Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Η Προσχολική εκπαίδευση μπορεί να βγει από τον πάγο…


Ομάδα Νηπιαγωγών




Σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χθες, Τρίτη 30/10/2012, η συνάντηση του  Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ, παρουσία τριών εκπροσώπων νηπιαγωγών με τον  υφυπουργό Παιδείας κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου, προκειμένου να συζητηθούν τα σοβαρά και χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Προσχολική Αγωγή στην Ελλάδα.
Καταθέσαμε την αγωνία και την ανησυχία,  όλων των συναδέλφων νηπιαγωγών, για το μέλλον και την προοπτική του κλάδου μας.
Τονίστηκε ο καθημερινός αγώνας που δίνεται στα νηπιαγωγεία,  που καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε συνθήκες τριτοκοσμικές, σε κτίρια ακατάλληλα, με μεγάλο αριθμό παιδιών, με ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, εγκλωβίζοντας την προσχολική εκπαίδευση, που για χρόνια είναι το αποπαίδι της εκπαίδευσης, ….ο «φτωχός συγγενής».
Τα κύρια ζητήματα που τέθηκαν ήταν :
·        Η θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.
·        Η κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή.
·        Η ενίσχυση και όχι η αποδυνάμωση του ολοήμερου νηπιαγωγείου.
·        Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
·        Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων .
·        Η ύπαρξη προγραμματισμού και η ανάγκη πραγματοποίησης θεσμικών αλλαγών .
·        Δημιουργία ομάδας νηπιαγωγών που θα μελετάει και θα προτείνει για θέματα που αφορούν την προσχολική εκπαίδευση.
·        Τροποποίηση του ΠΔ για την οργάνωση και λειτουργία του νηπιαγωγείου.


Ο υφυπουργός Παιδείας έδωσε απαντήσεις σε δύο σημαντικά  θέματα, αυτό του ωραρίου των Νηπιαγωγών και της οργανικότητας των νηπιαγωγείων.

Ωράριο Νηπιαγωγών
Θα υπάρξει εντός των ημερών  νομοθετική ρύθμιση στην κατεύθυνση της προσαρμογής του στο ωράριο των δασκάλων και θα ισχύσει  από την επόμενη σχολική χρονιά. Θα συνυπολογιστεί το γεγονός ότι το ωράριο των νηπιαγωγών είναι συνεχές.

Οργανικότητα Νηπιαγωγείων
Δεσμεύτηκε ότι θα δει θετικά το θέμα της αύξησης οργανικότητας των νηπιαγωγείων (πάνω από τα διθέσια). Το θέμα συνδέεται άμεσα, όμως, και με το Υπουργείο Οικονομικών.
Είναι σαφές ότι οι απαντήσεις που δόθηκαν δεν είναι ξεκάθαρες. Περιμένουμε επίσης την ολοκληρωμένη πρόταση για να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα της λύσης που προτείνεται για το ωράριο.
Αποτελεί ωστόσο  θετική εξέλιξη το γεγονός ότι  αναγνωρίζεται ο σημαντικός παιδαγωγικός και κοινωνικός ρόλος που διαδραματίζει η προσχολική εκπαίδευση ,ο ακρογωνιαίος λίθος της αγωγής και της συνολικής εκπαίδευσης των παιδιών.
Θα παρακολουθούμε τις σημαντικές εξελίξεις που δρομολογούνται παρεμβαίνοντας, όπου απαιτείται, ώστε να υπάρξει ουσιαστικός προγραμματισμός και παρεμβάσεις, που θα δώσουν νέα πνοή στο σημερινό Νηπιαγωγείο ωθώντας το σε μια ανοδική και δυναμική πορεία ανάπτυξης .



Το νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε μπορεί να γίνει πραγματικότητα!

Ομάδα νηπιαγωγών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου