ΟΙ ΤΣΟΥΒΑΛΟΔΡΟΜΙΕΣ
Παίζεται από
πολλά παιδιά. Το κάθε παιδί μπαίνει με τα πόδια μέσα σε ένα τσουβάλι και το
κρατάει με το χέρι του στη μέση του. Στέκονται στη σειρά όλα τα παιδιά και
μόλις δώσει κάποιος το σύνθημα ξεκινούν όλα χοροπηδώντας μέχρι να φτάσουν σε
κάποιο σημείο που έχουν ορίσει. Όποιος φτάσει πρώτος είναι ο νικητής.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΕΡΑΣΙΑ
τα παιδια με τα χερια στην πλάτη,προσπαθουν να φανε τα τρια κερασια που υπάρχουν στα πιάτα που ειναι γεματα νερο .Νικητής αυτος που θα φτύσει πιο γρήγορα τα κουκούτσια.
Η ΓΑΤΑ ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
Εικοσι στεφάνια σε ευθεία γραμμή.Στο τελευταίο στεφάνι είναι η γάτα ενω το ποντίκι είναι κατά ένα στεφάνι πιο μπροστά.Η γάτα προσπαθεί με πηδηματάκια απο στεφάνι σε στεφάνι να πιάσει το ποντίκι.Αν ομως το ποντίκι φτάσει στο πρώτο στεφάνι εχει σωθεί.
ΦΡΑΟΥΛΟΔΡΟΜΙΕΣ
Τα παιδιά με τα χέρια στην πλάτη,κρατουν στο στόμα τους ένα κουτάλι με μια φράουλα.ποιός θα βγεί πρώτος χωρις να του πέσει η φράουλα.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ο νηπιαγωγος αφηγείται τι κάναμε κατα την διάρκεια της σχολικής χρονιάς και τα παιδιά αναπαραστούν.
Δύο άτομα κρατούν ένα μεγάλο ύφασμα ψηλά να κρύβει τη σκηνή και σε κάθε γεγονός το σεντόνι κατεβαίνει και τα παιδιά από πίσω σε ομάδες αναπαριστούν τη σκηνή ακίνητα.Για παράδειγμα ξεκινάει η αφήγηση λέγοντας ότι άρχισε το σχολείο το Σεπτέμβρη και όλα τα παιδάκια πήραν τις τσάντες τους και ήρθαν. Κατεβαίνει το σεντόνι και η πρώτη ομάδα απο πίσω φοράει τσαντες και κάνει οτι περπατά.Στη συνέχεια ανεβαίνει το σεντόνι και η αφήγηση συνεχίζει:Ήρθε η γιορτή της 28ης Οκτ.και είπαμε ποιήματα στην πρώτη μας γιορτούλα, κατεβαίνει το σεντόνι τα παιδιά κρατούν σημαιάκια και κάνουν οτι λένε ποιήμα με ανοιχτό στόμα!Έτσι μπορούμαι να αφηγηθούμε διάφορες στιγμές απο την ζωή μας στο νηπιαγωγείο.
Η ΓΑΤΑ ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
Εικοσι στεφάνια σε ευθεία γραμμή.Στο τελευταίο στεφάνι είναι η γάτα ενω το ποντίκι είναι κατά ένα στεφάνι πιο μπροστά.Η γάτα προσπαθεί με πηδηματάκια απο στεφάνι σε στεφάνι να πιάσει το ποντίκι.Αν ομως το ποντίκι φτάσει στο πρώτο στεφάνι εχει σωθεί.
ΦΡΑΟΥΛΟΔΡΟΜΙΕΣ
Τα παιδιά με τα χέρια στην πλάτη,κρατουν στο στόμα τους ένα κουτάλι με μια φράουλα.ποιός θα βγεί πρώτος χωρις να του πέσει η φράουλα.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ο νηπιαγωγος αφηγείται τι κάναμε κατα την διάρκεια της σχολικής χρονιάς και τα παιδιά αναπαραστούν.
Δύο άτομα κρατούν ένα μεγάλο ύφασμα ψηλά να κρύβει τη σκηνή και σε κάθε γεγονός το σεντόνι κατεβαίνει και τα παιδιά από πίσω σε ομάδες αναπαριστούν τη σκηνή ακίνητα.Για παράδειγμα ξεκινάει η αφήγηση λέγοντας ότι άρχισε το σχολείο το Σεπτέμβρη και όλα τα παιδάκια πήραν τις τσάντες τους και ήρθαν. Κατεβαίνει το σεντόνι και η πρώτη ομάδα απο πίσω φοράει τσαντες και κάνει οτι περπατά.Στη συνέχεια ανεβαίνει το σεντόνι και η αφήγηση συνεχίζει:Ήρθε η γιορτή της 28ης Οκτ.και είπαμε ποιήματα στην πρώτη μας γιορτούλα, κατεβαίνει το σεντόνι τα παιδιά κρατούν σημαιάκια και κάνουν οτι λένε ποιήμα με ανοιχτό στόμα!Έτσι μπορούμαι να αφηγηθούμε διάφορες στιγμές απο την ζωή μας στο νηπιαγωγείο.
Ο ΛΑΓΟΣ
Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δυο ομάδες. Η κάθε ομάδα κάθεται η μια απέναντι στην άλλη σε απόσταση περίπου 15 μέτρων με τα παιδιά το ένα δίπλα στο άλλο. Στη μέση της απόστασης των παιδιών υπάρχει μια μπάλα. Τα παιδιά της α΄ ομάδας έχουν αριθμούς από το 1-10 ( αν φυσικά πρόκειται για 10 παιδιά). Το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδιά της β΄ ομάδας.Ένα παιδί που κάθεται έξω από τις δυο ομάδες φωνάζει ένα νούμερο, π.χ. το 3. τρέχουν τότε τα παιδιά που έχουν το 3 και από τις δυο ομάδες προς το κέντρο της απόστασης που είναι τοποθετημένη η μπάλα. Αν την πάρει ο παίκτης της α΄ ομάδας τρέχει να την πάει στην ομάδα του και αν το καταφέρει παίρνει η ομάδα του 2 βαθμούς.Τη στιγμή που ο παίκτης της α΄ ομάδας πάρει τη μπάλα και προσπαθεί να την πάει στην ομάδα του ο παίκτης της β΄ ομάδας τον κυνηγάει να τον πιάσει. Αν το καταφέρει τότε τους 2 βαθμούς τους κερδίζει η δική του ομάδα. Έτσι παίζουν όλα τα παιδιά.
ΠΕΡΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ
Παίζεται απο πολλά παιδιά. Εκλέγονται 2 αρχηγοί και διαλέγουν απο ένα
"σπουδαίο" όνομα ο καθένας. πχ. διαμάντι και ζαφύρι, το οποιο δεν το
ανακοινώνουν στους άλλους, είναι το μυστικό. Στέκονται ο ένας απέναντι
στον άλλον και στήνουν τα χέρια τους ψηλά, να ακουμπούν, σαν αψίδα. Οι
υπόλοιποι σχηματίζουν ουρά και περνούν απο κάτω, τραγουδώντας: «Περνά,
περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα παιδόπουλα, παιδόπουλα».
Σταματούν το παιδί που περνάει εκείνη τη στιγμή κάτω από την αψίδα και
του λένε στο αυτί τη μυστική λέξη που έχουν διαλέξει. Το παιδί ακούει
και τις 2 λέξεις και πρέπει να διαλέξει αυτή που του αρέσει περισσότερο.
μυστικά στ' αυτί τις δυο λέξεις που διάλεξαν και το παιδί πρέπει να
επιλέξει μια από τις δυο. Όποια λέξη επιλέξει, θα πάρει θέση πίσω απο
τον "αρχηγό" που τη σκέφτηκε. Όποιος πάρει τους περισσότερους,
κερδίζει..
ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Χρειαζόμαστε ένα βότσαλο ή πετραδάκι και σκάλες.Αποφασίζουμε ποιός θα είναι ο δάσκαλος που μένει όρθιος.Τα υπόλοιπα παιδιά κάθονται στο πρώτο σκαλοπάτι.Ο δάσκαλος βάζει τα χέρια του πίσω στην πλάτη και τοποθετεί το
βότσαλο στο δεξί ή το αριστερό χέρι. Τα φέρνει μπροστά, κλειστά, ώστε να
μην φαίνεται ποιό χέρι κρατάει το βότσαλο και αφήνει το πρώτο παιδί να
μαντέψει. Αν μαντέψει σωστά το παιδί ανεβαίνει ένα σκαλοπάτι. Αν όχι, παραμένει στο ίδιο.Ο δάσκαλος μετά βάζει τα χέρια του πίσω και είτε αλλάζει χέρι στο βότσαλο, είτε όχι.Συνεχίζει έτσι και ρωτάει όλα τα παιδιά με τη σειρά.Το πρώτο παιδί που θα φτάσει στην κορυφή της σκάλας, είναι ο
νικητής. Ο νικητής γίνεται αμέσως δάσκαλος και ξαναρχίζει το παιχνίδι
ΤΥΦΛΟ ΤΡΕΝΑΚΙ
Τα
παιδιά σχηματίζουν μια ευθεία γραμμή και όλα, εκτός του πρώτου, έχουν
καλυμμένα τα μάτια. Ο πρώτος πρέπει να οδηγήσει το 'τυφλό τρενάκι' σε
μια πορεία γεμάτη από μικρά εμπόδια.
Η ΓΑΤΑ ΚΑΙ Ο ΓΑΤΟΣ
Υπάρχει
μία γάτα και ένας γάτος, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά είναι ποντίκια. Μέσα
στο χώρο υπάρχει μια φωλιά. Οι γάτοι κυνηγούν τα ποντίκια. Δεν μπορούν
να τα πιάσουν μόνο μέσα στη φωλιά τους. Κερδίζουν τα δύο τελευταία
ποντίκια, που δεν πιάνονται.
ΤΑ ΜΠΑΛΑΚΙΑ
Τα παιδιά
χωρίζονται σε δυο ισάριθμες ομάδες-γραμμές
Μπροστά από κάθε ομάδα υπάρχει ένα
καλάθι με πολλά
μπαλάκια. Ακριβώς απέναντι, σε μια καθορισμένη
απόσταση,
τοποθετούνται δύο άδεια καλάθια. Με το
σύνθημα του Νηπιαγωγού,o πρώτος παίκτης κάθε ομάδας
παίρνει από ένα
μπαλάκι και τρέχει να το βάλει στο
απέναντι
του καλάθι. Επιστρέφει τρέχοντας για να χτυπήσει
το χέρι του επόμενου
παιδιού, πηγαίνοντας στο τέλος της
σειρά του. Το παιχνίδι συνεχίζεται με
το επόμενο παιδί.
Νικήτρια είναι η ομάδα που θα μεταφέρει όλα τα μπαλάκια
πρώτη.
ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΔΕΜΕΝΑ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ισάριθμες ομάδες, έχοντας
δέσει στο πόδι τους από ένα μπαλόνι
διαφορετικού χρώματος για την κάθε ομάδα, π.χ. κόκκινο η
μία,κίτρινο η άλλη. Με το σύνθημα του δασκάλου,
προσπαθούν να πατήσουν και να σπάσουν τα μπαλόνια
των αντιπάλων.Νικήτρια είναι η ομάδα που θα σπάσει
πρώτη τα μπαλόνια της αντίπαλης ομάδας.
Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο
ομάδες-γραμμές και απέναντι
τους, σε καθορισμένη απόσταση, υπάρχει ένα τεντωμένο
σχοινί
πάνω στο οποίο είναι στερεωμένες καραμέλες. Με το
σύνθημα του Νηπιαγωγού,
το πρώτο παιδί κάθε ομάδας
τρέχει και παίρνει από μία καραμέλα με το
στόμα. Γυρίζει
πίσω για να φύγει το επόμενο παιδί και πηγαίνει στο τέλος
της
σειράς του. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα
τελειώσει
πρώτη.
Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο
ομάδες-γραμμές αντικριστά, σε
απόσταση,κρατώντας από ένα στεφάνι,
διαφορετικού
χρώματος για την κάθε ομάδα.Στη μέση της απόστασης
αυτής είναι
τοποθετημένος ένας κώνος. Με το σύνθημα
του Νηπιαγωγού, οι πρώτοι κάθε ομάδας
πετούν το στεφάνι
τους εναλλάξ στον κώνο.Συνεχίζουν τα υπόλοιπα παιδιά.
Νικητήρια
είναι η ομάδα που θα βάλει ταπερισσότερα
στεφάνια στον κώνο.
ΚΑΠΕΛΑ ΚΑΙ ΜΠΑΛΟΝΙΑ
στεφάνια στον κώνο.
ΚΑΠΕΛΑ ΚΑΙ ΜΠΑΛΟΝΙΑ
Τα παιδιά
χωρίζονται σε δύο ομάδες-γραμμές και
στέκονται αντικριστά σε μικρή απόσταση.
Φοράνε
καπέλα σε σχήμα κώνου, με καρφάκι στο πάνω μέρος.
Ακριβώς πάνω
από το κεφάλι τους, κατά μήκος ενός
τεντωμένου σχοινιού,κρέμονται
φουσκωμένα μπαλόνια.
Με το σύνθημα του δασκάλου, τα παιδιά πηδούν ψηλά,
προσπαθώντας να σπάσουν τα μπαλόνια.Νικήτρια είναι
η ομάδα που θα καταφέρει να σπάσει τα περισσότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου