Μαζικό «όχι» των εκπαιδευτικών
→«Η ζωντανή εκπαιδευτική
διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε “κουτάκια” και “δείκτες”. Βλέπουμε
επίσης να έχουν στοχοποιηθεί οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο,
δημιουργώντας υποταγμένους εκπαιδευτικούς»
Του Χρήστου Κάτσικα
Χιλιάδες είναι τα σχολεία σε όλη τη χώρα που απέρριψαν το κυβερνητικό τελεσίγραφο που απαιτούσε ουσιαστικά την έναρξη της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης στις 4/4/2014, εκβιάζοντας εκπαιδευτικούς και διευθυντές με το «εντέλλεσθε». Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές, με πρωτοφανή μαζικότητα, αρνήθηκαν να συγκροτήσουν τις λεγόμενες Ομάδες Εργασίας που απαιτούσε το ΥΠΑΙΘ και οι οποίες αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα, για να μεταφερθεί η ευθύνη της διάλυσης των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και για να «νομιμοποιηθεί» η πολιτική των απολύσεων και της συντριβής των εργασιακών σχέσεων.
Την ίδια ώρα, από τον Εβρο ώς την Κρήτη και από την Κέρκυρα ώς τη Σάμο και τη Ρόδο δεκάδες διευθυντές σχολείων παραιτούνται από τη θέση τους ή θέτουν την παραίτησή τους στη διάθεση της υπηρεσίας, αρνούμενοι να νομιμοποιήσουν το «εντέλλεσθε» του υπουργείου Παιδείας και να επιβάλουν αναγκαστικά στους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους την αυτοαξιολόγηση. Ενδεικτικά μόνο παραθέτουμε ορισμένες αντιδράσεις διευθυντών σχολείων που δεν αποτελούν παρά μικρό δείγμα των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας.
………………………………………………………………………………
Ζαχαρίας Καψαλάκης
διευθυντής του ΕΕΕΕΚ Τυμπακίου
«Προτιμότερη η τίμια αποχώρηση, παρά η ταπεινωτική συμπόρευση»!
«Το υπουργείο μού ζητά να παρανομήσω, ζητώντας μου ως διευθυντής-δικτάτορας να ορίσω ομάδες αξιολόγησης, όταν ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι αρνητικός… Μα είμαι ήδη παράνομος, γιατί δέχτηκα να διευθύνω ένα σχολείο που άρχισε μαθήματα στις 9 του Οκτώβρη, καθώς δεν είχε προσωπικό! Είμαι ήδη παράνομος, αφού διευθύνω ένα Ειδικό Σχολείο -το μοναδικό στην Κρήτη- που δεν έχει κοινωνική υπηρεσία, δηλαδή δεν έχει ούτε κοινωνικό λειτουργό ούτε ψυχολόγο, τη στιγμή που οι ειδικότητες αυτές αφθονούν και στα σχολεία Γενικής Αγωγής…
Αρκετές παρανομίες έκανα φέτος. Δεν θα κάνω άλλες… Οταν έχεις αρχές και ηθική, δεν υπάρχουν και διλήμματα. Οταν το σύστημα σε χρησιμοποιεί, δεν χρειάζονται πολλές σκέψεις! Προσωπικά δεν πρόκειται να κάνω κάτι πέρα και έξω από τα πιστεύω μου, πέρα και έξω από την αξιοπρέπειά μου. Υπηρέτησα τον κλάδο εκλεγμένος από πολλά πόστα, τιμήθηκα κατ’ επανάληψη στις εκλογικές αναμετρήσεις που ήμουν υποψήφιος, λαμόγιο συνδικαλιστής δεν υπήρξα ποτέ μου, επομένως δεν χρειάζεται καθόλου μα καθόλου σκέψη. Είναι προτιμότερη μια τίμια αποχώρηση, παρά μια ταπεινωτική συμπόρευση».
……………………………………………………………………………
Ανοιχτές επιστολές παραίτησης διευθυντών
Ο Κωνσταντίνος Μαδυτινός και η Δέσποινα Στυλιανίδου παραιτούνται από τη θέση του διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και του Γυμνασίου Μούδρου αντίστοιχα, γιατί -όπως δηλώνουν στην επιστολή τους- δεν έχουν την πρόθεση να γίνουν το μακρύ χέρι της κυβερνητικής πολιτικής, εφαρμόζοντας από τη θέση του διευθυντή την αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την καταδίκη συναδέλφων τους σε μισθολογική στασιμότητα, διαθεσιμότητα ή και απόλυση.
Οι δυο εκπαιδευτικοί, αφού επισημαίνουν ότι «η αξιολόγηση είναι το προκάλυμμα της κυβέρνησης για να επιβάλει την πολιτική της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, χωρίς αντιστάσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς, με τη τακτική του «διαίρει και βασίλευε», καλούν τους συναδέλφους τους, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία πανελλαδικά πήραν θέση κατά της αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης, να μη συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων.
………………………………………………………………………………
Θεσσαλονίκη, Ημαθία
Ο Λιάμπας Γιώργος, διευθυντής του 9ου Δημ. Σχ. Καλαμαριάς, η Βουρτσάκη Βάνα, διευθύντρια του 2ου Δημ. Σχ. Πυλαίας Θεσ/νίκης, ο Κουλιούμπας Οδυσσέας, διευθυντής του 2ου Δημ. Σχ. Νεάπολης Θεσ/νίκης, η Βλάχου Ελένη, διευθύντρια του 5ου Δημ. Σχ. Συκεών Θεσ/νίκης, ο Χαλαστάνης Θόδωρος, διευθυντής Ειδ. Δημ. Σχ. Αλεξάνδρειας Ημαθίας δηλώνουν ότι, προκειμένου να υπερασπιστούν το δημόσιο, δωρεάν σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, προκειμένου να προασπίσουν την παιδαγωγική ελευθερία, τη δημοκρατία και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προχωρούν σε υπηρεσιακές παραιτήσεις από τη θέση του διευθυντή.
…………………………………………………………………………………
Σάμος, Ηράκλειο, Τρίκαλα, Μαγνησία
*Η διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Σάμου κατέθεσε στη ΔΙΔΕ Σάμου την παραίτησή της αρνούμενη να συγκροτήσει η ίδια τις Ομάδες Εργασίας, όπως εντέλλεται με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ της 24-3, γιατί δεν αποδέχεται «την αξιολόγηση που στοχεύει στη διάλυση του δημόσιου σχολείου και στις απολύσεις των συναδέλφων μου».
*Η Χασιώτη Ευγενία, διευθύντρια του 18ου Δημοτικού σχολείου Τρικάλων, ζητάει από το υπουργείο Παιδείας να κάνει δεκτή την παραίτησή της καθώς «δεν επιθυμώ να μετέχω από τη θέση αυτή στη διαδικασία της αξιολόγησης (ΑΕΕ- Εκπ/κού), η οποία θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Θα δημιουργήσει κλίμα αβεβαιότητας, ανασφάλειας, ανταγωνισμού και αυταρχισμού στα σχολεία, γεγονός που θα έχει αρνητικές επιδράσεις τόσο στη μόρφωση των παιδιών όσο και στα εργασιακά δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών. Θα οδηγήσει σε υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και αναζήτηση οικονομικών πόρων από χορηγούς και γονείς».
*Για τους ίδιους λόγους παραιτείται από τη θέση του ο διευθυντής του 50ού Δ/Σ Ηρακλείου Δημήτρης Αποστολάκης, ενώ ο Δημήτριος Τζιόλης, διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Ανάβρας, τονίζει πως «γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε “κουτάκια” και “δείκτες”. Βλέπουμε επίσης να έχουν στοχοποιηθεί οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο, δημιουργώντας υποταγμένους εκπαιδευτικούς. Πίστευα και πιστεύω ότι το σχολείο πρέπει να δημιουργεί ελεύθερους ανθρώπους και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Πίστευα και πιστεύω ότι ο διευθυντής δεν είναι ο γραμματικός του σχολείου, αλλά ο εμψυχωτής, ο μαέστρος και ο καθοδηγητής που με την πείρα του εμπνέει και δίνει το παράδειγμα. Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλώ, δεχθείτε την παραίτησή μου από διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Ανάβρας».
……………………………………………………………………………………
Ψήφισμα της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας
«Χωρίς τη συναίνεσή μας»
Υστερα από ανοιχτό κάλεσμα συγκεντρώθηκαν στα γραφεία της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας περίπου οι μισοί διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων της περιοχής. Επειτα από γόνιμη συζήτηση, όπου τέθηκαν όλα τα ζητήματα τα σχετικά με την αντίσταση του κλάδου στην αυτοαξιολόγηση (ΑΕΕ), προέκυψε με πρωτοβουλία 21 διευθυντών το παρακάτω ψήφισμα:
«Οι διευθυντές /διευθύντριες σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης για την εφαρμογή της ΑΕΕ και συγκεκριμένα μετά την εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου με την οποία υποχρεώνει τους διευθυντές των σχολείων να συγκροτήσουν και να στελεχώσουν οι ίδιοι τις ομάδες εργασίας για την εφαρμογή της ΑΕΕ στις σχολικές μονάδες, δηλώνουν την αντίθεσή τους, διότι:
1. Ακυρώνει τον θεσμικό ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως αυτός ορίζεται από την ίδια την κείμενη νομοθεσία.
2. Μετατρέπει σε μονοπρόσωπο παιδαγωγικό φορέα διοίκησης το σχολείο, παρακάμπτοντας τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.
3. Το «εντέλλεσθε» του υπουργού Παιδείας δημιουργεί ρήξη στη σχολική κοινότητα. Φέρει τους διευθυντές απέναντι στους καθηγητές των σχολείων τους και στα σωματεία.
4. Η ανάγκη προστασίας του κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας στα σχολεία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία και πρωτίστως για εμάς τους διευθυντές. Δηλώνουμε, λοιπόν, διατεθειμένοι να βοηθήσουμε αποτελεσματικά στη διατήρηση του δημοκρατικού κλίματος για να προστατέψουμε τις συλλογικές διαδικασίες, σεβόμενοι παράλληλα και τις αποφάσεις του οργανωμένου κλάδου».
………………………………………………………………………………………….
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης
Οργιο τρομοκρατίας για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης
Μετά τη δήλωση του διευθυντή του Γυμνασίου Αργοστολίου, Νικόλα Γαλιατσάτου, ότι συντάσσεται με την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων να μη συγκροτήσουν ομάδες εργασίας, δείγμα της αποφασιστικότητας των εκπαιδευτικών της Κεφαλονιάς είναι ότι, παρά το όργιο των πιέσεων ιδιαίτερα από τη σχολική σύμβουλο και ορισμένους «πρόθυμους» διευθυντές, πολλαπλασιάζονται οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για μη συγκρότηση ομάδων εργασίας. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς, με προφορικές εντολές, που μεταφέρει η σχολική σύμβουλος και αναπαράγουν κάποιοι διευθυντές, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να παραβιάσουν τις συλλογικές αποφάσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων και να υλοποιήσουν «σούμπιτοι» τον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης, καταδίδοντας ονομαστικά τους εκπαιδευτικούς που διαφωνούν.
Σε επιστολή παραίτησής του από τη θέση του διευθυντή του Δ.Σ. Αγίας Θέκλης, ο Μαρούλης Σαράντης τονίζει ότι «η ζωή μες στα σχολειά μας έχει γίνει κόλαση! Τον τελευταίο καιρό οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές έχουν μετατραπεί σε γραφειοκράτες ολκής (survey, myschool, ΑΕΕ), πλήρης απομάκρυνση και αποξένωση από το παιδαγωγικό έργο. Το ποτήρι πλέον ξεχείλισε. Οσο και να θέλει κανείς να προσφέρει για τα σχολειά μας και από τη θέση του διευθυντή, καθίσταται αδύνατο. Προσωπικά επιθυμώ να παραιτηθώ και να μείνω αναπόσπαστος στο εκπαιδευτικό έργο με τους μαθητές μου και ταυτόχρονα να συμπορευθώ με όσους συναδέλφους επιλέγουν τον δρόμο της προσπάθειας για μια πραγματικά δημόσια, προοδευτική, δημοκρατική παιδεία».
αποhttp://www.efsyn.gr/?p=188312
Του Χρήστου Κάτσικα
Χιλιάδες είναι τα σχολεία σε όλη τη χώρα που απέρριψαν το κυβερνητικό τελεσίγραφο που απαιτούσε ουσιαστικά την έναρξη της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης στις 4/4/2014, εκβιάζοντας εκπαιδευτικούς και διευθυντές με το «εντέλλεσθε». Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές, με πρωτοφανή μαζικότητα, αρνήθηκαν να συγκροτήσουν τις λεγόμενες Ομάδες Εργασίας που απαιτούσε το ΥΠΑΙΘ και οι οποίες αποτελούν το εναρκτήριο λάκτισμα, για να μεταφερθεί η ευθύνη της διάλυσης των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και για να «νομιμοποιηθεί» η πολιτική των απολύσεων και της συντριβής των εργασιακών σχέσεων.
Την ίδια ώρα, από τον Εβρο ώς την Κρήτη και από την Κέρκυρα ώς τη Σάμο και τη Ρόδο δεκάδες διευθυντές σχολείων παραιτούνται από τη θέση τους ή θέτουν την παραίτησή τους στη διάθεση της υπηρεσίας, αρνούμενοι να νομιμοποιήσουν το «εντέλλεσθε» του υπουργείου Παιδείας και να επιβάλουν αναγκαστικά στους εκπαιδευτικούς των σχολείων τους την αυτοαξιολόγηση. Ενδεικτικά μόνο παραθέτουμε ορισμένες αντιδράσεις διευθυντών σχολείων που δεν αποτελούν παρά μικρό δείγμα των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας.
………………………………………………………………………………
Ζαχαρίας Καψαλάκης
διευθυντής του ΕΕΕΕΚ Τυμπακίου
«Προτιμότερη η τίμια αποχώρηση, παρά η ταπεινωτική συμπόρευση»!
«Το υπουργείο μού ζητά να παρανομήσω, ζητώντας μου ως διευθυντής-δικτάτορας να ορίσω ομάδες αξιολόγησης, όταν ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι αρνητικός… Μα είμαι ήδη παράνομος, γιατί δέχτηκα να διευθύνω ένα σχολείο που άρχισε μαθήματα στις 9 του Οκτώβρη, καθώς δεν είχε προσωπικό! Είμαι ήδη παράνομος, αφού διευθύνω ένα Ειδικό Σχολείο -το μοναδικό στην Κρήτη- που δεν έχει κοινωνική υπηρεσία, δηλαδή δεν έχει ούτε κοινωνικό λειτουργό ούτε ψυχολόγο, τη στιγμή που οι ειδικότητες αυτές αφθονούν και στα σχολεία Γενικής Αγωγής…
Αρκετές παρανομίες έκανα φέτος. Δεν θα κάνω άλλες… Οταν έχεις αρχές και ηθική, δεν υπάρχουν και διλήμματα. Οταν το σύστημα σε χρησιμοποιεί, δεν χρειάζονται πολλές σκέψεις! Προσωπικά δεν πρόκειται να κάνω κάτι πέρα και έξω από τα πιστεύω μου, πέρα και έξω από την αξιοπρέπειά μου. Υπηρέτησα τον κλάδο εκλεγμένος από πολλά πόστα, τιμήθηκα κατ’ επανάληψη στις εκλογικές αναμετρήσεις που ήμουν υποψήφιος, λαμόγιο συνδικαλιστής δεν υπήρξα ποτέ μου, επομένως δεν χρειάζεται καθόλου μα καθόλου σκέψη. Είναι προτιμότερη μια τίμια αποχώρηση, παρά μια ταπεινωτική συμπόρευση».
……………………………………………………………………………
Ανοιχτές επιστολές παραίτησης διευθυντών
Ο Κωνσταντίνος Μαδυτινός και η Δέσποινα Στυλιανίδου παραιτούνται από τη θέση του διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας και του Γυμνασίου Μούδρου αντίστοιχα, γιατί -όπως δηλώνουν στην επιστολή τους- δεν έχουν την πρόθεση να γίνουν το μακρύ χέρι της κυβερνητικής πολιτικής, εφαρμόζοντας από τη θέση του διευθυντή την αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την καταδίκη συναδέλφων τους σε μισθολογική στασιμότητα, διαθεσιμότητα ή και απόλυση.
Οι δυο εκπαιδευτικοί, αφού επισημαίνουν ότι «η αξιολόγηση είναι το προκάλυμμα της κυβέρνησης για να επιβάλει την πολιτική της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, χωρίς αντιστάσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς, με τη τακτική του «διαίρει και βασίλευε», καλούν τους συναδέλφους τους, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία πανελλαδικά πήραν θέση κατά της αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης, να μη συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων.
………………………………………………………………………………
Θεσσαλονίκη, Ημαθία
Ο Λιάμπας Γιώργος, διευθυντής του 9ου Δημ. Σχ. Καλαμαριάς, η Βουρτσάκη Βάνα, διευθύντρια του 2ου Δημ. Σχ. Πυλαίας Θεσ/νίκης, ο Κουλιούμπας Οδυσσέας, διευθυντής του 2ου Δημ. Σχ. Νεάπολης Θεσ/νίκης, η Βλάχου Ελένη, διευθύντρια του 5ου Δημ. Σχ. Συκεών Θεσ/νίκης, ο Χαλαστάνης Θόδωρος, διευθυντής Ειδ. Δημ. Σχ. Αλεξάνδρειας Ημαθίας δηλώνουν ότι, προκειμένου να υπερασπιστούν το δημόσιο, δωρεάν σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, προκειμένου να προασπίσουν την παιδαγωγική ελευθερία, τη δημοκρατία και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, προχωρούν σε υπηρεσιακές παραιτήσεις από τη θέση του διευθυντή.
…………………………………………………………………………………
Σάμος, Ηράκλειο, Τρίκαλα, Μαγνησία
*Η διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Σάμου κατέθεσε στη ΔΙΔΕ Σάμου την παραίτησή της αρνούμενη να συγκροτήσει η ίδια τις Ομάδες Εργασίας, όπως εντέλλεται με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ της 24-3, γιατί δεν αποδέχεται «την αξιολόγηση που στοχεύει στη διάλυση του δημόσιου σχολείου και στις απολύσεις των συναδέλφων μου».
*Η Χασιώτη Ευγενία, διευθύντρια του 18ου Δημοτικού σχολείου Τρικάλων, ζητάει από το υπουργείο Παιδείας να κάνει δεκτή την παραίτησή της καθώς «δεν επιθυμώ να μετέχω από τη θέση αυτή στη διαδικασία της αξιολόγησης (ΑΕΕ- Εκπ/κού), η οποία θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Θα δημιουργήσει κλίμα αβεβαιότητας, ανασφάλειας, ανταγωνισμού και αυταρχισμού στα σχολεία, γεγονός που θα έχει αρνητικές επιδράσεις τόσο στη μόρφωση των παιδιών όσο και στα εργασιακά δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών. Θα οδηγήσει σε υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και αναζήτηση οικονομικών πόρων από χορηγούς και γονείς».
*Για τους ίδιους λόγους παραιτείται από τη θέση του ο διευθυντής του 50ού Δ/Σ Ηρακλείου Δημήτρης Αποστολάκης, ενώ ο Δημήτριος Τζιόλης, διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Ανάβρας, τονίζει πως «γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να κλειστεί σε “κουτάκια” και “δείκτες”. Βλέπουμε επίσης να έχουν στοχοποιηθεί οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο, δημιουργώντας υποταγμένους εκπαιδευτικούς. Πίστευα και πιστεύω ότι το σχολείο πρέπει να δημιουργεί ελεύθερους ανθρώπους και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Πίστευα και πιστεύω ότι ο διευθυντής δεν είναι ο γραμματικός του σχολείου, αλλά ο εμψυχωτής, ο μαέστρος και ο καθοδηγητής που με την πείρα του εμπνέει και δίνει το παράδειγμα. Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλώ, δεχθείτε την παραίτησή μου από διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Ανάβρας».
……………………………………………………………………………………
Ψήφισμα της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας
«Χωρίς τη συναίνεσή μας»
Υστερα από ανοιχτό κάλεσμα συγκεντρώθηκαν στα γραφεία της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας περίπου οι μισοί διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων της περιοχής. Επειτα από γόνιμη συζήτηση, όπου τέθηκαν όλα τα ζητήματα τα σχετικά με την αντίσταση του κλάδου στην αυτοαξιολόγηση (ΑΕΕ), προέκυψε με πρωτοβουλία 21 διευθυντών το παρακάτω ψήφισμα:
«Οι διευθυντές /διευθύντριες σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης για την εφαρμογή της ΑΕΕ και συγκεκριμένα μετά την εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου με την οποία υποχρεώνει τους διευθυντές των σχολείων να συγκροτήσουν και να στελεχώσουν οι ίδιοι τις ομάδες εργασίας για την εφαρμογή της ΑΕΕ στις σχολικές μονάδες, δηλώνουν την αντίθεσή τους, διότι:
1. Ακυρώνει τον θεσμικό ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων, όπως αυτός ορίζεται από την ίδια την κείμενη νομοθεσία.
2. Μετατρέπει σε μονοπρόσωπο παιδαγωγικό φορέα διοίκησης το σχολείο, παρακάμπτοντας τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.
3. Το «εντέλλεσθε» του υπουργού Παιδείας δημιουργεί ρήξη στη σχολική κοινότητα. Φέρει τους διευθυντές απέναντι στους καθηγητές των σχολείων τους και στα σωματεία.
4. Η ανάγκη προστασίας του κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας στα σχολεία πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία και πρωτίστως για εμάς τους διευθυντές. Δηλώνουμε, λοιπόν, διατεθειμένοι να βοηθήσουμε αποτελεσματικά στη διατήρηση του δημοκρατικού κλίματος για να προστατέψουμε τις συλλογικές διαδικασίες, σεβόμενοι παράλληλα και τις αποφάσεις του οργανωμένου κλάδου».
………………………………………………………………………………………….
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης
Οργιο τρομοκρατίας για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης
Μετά τη δήλωση του διευθυντή του Γυμνασίου Αργοστολίου, Νικόλα Γαλιατσάτου, ότι συντάσσεται με την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων να μη συγκροτήσουν ομάδες εργασίας, δείγμα της αποφασιστικότητας των εκπαιδευτικών της Κεφαλονιάς είναι ότι, παρά το όργιο των πιέσεων ιδιαίτερα από τη σχολική σύμβουλο και ορισμένους «πρόθυμους» διευθυντές, πολλαπλασιάζονται οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για μη συγκρότηση ομάδων εργασίας. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς, με προφορικές εντολές, που μεταφέρει η σχολική σύμβουλος και αναπαράγουν κάποιοι διευθυντές, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να παραβιάσουν τις συλλογικές αποφάσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων και να υλοποιήσουν «σούμπιτοι» τον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης, καταδίδοντας ονομαστικά τους εκπαιδευτικούς που διαφωνούν.
Σε επιστολή παραίτησής του από τη θέση του διευθυντή του Δ.Σ. Αγίας Θέκλης, ο Μαρούλης Σαράντης τονίζει ότι «η ζωή μες στα σχολειά μας έχει γίνει κόλαση! Τον τελευταίο καιρό οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές έχουν μετατραπεί σε γραφειοκράτες ολκής (survey, myschool, ΑΕΕ), πλήρης απομάκρυνση και αποξένωση από το παιδαγωγικό έργο. Το ποτήρι πλέον ξεχείλισε. Οσο και να θέλει κανείς να προσφέρει για τα σχολειά μας και από τη θέση του διευθυντή, καθίσταται αδύνατο. Προσωπικά επιθυμώ να παραιτηθώ και να μείνω αναπόσπαστος στο εκπαιδευτικό έργο με τους μαθητές μου και ταυτόχρονα να συμπορευθώ με όσους συναδέλφους επιλέγουν τον δρόμο της προσπάθειας για μια πραγματικά δημόσια, προοδευτική, δημοκρατική παιδεία».
αποhttp://www.efsyn.gr/?p=188312
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου