλο του εξεταστή, του επιτηρητή, του συμβολαιογράφου επιδόσεων...
Προσγειώσου στα διδακτικά καθήκοντά σου που όλο και περισσότερο «χαρακώνονται» από τις γραφειοκρατικές - διοικητικές υποχρεώσεις που θα σου αναθέσουν...
Προσγειώσου στα δεκάδες μάτια των δυσαρεστημένων μαθητών οι οποίοι προετοιμάζονται μέρα - νύχτα στο διπλανό φροντιστήριο...
Προσγειώσου στα καχύποπτα μάτια των γονιών που πληρώνουν μια περιουσία έξω από το σχολείο για την εκπαίδευση των παιδιών τους και έχουν μάθει να σε θεωρούν υπεύθυνο γι' αυτό...
Προσγειώσου στη λάσπη του «τεμπέλη», του «ιδιαιτεράκια», στις ταμπέλες που σου έχουν έντεχνα φορέσει οι κυβερνήσεις μέσω των ηλεκτρονικών τους κουβερνάντων...
Προσγειώσου στην ευθυνοφοβία κάποιου διευθυντή που δεν σε εμπιστεύεται και «επικοινωνεί» μαζί σου μέσω της απειλής της αξιολόγησης που έρχεται...
Προσγειώσου στα σαράντα χρόνια δουλειάς που σου υφαίνουν σα σάβανο
Προσγειώσου στο νέο πειθαρχικό δίκαιο που επιχειρεί να σε δέσει χειροπόδαρα
Προσγειώσου στο νέο ρόλο του γυρολόγου που σου επιφυλάσσουν
Προσγειώσου στο νέο ωράριο εργασίας που σου υφαίνουν
Προσγειώσου στο νέο επιθεωρητισμό με τον οποίο θέλουν να νομιμοποιήσουν το διχασμό, τη χειραγώγηση και την απόλυση …


«Θέλω να τα πω όπως τα έχω στην καρδιά και στο μυαλό»

     Προσγειώσου και αμέσως απογειώσου! Υπολόγισε τις δυσκολίες και ταυτόχρονα περιφρόνησέ τες! άφησε τα οράματά σου, τις προσδοκίες σου να υπερβούν τους τέσσερις τοίχους του σχολείου και τους χαμηλούς ορίζοντες ενός προκατασκευασμένου ρεαλισμού.
Αρνήσου το πατρόν του ΔΝΤ και των αγορών που ονειρεύονται πως θα έχουν «αιώνια» για νεολαία να λιώνει όπως το χιόνι στο βουνό για να αυξάνουν τις εμπορικές ιδέες τους…
 Αρνήσου στο κράτος - εργοδότη να σου φέρεται σαν επιχειρηματίας και να θέλει το σχολείο ένα εμπορικό μαγαζί και τον εκπαιδευτικό έναν κακοπληρωμένο και υπάκουο υπάλληλό του. Απαίτησε ό,τι σου ανήκει για να ζεις με αξιοπρέπεια.
Αρνήσου τους λογιστικούς υπολογισμούς μιας πολιτικής που με το απατηλό σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» δεν διστάζει, στη λογική του «Συμφώνου λιτότητας και περικοπών», να συγχωνεύει τμήματα και σχολεία, αδιαφορώντας για την υποβάθμιση των όρων μάθησης και διδασκαλίας και για τις πολύπλευρες ψυχοπαιδαγωγικές και κοινωνικές συνέπειες.
Μετάτρεψε το σχολείο από χώρο «εξεταστικής θυσίας», από μια άχαρη και ψυχρή «αίθουσα αναμονής» στην οποία αναγκαστικά περιμένει ο μαθητής μέχρι να έρθει η ώρα του μοιράσματος των τίτλων, σε χώρο γνώσης, διεκδίκησης, ζωής.
Υπονόμευσε την ανταγωνιστική σχολική ατμόσφαιρα, δημιουργώντας όρους συνεργασίας, επιβραβεύοντας τη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη, επιχειρηματολογώντας υπέρ της θέσης, ότι «τα καλύτερα όνειρα στη ζωή μας είναι τα συλλογικά!».
Γνώρισε τους μαθητές σου όχι μόνο με το αυστηρό κριτήριο της επιτυχίας ή της αποτυχίας τους στο σχολείο, αλλά με τα βασικά στοιχεία της κοινωνικής τους ταυτότητας. Δώσε στις τάξεις ένα άλλο χρώμα, πιο ανθρώπινο, πιο ζωηρό, πιο κοινωνικό. Επισήμανε σε όλους τους τόνους και προς όλες τις κατευθύνσεις ότι το σχολικό σύστημα δεν έχει το δικαίωμα να δημιουργεί παραμελημένα παιδιά.
Σκύψε πάνω στα παιδιά των «τελευταίων θρανίων», αφουγκράσου τις ανάγκες τους, μάθε τους γράμματα. Στάσου στα ξένα παιδιά, πλησίασέ τα, κατάλαβε ότι δεν είναι αυτά το πρόβλημα, αντίθετα αυτά έχουν χίλια προβλήματα. Μην επιτρέψεις, από συναδελφική αλληλεγγύη, σε κανέναν να κάνει το «στιγματισμό» διδακτέα ύλη για το μαθητή.
Πείσε τους μαθητές σου ότι οι σχέσεις σας μπορούν να πάψουν να είναι ανταγωνιστικές όταν η ουσιαστική συμμετοχή τους στη σχολική ζωή θα δρομολογηθεί στους όρους θέσπισης και τήρησης κανόνων που θα εξασφαλίζουν δικαιώματα και καθήκοντα σε όλους.
Μίλησε στους μαθητές σου και στους γονείς τους με απλά λόγια για τα εκπαιδευτικά προβλήματα, για τη φτώχεια και την ανεργία, για το μέλλον που ετοιμάζει ο σύγχρονος Ηρώδης, για το φασισμό που καραδοκεί, για την κοινότητα συμφερόντων μαθητών-δασκάλων-εργαζομένων, για  τους αναγκαίους κοινούς αγώνες που πρέπει να γίνουν. 
Αφόπλισε τον ωχαδελφισμό, τη λογική τού «τόσα παίρνω, τόσο δουλεύω». Κατέβασε την καρδιά σου από την έδρα, αφουγκράσου τα χτυποκάρδια, μετάτρεψε τους μαθητές σου σε παρατηρητές - δράστες, διέγειρε την παρατηρητικότητά τους, ανάγκασέ τους να πάρουν αποφάσεις, δώσε τους επιχειρήματα, ώθησέ τους στη συνειδητοποίηση
Πρόβαλε το ρόλο του δασκάλου - εμψυχωτή, αρνήσου τη μετατροπή σου σε μικρόψυχο ελεγκτή, σε συμβολαιογράφο επιδόσεων, μην αφήνεις να σε μετατρέψουν σε κακοπληρωμένο τεχνικό χωρίς διάθεση και χαμόγελο.
Μίλησε με το συνάδελφό σου, συζήτησε μαζί του τα κοινά σας προβλήματα, στήριξέ τον, κάνε τη σταματημένη του καρδιά να λειτουργήσει και πάλι, φτιάξε μαζί του και με άλλους  τον «κύκλο των ποιητών» του σχολείου σου, που θα εμπνεύσει, θα υψώσει πύργο ατίθασο στην όποια αυθαιρεσία της διοίκησης.
Συνδέσου με τα συνδικαλιστικά σου όργανα, γύρισε την πλάτη σου στους συμβιβασμένους-ιδιοτελείς, φτιάξε επιτροπές αγώνα με δραστήριους-δυσαρεστημένους, άλλαξε τους συσχετισμούς, δώσε να καταλάβουν ότι εσείς θα δώσετε τη μάχη γιατί εσάς αφορά ο πόλεμος και η καταστροφή ή η σωτηρία. Πείσε ότι δεν πρέπει να περιμένουν ν' ακούσουν καμπάνες για να σηκωθούν από τον ύπνο, τα σήμαντρα εσείς θα τα ηχήσετε απο μόνοι σας!  Δείξε, με την υπομονή και την επιμονή που απαιτεί η γνώση ότι ο αγώνας είναι δίκαιος, μακρύς και επίμονος,  ότι ο αντίπαλος φαντάζει μεγάλος μόνο επειδή ο κόσμος της εργασίας είναι γονατισμένος. Δώσε το χέρι σου σε όποιον πασχίζει να σηκωθεί.
Εξήγησε ξανά και ξανά ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Δεν υπάρχει πλέον λύση ατομική. Δεν υπάρχει σωτηρία χωρίς θυσίες. Δεν υπάρχουν κόλπα για να ξεφύγει κανείς. Πες το καθαρά: Ο αγώνας θα είναι μακρύς, δύσκολος, με καμπές αλλά είναι η μοναδική ελπίδα για να αποφύγει μια φρίκη χωρίς τέλος.
Άφησε άναυδους τους σοφούς του υπουργείου, τους μάγιστρους και τους διανοούμενους της αυλής και της οθόνης, διασάλευσε την «τάξη», άναψε φωτιές στην καρδιά και το μυαλό των μαθητών σου και των γονιών τους και επανέφερε στο προσκήνιο τη ζωντανή πολιτική και την αποτελεσματικότητά της, και μαζί τον κόσμο των δραστήριων-δυσαρεστημένων! 

Οι κερασιές δεν ανθίζουν μόνο την Άνοιξη

Όταν η άλλη πλευρά, οπλισμένη με τη θεοσοφία της αγοράς, προτάσσει τα φθηνά οικόσημα και τα τσίγκινα εξαπτέρυγα της ιδιωτικοποίησης και του ξεθεμελιώματος του δημόσιου σχολείου, όταν κηρύσσει από τον άμβωνα την συντριβή των εκπαιδευτικών και σφυρηλατεί νέες χειροπέδες στη γνώση, όταν ψυχές μαραγκιασμένες από δημόσιες αμαρτίες περιφέρουν το άθλιο σώμα ενός τσακισμένου σχολείου ως αναστάσιμο, όταν το κράτος και η βία σφίγγουν για μια ακόμη φορά τα δεσμά του Προμηθέα…
Τότε  επιβάλλεται ο κόσμος της εργασίας να κάνει τους δικούς του ισολογισμούς, να καθαρίσει τα μάτια του από τις χρόνιες τσίμπλες, να «ξορκίσει» την παραλυσία και να τραβήξει τις σωστές διαχωριστικές γραμμές, ενάντια στους «πουρκουάδες», τους ριψάσπιδες και τα σκιάχτρα που φυτεύονται δίπλα του.
Οργανωμένα. Όχι χωριστά, ούτε υποταγμένα. Με το σύνθημα που ενώνει την τάξη: Ανατροπή αυτής της πολιτικής που στέλνει εμάς και τα παιδιά μας στην κόλαση. Να τολμήσουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους: Κυβέρνηση – Ευρωπαϊκή Ένωση – ΔΝΤ φτιάχνουν φέρετρα για εμάς και ψυχιατρεία για τους γιους και τις κόρες μας. Ένα είναι σίγουρο: εάν δεν αλλάξουμε τον κόσμο, πολλοί θα αλλάξουμε κόσμο. Ένα είναι επίσης σίγουρο: Κάθε λαβύρινθος και κάθε μινώταυρος μπορεί να αντιμετωπιστεί!

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Γιατί βρίζουν τα παιδιά;


            

Από: Ελένη Χαδιαράκου | 






Τα πρώτα του λογάκια ήταν για εσάς μια αληθινή αποκάλυψη. Τι γίνεται όμως όταν μεγαλώνοντας αρχίζει να ξεστομίζει βρισιές και βρομόλογα ακατάλληλα ακόμη και για ενήλικους;


Γιατί βρίζουν τα παιδιά;
Ποιες λέξεις μαθαίνουν πιο εύκολα τα παιδιά και οι παπαγάλοι; Τις βρισιές και τα βρομόλογα. Και αυτό γιατί οι βρισιές είναι λέξεις με συναισθηματική ένταση μεγαλύτερη από τις κοινές καθημερινές λέξεις. Και βέβαια τα παιδιά «αντιλαμβάνονται» πολύ εύκολα τις συναισθηματικές εντάσεις. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι λόγοι που τα παιδιά χρησιμοποιούν «κακές λέξεις». Η κλινική παιδοψυχολόγος Claire Halsey, στο βιβλίο της «Ask a Parenting Expert» μας εξηγεί τους λόγους που τα παιδιά τις χρησιμοποιούν.
Βρίζουν γιατί μεγαλώνουν: Την εντολή για την εκστόμιση της πρώτης (και δεύτερης...και τρίτης) βρισιάς τη δίνει η ίδια η φύση του παιδιού και αυτό είναι μέρος της διαδικασία της μάθησης. Τα παιδιά έχουν αυτιά και ακούνε και στόμα για να επαναλάβουν τα ακούσματα. Από την άλλη  είναι ακόμη μικρά για να φιλτράρουν τα ακούσματα και να επιλέξουν αυτά που πρέπει να πουν ή να απορρίψουν εκείνα που δεν πρέπει.
Θέλουν να τραβούν την προσοχή: Τα παιδιά είναι πολύ έξυπνα ώστε να αντιληφθούν πως οι βρισιές είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο με το οποίο «ελέγχουν» γύρω τους. Επίδειξη ανεξαρτησίας:Τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο δείχνουν στους γονείς ότι αρχίζουν να μεγαλώνουν και οι γονείς τους δεν είναι σε θέση να ελέγξουν τα πάντα.
Βρίζουν για να μιμηθούν: Στα παιδιά αρέσει να μιμούνται τους μεγάλους και οι βρισιές θεωρούνται αποκλειστικότητα των μεγάλων. Έχουν την τάση να χρησιμοποιούν τις αγαπημένες βρισιές ατόμων που θαυμάζουν, όπως π.χ. του μεγαλύτερου αδελφού τους, ή κάποιου φίλου. Αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε είναι πως όσο  μικρότερη είναι η ηλικία του παιδιού τόσο λιγότερη «συνείδηση» έχει για το ότι η λέξη που χρησιμοποιεί, μπορεί να είναι προσβλητική και πληγώνει τα συναισθήματα άλλων ανθρώπων.
Επηρεάζονται από τρίτους: Τα παιδιά ρουφούν σαν σφουγγάρι οποιαδήποτε νέα πληροφορία. Κουβέντες που άκουσαν από συμμαθητές και συγγενείς, από περαστικούς ή από την τηλεόραση αναπαράγονται πολύ εύκολα από ένα νήπιο.

Πώς να το σταματήσω; 
Προσέξτε τη γλώσσα που χρησιμοποιείτε μπροστά του.
Συνήθως αυτό που δίνουμε στα παιδιά αυτό και παίρνουμε. Δείτε από ποιον αντιγράφει αυτήν τη συμπεριφορά. Μπορεί εσείς να μιλάτε «κανονικά» αλλά ο παππούς του παιδιού να το επιβραβεύει. Μιλήστε και εξηγήστε σε όποιον επαινεί τέτοιου είδους συμπεριφορές, το ότι δεν θέλετε να το κάνει.
Μη γελάτε και αποθαρρύνετε και τους άλλους να γελάνε όταν ακούσουν το παιδί να βρίζει.
Το γέλιο ερμηνεύεται, εκ μέρους του παιδιού, ως ενθάρρυνση να συνεχίσει ό,τι κάνει!
Εφαρμόστε αυτό που στην ψυχολογία ονομάζουν «μέθοδος της απόσβεσης».
Με άλλα λόγια αδιαφορήστε, κάντε σαν να μην ακούσατε απολύτως τίποτα. Τηρώντας αυτή στάση το παιδί πείθεται πως μιλώντας άσχημα, δεν κάνει κάτι αξιοπρόσεκτο και το πιθανότερο είναι να μην την επαναλάβει. Αν ωστόσο συνεχίζει, προσπαθήστε να συνεχίσετε και εσείς με τη σειρά σας να αδιαφορείτε διατηρώντας πάντα την ψυχραιμία σας. Σύμφωνα με τους ειδικούς το παιδί έτσι φτάνει στην κορύφωση της κακής συμπεριφοράς και στη συνέχεια την μειώνει.
Ρωτήστε το παιδί αν γνωρίζει τι σημαίνει η λέξη που χρησιμοποιεί.
Αν για παράδειγμα χρησιμοποιεί μια προσβλητική λέξη για τα γεννητικά όργανα, εξηγήστε τι σημαίνει η λέξη αυτή και δώστε του την επιστημονική σημασία της λέξης.
Ενημερώστε το παιδί για το πώς νιώθουν οι άλλοι άνθρωποι όταν ακούν προσβλητικές λέξεις. Μην ενοχοποιήσετε το παιδί αλλά με σταθερό τρόπο δείξτε του ότι οι πράξεις του έχουν συνέπειες.
Μην αντιδράτε βίαια Αν πεταχτείτε πάνω φωνάζοντας: «Μην σε ξανακούσω να το λες αλλιώς…», μπορεί να μπείτε σε ένα αέναο παιχνίδι ελέγχου. Φύγετε από το δωμάτιο που βρίσκεται το παιδί ή απομακρύνετέ το μαλακά από ένα δημόσιο χώρο. Πείτε κάτι σαν: «Λυπάμαι που φεύγουμε από τον παιδότοπο αλλά εδώ δεν επιτρέπεται να μιλάς με αυτόν τον τρόπο». Μην το κάνετε να φανεί σαν πράξη εκδίκησης ή τιμωρίας αλλά σαν φυσική συνέπεια της επιλογής του να βρίζει.
ΕπιχειρηματολογήστεΑκόμα και αν αποφασίσετε να βάλετε όρια στη συμπεριφορά του παιδιού σας, είναι σημαντικό να επιχειρηματολογήσετε εναντίον της βρισιάς και όχι ηθικολογήσετε. Βοηθήστε το να καταλάβει την έννοια της κακής κουβέντας και για ποιο λόγο δεν είναι σωστό να την χρησιμοποιεί.
Τέλος συνειδητοποιήστε (και αποδεχτείτε) ότι το παιδί εκτίθεται πλέον καθημερινά σε ένα λεξιλόγιο εντελώς καινούριο. Ένα παιδί που στα τρία ή στα πέντε του χρόνια πει τη λέξη «σκατά» δεν σημαίνει ότι στα δεκατρία του χρόνια θα βρίζει όλον τον κόσμο αδιακρίτως
πηγη http://www.imommy.gr

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

1η Παραμυθοδρομία 2012-‘13




Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καστοριάς σε συνεργασία με την Μ.Κ.Ο. « Όναρ-μέσω τέχνης για το άρρωστο παιδί» προσκαλούν όλα τα παιδιά και όλους όσους νοιώθουν παιδιά σε ένα διήμερο εκδηλώσεων με θέμα το «Παραμύθι».
Οι εκδηλώσεις μας θα γίνουν στα πλαίσια της «Παραμυθοδρομίας».
Πρόκειται για ένα μεγάλο ταξίδι  με δρομείς σε όλη την Ελλάδα με στόχο την διάδοση των ελληνικών παραμυθιών, του εθελοντισμού και τις υγιείς συνήθειες ζωής.
Στο ταξίδι αυτό με το τίτλο «1η Παραμυθοδρομία» ξεκίνησε από τον Έβρο (Ορμένιο Ν. Έβρου) και θα καταλήξει στο Ακρ. Ταίναρο Ν. Λακωνίας.  Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί σε 90 ημερολογιακές ημέρες, περιλαμβάνει 85 προορισμούς σε 23 Νομούς της χώρας. Αποτελείται από 11 διαδρομές και συμμετέχουν σε αυτό:
  • Έλληνες πρωταθλητές,
  • Special Olympics και
  • εθελοντές.
Η «Παραμυθοδρομία» θα φτάσει στην πόλη μας το Σάββατο 23 του Φλεβάρη.
Ακολουθεί το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:
1η Παραμυθοδρομία
Πρόγραμμα εκδηλώσεων
Σάββατο 23-2-’13 και ώρα 10.30 π.μ.  Στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Καστοριάς, διάλεξη με θέμα: «Η αφήγηση των παραμυθιών στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Συμμετέχει η δασκάλα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σοφία Καμπούρη Γκίτσου με μαθητές της, σε αφήγηση δικών τους παραμυθιών.
Κυριακή 24-2-’13 και ώρα 10.30 π.μ.  Στην αίθουσα εκδηλώσεων του 5ου Δημοτικού Σχολείου, «Εργαστήρι αφήγησης και γραφής παραμυθιών». Αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς που θα δηλώσουν συμμετοχή.
Κυριακή 24-2-’13 και ώρα 5.00 μ.μ. Στην αίθουσα εκδηλώσεων του 5ου Δημοτικού Σχολείου, «Αφήγηση Ελληνικών παραμυθιών».
Συμμετέχουν οι δασκάλες του Δημοτικού Σχολείου Μαυροχωρίου Σόνια Ευθυμιάδου-Παπασταύρου και Αγγελική Βόλτση μαζί με τους μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μαυροχωρίου, με ένα αφιέρωμά τους σε όλα τα παιδιά.

Δείτε ποια Νηπιαγωγεία μετατρέπονται σε Ολοήμερα



nhpagwgeioΤη μετατροπή των ακολούθων πενήντα έξι (56) Νηπιαγωγείων με πενήντα έξι (56) τμήματα, σε Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, χωρίς αύξηση του συνολικού αριθμού των οργανικών θέσεων νηπιαγωγών της χώρας, προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου:
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΚΗΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

6ο ΘΕΡΜΗΣ 2 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

ΑΝΔΡΟΜΑΧΗΣ 1 1
21ο ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 2 1
24ο ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 2 1
25ο ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 2 1
ΔΙΟΥ 2 1
ΚΑΡΙΤΣΑΣ 2 1
ΚΟΝΤΑΡΙΩΤΙΣΣΑΣ 2 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΕΒΡΟΥ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

11ο ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ 2 1
ΤΥΧΕΡΟΥ ΝΕΟ 2 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

1ο ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ 2 1
ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΔΙΣΤΟΜΟΥ 2 1
2ο ΟΙΝΟΦΥΤΩΝ 1 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΕΥΒΟΙΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

1ο ΚΥΜΗΣ 2 1
2ο ΧΑΛΚΙΔΑΣ 1 1
22ο ΧΑΛΚΙΔΑΣ 1 1
24ο ΧΑΛΚΙΔΑΣ 1 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

4ο ΑΜΦΙΣΣΑΣ 2 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

29ο ΒΟΛΟΥ 2 1
31ο ΒΟΛΟΥ 2 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΧΑΝΙΩΝ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

5ο ΜΟΥΡΝΙΩΝ 2 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΠΡΕΒΕΖΗΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

ΛΟΥΡΟΥ ΝΕΟ 2 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΦΛΩΡΙΝΗΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΩΔΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

ΑΡΜΕΝΟΧΩΡΙΟΥ 2 1
ΞΙΝΟΥ ΝΕΡΟΥ 2 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΑΧΑΪΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

17ο ΠΑΤΡΩΝ 2 1
49ο ΠΑΤΡΩΝ 2 1
29ο ΠΑΤΡΩΝ 1 1
41ο ΠΑΤΡΩΝ 2 1
ΣΕΛΙΑΝΙΤΙΚΩΝ 2 1
ΦΑΡΡΩΝ 1 1
ΚΡΗΝΗΣ 1 1
8ο ΠΑΤΡΩΝ 1 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΗΛΕΙΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

8ο ΠΥΡΓΟΥ 2 1
14ο ΠΥΡΓΟΥ 2 1
ΤΡΑΓΑΝΟΥ 2 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

ΠΑΛΑΙΑΣ ΠΟΛΗΣ ΝΕΟ 1 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

5ο ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ 1 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΣΑΜΟΥ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

2ο ΣΑΜΟΥ 2 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΧΙΟΥ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

ΠΥΡΓΙΟΥ 2 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

5ο ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ 1 1
ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ 2 1
1ο ΤΗΝΟΥ 2 1
ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ ΘΗΡΑΣ 1 1
3ο ΦΗΡΩΝ ΘΗΡΑΣ 2 1
ΙΟΥ 2 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

5ο ΝΑΥΠΛΙΟΥ 2 1
6ο ΑΡΓΟΥΣ 2 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΚΙΛΚΙΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

2ο ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ 2 1
4ο ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ 2 1

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΞΑΝΘΗΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

ΜΑΓΙΚΟΥ 2 1
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

3ο ΒΕΡΟΙΑΣ 2 1
7ο ΒΕΡΟΙΑΣ 2 1
17ο ΒΕΡΟΙΑΣ 1 1
8ο ΝΑΟΥΣΑΣ 1 1
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ 2 1
2ο ΜΕΛΙΚΗΣ 1 1


πηγη http://pekp.gr/

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΑΓΡΙΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ



 Με αφορμή την επίσκεψη του νηπιαγωγείου μας στο κέντρο περίθαλψης αγρίων ζώων Καστοριάς,αξίζει να αναφερθούμε στην εθελοντική προσπάθεια των ανθρώπων του κέντρου για την περίθαλψη και όχι μόνο αγρίων ζώων αλλά και στα εκπαιδευτικά προγράμματα του κέντρου.

Το κέντρο στεγάζεται στο υπέροχο ξύλινο σπιτάκι,παραχώρηση του Δήμου Καστοριάς,στην παραλιακή είσοδο της πόλης

Στο εσωτερικό κύριο χώρο δεσπόζουν αφίσες με διάφορες δράσεις του κέντρου.Εδώ αφίσες με την λίμνη της Καστοριάς

Τα πουλιά της λίμνης


Με αρκούδες 

Εικόνες με πουλιά της Ελλάδας 

Περίθαλψη άγριων πουλιών και ζώων

Μια πανοραμική θέα του κέντρου

Το ιατρείο του κέντρου

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του κέντρου

Το οικοσύστημα της λίμνης της Καστοριάς


Ο υπεύθυνος του κέντρου Ν.Παναγιωτόπουλος δείχνει στα παιδιά ένα τραυματισμένο γεράκι,και εξηγεί πως γίνεται η περίθαλψη του.

Έντυπο υλικό σχετικά με τις δράσεις του κέντρου,τηλ.2467080200