ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

καλό καλοκαίρι!!

καλο μήνα
Σ' ένα πηγάδι δροσερό βαθιά κοιμάται το νερό
σκύβει κορίτσι αμίλητο αγόρι ψάχνει αφίλητο
σκύβει κορίτσι αμίλητο αγόρι ψάχνει αφίλητο.

Τον έκτο μήνα τον καλό, καράβι πάει γιαλό-γιαλό
νύχτα περνάει το Σούνιο, και φέρνει τον Ιούνιο
Τον έκτο μήνα τον καλό, καράβι πάει γιαλό-γιαλό
νύχτα περνάει το Σούνιο, και φέρνει τον Ιούνιο.

Λάμπει στου χρόνου μια στιγμή τ' αεροσκέπαστο κορμί
πουκαμισάκι αέρινο, στα μάτια φως αστέρινο 
πουκαμισάκι αέρινο, στα μάτια φως αστέρινο



Κυριακή 10 Ιουνίου 2012

ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ

ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ...........ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΕΚΑΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ  ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΟΥ ΛΟΓΟ ΕΛΛΕΙΨΕΩΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΛΕΙΝΕΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






                                                              


























Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Η χώρα μου είναι... Ενα εξαιρετικό βίντεο από μία δασκάλα και τους μαθητές της...





Έφτιαξα αυτό το video με τις σκέψεις των ίδιων των παιδιών από το σχολείο οπου διδάσκω. Στο video είναι τα συναισθήματά τους για την χώρα τους, το πως βιώνουν την Ελλάδα της κρίσης, οι φόβοι τους, οι ιδέες και οι ελπίδες τους. Μπορεί να είναι "μικρά" αλλά η "Κρίση" τα έχει αγγίξει βαθιά στις ψυχές τους. Εγώ έδωσα την ιδέα, τα παιδιά μίλησαν. Τα ακούμε.
Έγινε με την άδεια των παιδιών, των γονιών τους, του συλλόγου διδασκόντων και του διευθυντή του σχολείου.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους αγαπημένους φίλους μου, Γιάννη Λέκκα για την πολύτιμη βοήθειά του στην τεχνική ολοκλήρωση του βίντεο και Κατερίνα Μπατζάκη για την μετάφραση των κειμένων.
Δ τάξη, 16ο Δημοτικού σχολείου Ιλίου.

Δασκάλα Εικαστικής αγωγής: Ελένη Καραγιάννη

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Λέξεις που άλλαξαν νόημα


thumb
Της Κατερίνας Αγγελιδάκη
Λέξεις που έχει αλλάξει το νόημά τους και έχουν πλέον άλλη σημειολογία παρατηρούμε πολλές τον τελευταίο καιρό. Διότι η κρίση – που δεν είναι μόνο οικονομική – νοηματοδοτεί αλλιώς λέξεις που μέχρι χτες είχαν τη δική τους σημασία.
Έτσι η λέξη σωτηρία σημαίνει πλέον ναυάγιο, η συμφωνία εκβιασμός, η ιδιωτικοποίηση ξεπούλημα. Όταν λέμε πρωθυπουργός εννοούμε τραπεζίτης, ο πολιτικός είναι λαμόγιο, ο μετανάστης κλέφτης, η αυτοδυναμία άπιαστο όνειρο και το υποκοριστικό Άκης προδότης της πατρίδας.
Κατά τον ίδιο τρόπο, λέξεις παρεξηγήθηκαν. Κανένας πλέον δεν τολμάει να αναφερθεί στο lifestyle, διότι θα θεωρηθεί αυτομάτως ψώνιο ή γραφικός. Κανένας δεν μπορεί να πει τις λέξεις πατριώτης ή ασφάλεια χωρίς να τον περάσουν τουλάχιστον για μέλος ακροδεξιάς εθνικιστικής οργάνωσης. Η λέξη Έλληνας δαιμονοποιήθηκε διεθνώς σαν κάποιον «ενδογήινο» που ροκανίζει τα έγκατα της Γης και το DNA του Έλληνα αναγορεύτηκε από εμάς τους ίδιους σε εθνική ιδιαιτερότητα.
Άκρως παρεξηγημένη είναι – και ήταν πάντα – η λέξη παιδεία. Όποιος τη διαθέτει ή την επικαλείται δεν θεωρείται ακριβώς «λαπάς» (αυτή είναι παλαιότερη «ποιητική» παρασήμανση), αλλά αντιπαραγωγικός, άρα άχρηστος στην Ελλάδα του μνημονίου. Ο άνθρωπος με κουλτούρα ταυτίστηκε με τον κουλτουριάρη, δηλαδή με τον άνθρωπο που δεν έχει καμιά κουλτούρα.
Για το Facebook και το Twitter ούτε λόγος: υποκατέστησαν τη φιλία με το διαδικτυακό καμάκι και ο όρος «κοινωνική δικτύωση» είναι μια μασκοφορεμένη έκφραση της αναγκαστικής μοναξιάς μας.
Ξένοι οικονομικοί όροι μπήκαν, αίφνης, στο στόμα καθημερινών ανθρώπων, που τις χρησιμοποιούν με άνεση επιστήμονα ή οικονομικού αναλυτή. Έτσι, η χρεοκοπία λέγεται πλέον PSI (διότι δεν κάνει να την πούμε με το όνομά της), η κερδοσκοπία CDS και οι ληστεία hedge funds.
Επίσης λέξεις ή εκφράσεις αυτο-ακυρώθηκαν. Ουδείς σήμερα μπορεί να πει «είμαι σε κρίση», διότι η ατομική κατάσταση έκτακτης ανάγκης απορροφάται από τη συλλογική, επομένως δεν σηματοδοτεί απολύτως τίποτα. Ομοίως, όταν λέει κάποιος «χρωστάω στην τράπεζα» είναι σαν να λέει απλώς «καλημέρα».
Λέξεις που κανένα αυτί δεν αντέχει πια να ακούει, είναι: συνδικαλιστής, τρόικα, φοροδιαφυγή, μέτρα, περικοπές, απολύσεις, ανεργία.
Λέξεις που θέλουμε πλέον να ακούμε είναι: επαναδιαπραγμάτευση (ό,τι κι αν εννοεί ο καθένας με αυτή), διαγραφή, απόσβεση.
Η λέξη ευτυχία αργεί ακόμα. Προηγείται η απλή χαρά. Μην τα θέλουμε και όλα δικά μας.

Τρίτη 5 Ιουνίου 2012

Ενέργειες – δικαιολογητικά με τη λήξη του διδακτικού έτους .


ΘΕΜΑ   : « Ενέργειες – δικαιολογητικά  με  τη  λήξη  του  διδακτικού  έτους . »
ΣΧΕΤ .   :    Π.Δ.  200 / 98  (Φ.Ε.Κ.  161 , τεύχος  Α) « Οργάνωση   και
                     λειτουργία  Νηπιαγωγείων» . 


   
               α) Σύμφωνα  με  το  άρθρ. 3  του Π.Δ.  200 / 1998   το  διδακτικό  έτος  αρχίζει  την  1η  Σεπτεμβρίου  και  λήγει  στις  21  Ιουνίου  του  επόμενου  έτους . Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες  αρχίζουν  στις  11  Σεπτεμβρίου  και  λήγουν  στις  15  Ιουνίου  του  επόμενου  έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια.
            β)  Οι  προσωρινοί  αναπληρωτές    εκπαιδευτικοί  απολύονται  αυτοδίκαια  με  τη  λήξη  του  διδακτικού  έτους . Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να παραμένουν  στις σχολικές μονάδες που έχουν τοποθετηθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Στα έντυπα παρουσιολόγια συνεχίζονται να αναγράφονται οι ώρες των εκπαιδευτικών  σύμφωνα με τα ωρολόγια προγράμματα της σχολικής μονάδας.
            γ) Όλοι  οι  εκπαιδευτικοί  αποχωρούν  από  τα  σχολεία  μετά  τη  λήξη  του  διδακτικού  έτους .


2. Ενέργειες  με  τη  λήξη  του  διδακτικού  έτους  :

    α)  Ενημέρωση  όλων  των  υπηρεσιακών  βιβλίων  και  εντύπων  - θεώρηση – κλείσιμο βιβλίων  (άρθρ. 6 του  Π.Δ.  200 / 98 ) .  Το βιβλίο   Μητρώου   Νηπίων  κλείνεται  με  τη  λήξη  των  μαθημάτων  (15 Ιουνίου- φέτος 13 Ιουνίου) με πράξη της   Προϊσταμένης   του   Νηπ/γείου.
    β) Τακτοποίηση όλων των υπηρεσιακών εκκρεμοτήτων.
    γ) Συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες ( συστεγαζόμενα σχολεία, τοπική  αυτοδιοίκηση, σχολικό σύμβουλο, σχολική επιτροπή , δημοτική επιτροπή παιδείας κ.ά.) για την πραγματοποίηση πιθανών επισκευών , αποκατάσταση   ζημιών  και  γενικά  την  αντιμετώπιση   διδακτηριακών   και   άλλων   προβλημάτων που έχουν σχέση με τη λειτουργία του νηπιαγωγείου.
   δ) Οι  κ.  Προϊσταμένες  των Νηπιαγωγείων    που   πρόκειται  να  μετατεθούν ,  να τοποθετηθούν  σε  άλλα  σχολεία  ή  είναι  αναπληρώτριες , θα πρέπει να παραδώσουν στον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής , με σχετικό πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής, το διδακτήριο (με τα κλειδιά) , το αρχείο του Νηπιαγωγείου (παλιό αρχείο και αρχείο σε χρήση) , τα έπιπλα , σκεύη , υλικά , βιβλία ,  και γενικά όλα τα περιουσιακά στοιχεία  του Νηπιαγωγείου.
             ε) Οι κ. Προϊσταμένες  των Νηπιαγωγείων να προβούν σε επικαιροποίηση των καταγεγραμμένων στοιχείων στο survey με όλες τις τυχόν αλλαγές και τροποποιήσεις εκπαιδευτικού και μαθητικού δυναμικού καθώς και στοιχείων που αφορούν τη σχολική μονάδα.
            Στ) Οι εκπαιδευτικοί που προτίθενται με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να κάνουν χρήση του δικαιώματος της τρίμηνης άδειας της παρ. 1 του άρθρ. 53 του Ν. 3528/2007 θα πρέπει να υποβάλλουν την αίτησή τους στην υπηρεσία τουλάχιστον ένα μήνα πριν, μέχρι τις 10 Αυγούστου 2012, σύμφωνα με την αριθμ. Φ.351.5/65/84800/Δ1/30-6-2001 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ.


3. Δικαιολογητικά με τη λήξη του διδακτικού  έτους :

   α) Πίνακα εγγραφέντων  νηπίων ,  σχολ. Έτους  2012-13 (υπόδειγμα επισυνάπτεται).
   β) Πίνακα  με  την  ακριβή  διεύθυνση  και  τηλέφωνο  θερινής   διαμονής   του 
        διδακτικού  προσωπικού σας . Στον πίνακα να περιληφθούν και οι αναπληρωτές
       εκπ/κοί και οι εκπ/κοί που θα μετατεθούν (υπόδειγμα επισυνάπτεται).
    γ) Βεβαίωση φοίτησης νηπίου για την εγγραφή στο δημοτικό σχολείο (υπόδειγμα
       επισυνάπτεται).
   δ) Πίνακας στοιχείων παρακολούθησης θεάματος Νηπιαγωγεία  που τα  νήπιά τους
       παρακολούθησαν  θεατρικές   ή  άλλες  παραστάσεις (υπόδειγμα επισυνάπτεται).
   ε) Πρωτόκολλο   παράδοσης   και   παραλαβής   του   διδακτηρίου    αρχείου
       (περ. δ΄-2 της  παρούσης   εγκυκλίου μας ) .
             στ) Συμπληρωμένο  Δελτίο Στατιστικής  (ΣΕ 1 – Νηπιαγωγεία).
   ζ) Υπενθυμίζουμε για τους πίνακες  παρακολούθησης θεαμάτων από τους
        μαθητές εντός σχολικού ωραρίου, τους πίνακες Ν1 και τους πίνακες φοίτησης
       νηπίων (2,4).
              


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΓΓΡΑΦΕΝΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ 

ΠΡΟΤΥΠΟ ΘΕΡΙΝΗΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΝΗΠΙΟΥ 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΘΕΑΜΑΤΩΝ 

Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

Μαμα πες μου αλήθεια.....είμαστε φτωχοί;



Μαμα πες μου αλήθεια.....είμαστε φτωχοί;
Κάθε πρόλογος για την οικονομική κρίση είναι περιττός. Ο λόγος για το πώς την διαχειριζόμαστε σε σχέση με τα παιδιά μας. Τα περισσότερα παιδιά , είτε πρόκειται για ‘πρωτάκια’ είτε για εφήβους, έχουν αντιληφθεί αλλαγές στην καθημερινή τους ζωή... οι γονείς φέρνουν πιο έντονες αντιρρήσεις στις αγορές, τα ιδιαίτερα μαθήματα κόβονται, τα πάρτυ αποφεύγονται, αλλάζουν σχολείο, μπορεί και γειτονιά...

Η ενστικτώδης αντίδραση των περισσότερων γονέων είναι να παραστήσουμε πως δεν συμβαίνει τίποτα. Κι ας έχουν παρακολουθήσει τα παιδιά μας τις απελπισμένες μας συζητήσεις. Κι ας μας ‘βγαίνει’ η αγωνία μας σε νεύρα και εκρήξεις. Κι ας αυξάνονται τα ποσοστά γονεϊκής κατάθλιψης.

Οι περισσότεροι έχουμε μεγαλώσει πιστεύοντας ότι προστατεύουμε τα παιδιά μας αφήνοντάς τα έξω από τα δυσάρεστα της ζωής. Δεν μιλάμε για τις αρρώστιες μας, δεν τα παίρνουμε σε κηδείες, δεν μιλάμε για το διαζύγιο, μοιάζουμε να αποκυρρήτουμε τα αρνητικά συναισθήματα. Τα προστατεύουμε έτσι ή τελικά φτιάχνουμε ανθρώπους άοπλους μπροστά στις δυσκολίες, ανθρώπους που πανικοβάλλονται υπό πίεση και καταφεύγουν στα πάσης φύσεως αγχολυτικά (ουσίες, φάρμακα, αλλά και ποτό, τσιγάρο, φαγητό) για να ξορκίσουν τα αρνητικά συναισθήματα;
Ας έχουμε υπ’ όψην μας ότι μέσα στην οικογένεια οι μεταξύ μας σχέσεις είναι ο πλέον καθοριστικός παράγοντας για την εξέλιξη των παιδιών μας. Και το κλειδί για γόνιμες και εγκάρδιες σχέσεις είναι η καλή επικοινωνία. Καλή και ειλικρινής όμως δεν σημαίνει αστόχαστη. Ας δούμε κάποιες ιδέες πάνω στο θέμα :

- Μην υποτιμάτε αλλά και μήν υπερτιμάτε τις ικανότητες των παιδιών. Ένας έφηβος είναι σε θέση να κατανοήσει ένα πρόβλημα σφαιρικά και αφηρημένα, ενώ ένα παιδί δημοτικού ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένα και χειροπιαστά παραδειγματάκια.
- Μοιραστείτε τα συναισθήματά σας και ρωτείστε τα για τα δικά τους. Μην τα ακυρώνετε αλλά και μην τα τραγικοποιείτε!
- Για να ‘μπουν στο νόημα’ ένας καλός τρόπος είναι να παραστήσετε ότι αυτά είναι οι ‘αρχηγοί’ στην οικογένεια και πρέπει να διαχειριστούν χρήματα και δραστηριότητες. Θα διαπιστώσετε πως συχνά τα παιδιά είναι πιο αυστηρά από τους μεγάλους!
- Επιστρατεύστε το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό σας και διδάξτε στα παιδιά την αισιοδοξία και την ευελιξία. Είναι σπουδαίο εφόδιο να ξέρει κανείς να βλέπει τις προκλήσεις ως ευκαιρίες και όχι ως τραγωδίες!
- Φανείτε πρακτικοί. Δείξτε τους τον λογαριασμό της τράπεζας και εξηγήστε τους, σε τι μας χρησημεύουν  τα χρήματα.
- Μιλήστε τους για ότι δίνει νόημα στην ζωή, πέρα από τα υλικά αγαθά. Δώστε προσωπικά παραδείγματα για την χαρά της φιλίας, την ευτυχία να είσαι γονιός, την αγάπη, την ικανοποίηση της δημιουργίας...
- Προσπαθείστε να τηρείτε ένα πρόγραμμα κάθε μέρα όσον αφορά την διατροφή, την άσκηση και τον ύπνο των παιδιών. Η αίσθηση ανοργανωσιάς και χάους μεγεθύνει τα προβήματα...
- Ακούστε τα παιδιά σας! Μην υποθέτετε πως αντιλαμβάνονται τον κόσμο όπως κι εσείς! Παράλληλα αναζητείστε ‘σημάδια’ που μαρτυρούν ανάγκη για επικοινωνία και καθησύχαση- ξεσπάσματα, αϋπνίες, εφιάλτες,  απόσυρση, πονοκέφαλοι, ανορεξία κ.λ.π-.
- Δείξτε υπομονή και κάντε τον διάλογο μια καθημερινή δραστηριότητα. Άλλωστε, αυτά που επιχειρείτε να εξηγήσετε είναι δύσκολα ακόμα και για τους μεγάλους!!

Το εγχείρημα να μιλήσουμε στα παιδιά μας για την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της στην ζωή μας και στην ζωή τους θα είναι δύσκολο. Για να τα βοηθήσουμε όμως πρέπει πρώτα να βοηθήσουμε τους εαυτούς μας! Το πρώτο βήμα είναι να δεχτούμε εμείς το άγχος και τον φόβο μας ως οικουμενικά συναισθήματα , απολύτως φυσιολογικά υπο συνθήκες αβεβαιότητας. Φυσιολογικά μεν τιθασεύσημα δε! Ας γίνουμε λοιπόν εμείς πρώτοι μοντέλα για τα παιδιά μας ελέγχοντας το άγχος μας και αποφεύγοντας την καταστροφολογία και τον πανικό! Δείχνοντας εμπιστοσύνη στα μέλη της οικογένειάς μας (ΚΑΙ στα παιδιά!). Επιτρέποντας τελικά στην οικογένεια μας να συσπειρωθεί μπροστα στην πρόκληση και όχι να διαλυθεί!!

Απο τη Διδώ Δημητριάδη

Τρίτη 29 Μαΐου 2012

Προγραμματισμός Λειτουργίας Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Ολοήμερα Δημοτικά – Ολοήμερα Νηπιαγωγεία) για το Σχολικό Έτος 2012-2013».



     Για τον Προγραμματισμό Λειτουργίας των Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Δημοτικών-Νηπιαγωγείων), οι Σχολικές Μονάδες και οι Δ/νσεις Π.Ε. θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την ισχύουσα Νομοθεσία (Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, Εγκυκλίους και λοιπές διατάξεις του Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.) και ειδικότερα τις υπ’ αριθμ. Φ12/520/61575/Γ1/ 30.05.2011 (ΦΕΚ 1327/16.6.2011 τ.Β’) και Φ12/530/62626/Γ1/2.6.2011 (ΦΕΚ 1345/16.6.2011 τ.Β’) Υπουργικές Αποφάσεις. Για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος το σχολικό έτος 2012-2013, τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και οι Δ/νσεις Π.Ε. θα πρέπει να τηρήσουν τις παρακάτω διαδικασίες:
          1.  Έως τις 14-6-2012 να πραγματοποιηθούν οι ενημερωτικές συναντήσεις των Διευθυντών των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Προϊσταμένων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, καθώς και με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.
1.1  Για τη λειτουργία των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων θα ισχύσουν τα ακόλουθα:
Ø Στα 6/θ και άνω Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, ο ελάχιστος αριθμός εγγεγραμμένων- φοιτούντων για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον  δεκαπέντε (15) μαθητές.
Ø Στα 6/θέσια και κάτω Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, εφόσον συμπληρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός των δεκαπέντε (15) εγγεγραμμένων – φοιτούντων στο Ολοήμερο Πρόγραμμα,  να δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας του, με την προϋπόθεση ότι ο συνολικός αριθμός φοιτούντων στη σχολική μονάδα είναι τουλάχιστον εξήντα (60) μαθητές.
Ø Προκειμένου οι μαθητές να φοιτήσουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, προϋπόθεση είναι οι γονείς να προσκομίσουν βεβαίωση για την εργασιακή τους κατάσταση (εργασίας ή ανεργίας).
Ø Το ωράριο λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης των μαθητών, εφόσον το επιλέξουν.
Ø Η αποχώρηση των μαθητών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, η οποία θα μπορεί να γίνεται μετά το τέλος κάθε διδακτικής ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος, με την προϋπόθεση ότι θα έχει κατατεθεί κατά την εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων τους.
Ø Τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος θα συγκροτούνται με βάση τις υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων, λαμβάνοντας υπόψη τη δηλωθείσα ώρα αποχώρησης.
Ø Ο ελάχιστος αριθμός που απαιτείται για τη λειτουργία της Πρωινής Προαιρετικής Ζώνης (07:00-08:00) σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία είναι πέντε (5) μαθητές.
Στις συναντήσεις μπορεί να καλείται ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος, ο οποίος θα συνεισφέρει στην ενημέρωση των γονέων και στην επίλυση των όποιων προβλημάτων.
     1.2 Για τη λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων θα ισχύσουν τα ακόλουθα:
Ø Για την εγγραφή των νηπίων / προνηπίων στο Ολοήμερο Τμήμα δεν απαιτείται βεβαίωση εργασιακής κατάστασης γονέων – κηδεμόνων.
Ø Ο ελάχιστος αριθμός εγγεγραμμένων – φοιτούντων για τη λειτουργία Ολοήμερου Τμήματος είναι επτά (7) νήπια/προνήπια .
Ø Ο ελάχιστος αριθμός που απαιτείται για τη λειτουργία της Πρωινής Προαιρετικής Ζώνης είναι πέντε (5) νήπια πρώτης ηλικίας.
Ø Στα συστεγαζόμενα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, εφόσον ο αριθμός των εγγεγραμμένων νηπίων – προνηπίων για φοίτηση σε Ολοήμερο Τμήμα είναι μικρότερος των επτά (7), συγκροτούνται κοινά τμήματα.
Ø Το Ωράριο Λειτουργίας του Ολοήμερου Τμήματος και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης των μαθητών, εφόσον το επιλέξουν.
Στις συναντήσεις μπορεί να καλείται ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος, ο οποίος θα συνεισφέρει στην ενημέρωση των γονέων και στην επίλυση των όποιων προβλημάτων.
2.   Έως τις 21-6-2012  να έχουν κατατεθεί στις σχολικές μονάδες:
Ø Το έντυπο «ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ (1)», από όσους γονείς επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.  
Ø Το έντυπο «ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ (2)»,  από όσους γονείς επιθυμούν να εγγράψουν τα  παιδιά τους στο Ολοήμερο Τμήμα.
Ø Με ευθύνη των Διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων και των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων θα πρέπει να δίνονται στους γονείς τα έντυπα «ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ» (1) ή (2) που επισυνάπτονται. Επίσης το έντυπο «ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ», καθώς και οι καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής αίτησης για εγγραφή μαθητή σε Ολοήμερο Τμήμα, θα πρέπει να είναι αναρτημένα σε εμφανές σημείο για την ενημέρωση των γονέων.
Ø Οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων, καθώς και οι Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων που θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα κατά το προσεχές Σχολικό Έτος 2012-2013, να συμπληρώσουν και να υποβάλουν, έως τις 29-6-2012, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τα ακόλουθα:
  Τους πίνακες Δ1, Δ2, Δ3, Δ4, Δ5 (Δημοτικά Σχολεία)   
  Τους πίνακες Ν1, Ν2, Ν3, Ν4, Ν5  (Νηπιαγωγεία)
Ονομαστική κατάσταση των μαθητών ανά τάξη, που έχουν εγγραφεί για φοίτηση στα   Ολοήμερα Τμήματα, με τη διεύθυνση κατοικίας και το τηλέφωνό τους.
3.  Το αργότερο έως τις 8-7-2012 οι Διευθύνσεις Π.Ε., ύστερα από έλεγχο και επεξεργασία των πινάκων θα υποβάλουν, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail),  στη Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. του Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.:
3.1. Τους πίνακες Δ2 και Ν2 με τα στοιχεία των σχολικών μονάδων της Δ/νσης που θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα το προσεχές Σχολικό Έτος 2012-2013. Στους πίνακες αναφέρονται και τα συγκεντρωτικά ανά Δ/νση Π.Ε. στοιχεία.
3.2. Τους πίνακες Δ3 και Ν3, που αναφέρονται στις προτάσεις της Διεύθυνσης Π.Ε. για τον Ορισμό Νέων Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και Νέων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων.
3.3. Τους πίνακες Δ4 και Ν4, που αναφέρονται στις προτάσεις της Διεύθυνσης Π.Ε. για τον Ορισμό Νέων Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων Ειδικής Αγωγής και Νέων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων Ειδικής Αγωγής.
3.4. Τους πίνακες Δ5 και Ν5, με τα συγκεντρωτικά στοιχεία όλων των Δημοτικών Σχολείων και   Νηπιαγωγείων που θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα κατά το προσεχές Σχολικό Έτος 2012-2013, ανά  Δ/νση Π.Ε.
5.   Όλοι οι πίνακες  κοινοποιούνται και στους Περιφερειακούς Διευθυντές Π.Ε.  &   Δ.Ε.
6.  Οι Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε. & Δ.Ε. καθώς και οι Διευθύνσεις Π.Ε., κατά την υποβολή  των   αιτημάτων τους για αναπληρωτές, να λάβουν υπόψη και τις ανάγκες του Ολοήμερου Προγράμματος, καθώς και το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 που θα εργαστούν στο Ολοήμερο ανήκουν στο σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου.

Σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης αίτησης, μετά τις 21 Ιουνίου 2012, για εγγραφή μαθητή σε ολοήμερο τμήμα, αυτή πραγματοποιείται κατόπιν γραπτής έγκρισης του οικείου Διευθυντή Π.Ε. και μόνο για λόγους που κρίνονται ιδιαίτερα σοβαροί.
Παρακαλούνται τα στελέχη της εκπαίδευσης να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να επιτευχθεί ο έγκυρος και έγκαιρος προγραμματισμός των Ολοήμερων Σχολείων και να τηρήσουν αυστηρά το προαναφερθέν χρονοδιάγραμμα.
Να ενημερωθούν ενυπόγραφα όλοι οι εκπαιδευτικοί  που υπηρετούν στη σχολική μονάδα.

Διευκρινίσεις για τη Λειτουργία των Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων το Σχολικό Έτος 2012-2013».

Σχετ.: Φ.50/175/ 58862/Γ1/25-5-2012

Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στην υπηρεσία μας όσον αφορά τη λειτουργία των Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων με οργανικότητα 6/θεσια και κάτω είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα υπό τις εξής προϋποθέσεις:

1.     Να είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν στο σχολείο, τουλάχιστον εξήντα μαθητές.
2.     Να μετέχουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα τουλάχιστον 15 μαθητές.
3.     Σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις ειδικών λειτουργικών συνθηκών (νησιωτικότητα, ορεινότητα, δυσχέρειες πρόσβασης, χαμηλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα κλπ.) με αιτιολογημένη εισήγηση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου, τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε κάθε περίπτωση προϋπόθεση είναι  να μετέχουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα τουλάχιστον 15 μαθητές.



ΠΙΝΑΚΕΣ Ν1-Δ1 ΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ


ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ ΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟ




Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ


  ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ