ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


                                           Παρουσιάζω το φίλο μου: 
    
Χωριζόμαστε σε ζευγαράκια. Λέμε στο ζευγαράκι μας, το όνομά μας και κάποιο αγαπημένο μας αντικείμενο (παραμύθι, παιχνίδι κτλ) και αντίστροφα. Στο τέλος, κάθε ζευγάρι, παρουσιάζει σε όλη την ομάδα το φίλο του.


                                                      Συναντήσεις: 
Όσο παίζει η μουσική τα παιδιά χορεύουν, μόλις σταματήσει, το κάθε παιδί χαιρετάει το παιδάκι που είναι δίπλα του/κοντά του κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο(αστείο, χαρούμενο, λυπημένο).Παραλλαγή,  όταν σταματήσει η μουσική τα παιδιά τα παιδιά αγγίζουν το διπλανό τους στο χέρι, στο αυτί, στη μύτη, στο μάγουλο κτλ.




                                                                 Καθρέπτης:



 Τα παιδιά χωρίζονται σε δυάδες και το ένα από τα δύο παριστάνει τον καθρέπτη. Τα παιδιά στέκονται αντικριστά. Το παιδί-καθρέπτης μιμείται τις κινήσεις του ζευγαριού του.





                                                                     Γλύπτης:  



Τα παιδιά χωρίζονται σε δυάδες και το ένα από τα δύο παριστάνει τον γλύπτη και το άλλο το άγαλμα. Τα παιδιά στέκονται αντικριστά. Ο γλύπτης, "πλάθει" το άγαλμά του, όπως θέλει.




                                                       Το όνομα μου



 Καθισμένα τα παιδιά στον κύκλο ένα – ένα λένε το όνομά του κάνοντας μία κίνηση «δική του». Όλα μαζί επαναλαμβάνουν τη κίνηση με τα λόγια από το όνομα του παιδιού: Γεια σου Ελένη, γεια σου Ελένη, γεια σου!





                                                                               Τι τρώω

Στο κύκλο συστήνονται και λένε τι αγαπούν να τρώνε: Είμαι ο Αλέξης και με αρέσουν οι σοκολάτες.       
 Επαναλαμβάνουν όλοι μαζί.






                                                                                              Μουσική

 Κάθε  παιδί  διαλέγει  από  ένα  μουσικό  όργανο. Με  τη  σειρά  κάθε  παιδί  αρχίζει  να  λέει  το  όνομά  του. Έπειτα  χτυπάμε  όλοι  τα  όργανα  που  έχουμε  στα  χέρια  μας  σύμφωνα  με  τις  συλλαβές  του  ονόματος  κάθε  παιδιού.


                                                                                                   Μπάλα
  Παιχνίδι  με  τη  μπάλα. Όποιο  παιδί  κρατάει  τη  μπάλα  λέει  και  το  όνομά  του. Η  μπάλα  περνάει  από  παιδί  σε  παιδί.
Αφού  ακούσουμε  τα  ονόματα  όλων  των  παιδιών  της  τάξης , φωνάζουμε  το  όνομα  ενός  παιδιού  και  αφού  πετάξουμε  τη  μπάλα  ψηλά  περιμένουμε  από  αυτό  να  πάει  να  την  πιάσει.




                                                                                       Αγγίγματα

   Σκορπίζονται όλα τα παιδιά στο χώρο με μουσική. Χορεύουν αυτοσχεδιάζοντας και με το σταμάτημα της μουσικής πρέπει:
    να βρουν ένα φίλο,
          να τον χαιρετίσουν με το χέρι
    να τον χαϊδέψουν 
          να του χαμογελάσουν
    να ακουμπήσουν τις πλάτες,τα πόδια,  κλπ. (με διαφορετικούς  φίλους κάθε φορά).



                                                          Τι έφερα


 Ζητάμε να μας φέρουν ένα αντικείμενο που τους άρεσε μέσα στην τάξη. Το δείχνουν στους φίλους τους(μαζεμένα στην παρεούλα) και τα μαζεύουμε όλα μαζί στο κέντρο. Το σηκώνουμε ένα – ένα και τα παιδιά λένε: «Το αρκουδάκι το έφερε ο Γιάννης», «Το αυτοκινητάκι το έφερε ο Νίκος».




                                                                            Το μπαλόνι

 Ένα μεγάλο πανί και μέσα ένα μπαλόνι. Το χορεύουμε με μουσική προσέχουμε να μην πέσει.



                                                               Το  μπέρδεμα

  Με πιασμένα χέρια μπερδευόμαστε όσο πιο πολύ μπορούμε. Αργό ξεμπέρδεμα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με κορδέλες που κρατάμε σε μικρές ομάδες ή με λάστιχο. Δε τ’ αφήνουμε στο ξεμπέρδεμα. Συνοδεύεται η άσκηση με αργή μουσική και ο ρυθμός μπέρδεμα-ξεμπέρδεμα ακολουθεί τη μουσική.



                                                                       Εμπόδιο

  Ένα παιδί με κλειστά μάτια προσπαθεί να περάσει ανάμεσα από παιδιά εμπόδια που δεν μετακινούνται.



                                                                                    Τα αγάλματα

  Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα με μουσική. Ανά τρία έχουν χαρτάκι ή κορδελάκι στο χέρι με το ίδιο χρώμα.Μόλις σταματά η μουσική προσπαθούν να κάνουν ένα σύμπλεγμα με αγάλματα. Αλλάζουμε τα χαρτάκια ή τις κορδέλες και αλλάζουν οι ομάδες. Ορισμένα παιδιά μπορεί να είναι «φωτογράφοι» των αγαλμάτων.




4 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφα παιχνίδια γνωριμίας και κοινωνικοποίησης αγαπητέ συνάδελφε!
    Καλή σχολική χρονιά να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. επίσης καλή χρονιά γιατί φέτος θα είναι δύσκολα τα πράγματα!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. καλη σχολική χρονια με πολυ κουραγιο γιατι θα το χρειαστουμαι!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή