ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Νέα στήλη στο survey - πόσους μαθητές χωράει κάθε τάξη; Όρθιους ή καθιστούς, λεπτούς ή χοντρούς, σε γραμμή ή ανακατεμένους;





Νέα στήλη στο survey - πόσους μαθητές χωράει κάθε τάξη;
(Όρθιους ή καθιστούς, λεπτούς ή χοντρούς, σε γραμμή ή ανακατεμένους;)
Το Υπ. Παιδείας ζητάει από τους διευθυντές να συμπληρώσουν στο survey μια νέα και ύποπτη στήλη. Δίπλα από το πεδίο στο οποίο  αναφέρεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη πρέπει ο/η διευθυντή/ντρια ή τον/την προϊστάμενο/νη της σχολικής μονάδας να αναγράψει κατ΄ εκτίμηση πόσους μαθητές χωράει η κάθε αίθουσα!!! Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι η συμπλήρωση αυτής της στήλης είναι υποχρεωτική για να αποδεχτεί το survey την ανανέωση των στοιχείων.
(Σημείωση: Η διευκρίνιση για τον αν η εκτίμηση αφορά «καθήμενους ή ορθίους» αναμένεται σε προσεχή διευκρινιστική εγκύκλιο ή θα το διαπιστώσουμε στην εντολή για συγχωνεύσεις τμημάτων, όποτε κρίνει η υπηρεσία...)
Είναι φανερό ότι πρόκειται για προκλητική μεθόδευση του Υπ. Παιδείας που θέλει να παραβιάσει τα νομικά δεδομένα για τον αριθμό των μαθητών στην τάξη και θέλει να δημιουργήσει νέα δεδομένα με βάση τις… «εκτιμήσεις» των δ/ντών. Αλήθεια πως νομιμοποιούνται οι δ/ντές να «εκτιμήσουν» ;
Μάλιστα για να «βοηθήσει» την εκτίμησή τους σε συγκεκριμένη κατεύθυνση επικαλείται δήθεν, προδιαγραφές του ΟΣΚ για 1,5 τ.μ. ανά μαθητή (δηλαδή για μια αίθουσα 48 τ.μ. έχει χωριτικότητα είναι πάνω από 32!!!!):
1. Αλήθεια με ποια κριτήρια ; Είναι άραγε ίδιες οι «προδιαγραφές» τους για όλες τις ηλικίες μαθητών (από το νηπιαγωγείο ως το Λύκειο) ;
Είναι ίδιες οι προδιαγραφές για τις αίθουσες με χώρο ξεκούρασης που προέβλεπαν τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία;
Είναι ίδιες για τα ΕΑΕΠ που πρέπει να προβλέπουν χώρους για όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων και τις ιδιαιτερότητές τους ;
Ποιος καθορίζει τις προδιαγραφές για τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός διαφορετικές διδακτικές μεθόδους και διαφορετική διάρθρωση των μαθητών στην τάξη;
2. Γιατί αποκρύπτεται ότι οι προδιαγραφές για την πυρασφάλεια (όπως αναφέρονται από τον ΟΣΚ) είναι 2τ.μ. ανά μαθητή και ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος αν αυτές έχουν παραβιαστεί ;
Το Υπ. Παιδείας που υποδεικνύει έμμεσα και όχι φανερά, κάτι τέτοιο ή ο «πρόθυμος» δ/ντής που πιθανώς να έχει «κατ’ εκτίμηση»  δηλώσει άλλη «μεγαλύτερη» χωρητικότητα για την αίθουσα;
3. Ο δάσκαλος και η έδρα του δεν θα υπάρχουν σ΄ αυτή την αίθουσα διδασκαλίας ή μήπως τα 4τ.μ. που τους αντιστοιχούν είναι πολυτέλεια στις μέρες μας;
 Είναι αυτά τα τραγελαφικά ένα ακόμη κομματάκι από το παζλ της εικόνας του αυριανού σχολείου που ετοιμάζουν στα πλαίσια της πολιτικής διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με  συγχωνεύσεις τμημάτων, καταργήσεις σχολείων, απόλυτη υποχρηματοδότηση, αύξηση ωραρίου, αναγκαστικές μετακινήσεις σε όλη την επικράτεια, ενοικίαση σχολικών βιβλίων, αξιολόγηση δούρειος ίππος για τις απολύσεις, μισθολογική καθήλωση, νέες μειώσεις σε μισθούς και φυσικά αύξηση μαθητών ανά τμήμα. Πόσους; Μα όσους χωράει η τάξη! Είναι γνωστό ότι χίλιοι καλοί χωράνε! Άλλωστε πρώτα ο μαθητής! Τα «δίνουν όλα» για … «την ποιοτική αναβάθμιση» που είναι βέβαια ο προφανής στόχος (;)… όλων των προτεινόμενων πολιτικών.
Αυτές οι εξελίξεις εξηγούν γιατί με απαράδεκτο και αυταρχικό τρόπο επιβάλλεται στους προϊστάμενους σχολικών μονάδων η γραφειοκρατική υποχρέωση να ενημερώνουν κάθε 1 και 15 του μήνα το μεγάλο επιθεωρητή survey ακόμα και αν δεν έχουν μεταβολή ενώ διαπομπεύουν όσους δεν μπορέσουν για κάποιο λόγο να το κάνουν, είτε το έκαναν άλλη μέρα(!), δημοσιοποιώντας τα ονόματα τους. Θέλουν με μια καταιγίδα ρυθμίσεων, εντολών, απόκρυφων σχεδιασμών, Προεδρικών Διαταγμάτων, διοικητικής αυθαιρεσίας και τακτικών να σπέρνουν τον τρόμο και την απόλυτη υποταγή πρώτα από όλους στους  δ/ντές. Στο στόχαστρο φυσικά όλοι οι συντελεστές της εκπαίδευσης, εμείς οι εκπαιδευτικοί, το σχολείο και τώρα η σειρά των μαθητών.
Είναι σαφές, και οφείλουμε να το δηλώσουμε παντού ότι τα σχολικά κτήρια στις περισσότερες περιπτώσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης εκπαίδευσης. Γιατί πλήθος σχολείων -και των συλλόγων μας- δεν έχουν καν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αφού αυτές έχουν μετατραπεί μαζί με κάθε πρόσφορο χώρο (αποθήκες κλπ) σε αίθουσες διδασκαλίας ενώ τα προκάτ κυριαρχούν σε όλες τις περιοχές.
Κανένας δ/ντής δεν πρέπει να δηλώσει χωρητικότητα μεγαλύτερη από 25 παιδιά που κατ΄ ανώτατο όριο προβλέπει ο νόμος. Ακόμα και στις περιπτώσεις που λειτουργούν υπεράριθμα τμήματα πρέπει να δηλωθεί το 25 ως χωρητικότητα (άλλωστε επιτρέπει το σύστημα να δηλωθεί μικρότερη χωρητικότητα από την σημερινή λειτουργία) ώστε να αποτυπώσουμε την πραγματικότητα της υπερφόρτωσης των τμημάτων.
Επίσης πρέπει να δηλώσουν οι δ/ντές τη μικρότερη χωρητικότητα σε αυτοσχέδιες αίθουσες και αίθουσες προκάτ, όπως έχουν αποφασίσει οι σύλλογοι διδασκόντων πολλών σχολείων.
Είναι ευθύνη των δ/ντών να αποτυπώσουν την πραγματικότητα του σχολείου τους στο survey.
Τέλος :
Απαιτούμε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη στήλη, η οποία είναι σαφώς παραπλανητική και προπομπός κακών.
Απαιτούμε να σταματήσει η αυταρχική συμπεριφορά και η γραφειοκρατική λειτουργία που επιβάλλει την αναφορά ακόμα και αν δεν υπάρχει μεταβολή οπωσδήποτε στις 1 και 15 του μήνα και πολύ περισσότερο να σταματήσει η απαράδεκτη διαπόμπευση των δ/ντων και προϊσταμένων νηπιαγωγείων που για κάποιο λόγο δεν μπόρεσαν να κάνουν το «κλικ» τη συγκεκριμένη μέρα.
Να σταματήσει επιτέλους η προσπάθεια τρομοκράτησης των προϊσταμένων σχολικών μονάδων.
Καλούμε τη ΔΟΕ να σταματήσει να σφυρίζει αδιάφορα και να αναδείξει το ζήτημα που αποτελεί προπομπό των αποκρουστικών σχεδίων τους.

πηγη http://www.alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου