Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Το soundtrack του νηπιαγωγείου και οι ευεργεσίες της μουσικής

                                                                                  
soundtrack_nipiagogeiouΜας αρέσει πολύ η μουσική. Σε μικρούς και μεγάλους. Φέτος έχουμε καταφέρει να την κάνουμε ορόσημο, σημείο αναφοράς για όλες μας τις κινήσεις. Δε λέμε “μαζεύουμε τα παιχνίδια”, “τακτοποιούμε” ή “τέλος παιχνιδιού”. Έχουμε συμφωνήσει ότι στο άκουσμα μιας μουσικής (για εμάς είναι το ορχηστρικό του While my guitar Gently Weeps των Beatles) μαζεύουμε όλα μας τα παιχνίδια και συγκεντρωνόμαστε στην ολομέλεια. Ή ότι τα παπουτσοπαιχνίδια μας κάθε μεσημέρι μετά την ξεκούραση θα παίζονται με 2 συγκεκριμένα ορχηστρικά (Promenade Di Pinocchio και The ecstasy of gold). Ή ότι μπαίνοντας στην τάξη από το διάλειμμα ακούμε χαλαρωτικές μουσικές για 6-7 λεπτά προτού συνεχίσουμε τη μέρα μας.
Η μουσική μπορεί να αντικαταστήσει τις διαταγές, τις εντολές, τις φωνές. Το κάνει με το δικό της μαγικό τρόπο. Για το διάλειμμα, την ξεκούραση, το φαγητό, τη χαλάρωση, την τακτοποίηση, το παιχνίδι, τις δραστηριότητες, μια ενότητα που έχουμε κάθε εβδομάδα π.χ. δανειστική βιβλιοθήκη, για όλα. Δίχως να γράψω περισσότερα προχωρώ στις μουσικές επιλογές που απαρτίζουν το δικό μας soundtrack, μια τετραπλή κασετίνα με ορχηστρικά για κάθε περίπτωση. Η επιλογή μου είναι από όλα σχεδόν τα είδη μουσικής που αξίζει τον κόπο να ακούσει ένα παιδικό αυτί, από τους περισσότερους μεγάλους συνθέτες της Ελλάδας και του κόσμου. Να ποια είναι (με ενεργά λινκ όσα υπάρχουν στο youtube, τα υπόλοιπα υπάρχουν στη δισκοθήκη μου μόνο):
CD 1 ΧΑΛΑΡΩΣΕΙΣ-ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕΙΣ-ΞΥΠΝΗΜΑΤΑ
1.Paola,11099,
2. Σερενάτα,
3. Κόκκινα τριαντάφυλλα για μένα (το ορχηστρικό δεν υπάρχει στο διαδίκτυο)
4. Φλας μπακ, (στο 8:49)
5. Dark Chariot,
6.The promise,
7. We will meet again,
8. Στο πατάρι,
9. Comptine d’ un Autre Ete,
10.For the love of a princess,
11. H αίθουσα του θρόνου-Μέσα από σένα
12. Νάνι το παιδί μου,
13. Βαρκαρόλα,
14. Η ομπρέλα του Βόσπορου,
15. Summer 78,
16. De Usuahia a la Quiaca,
17. Sirtaki al Helsinki,
18. Χορός,
19. Secret love,
20. J’ ys suis Jamais Alle,
21. L’ amour est bleu,
22. La Noyee,
23. Pas si Simple,
24. Zig zag,
25. Ο χορός της μάγισσας του μεσημεριού,
26. Πρωινό στο Ναύπλιο,
27. Το βαλς των χαμένων ονείρων,
28. Στο αεροδρόμιο (στο 16:19)
CD 3 ΡΥΘΜΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ
1. Σήμα φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης
2. The ecstasy of gold,
3. Farewell to cheyenne,
4. Sixty seconds to what,
5. Game of thrones theme,
6. Nothing else matters
7. The unforgiven
8. Poison 
9. Κατάσταση πολιορκίας,
10. Derniere danse,
11. Bongo nong, Mr Bobby,
12. J’ y suis la mais,
13. Eggyptian reggae,
14. Τρία παιδιά βολιώτικα (Jazz version) 
15. Καλοκαίρι, (στο 4:02)
16. Αναγγελία,
17. Ζειμπέκικο
18. The odd couple theme,
19. Βγήκε ο Άρης,
20. Greek Jenka,
21. Στου καιρού τη ζυγαριά,
22. Ποπ θέμα,
23. Ο τσαλαπετεινός του Wyoming,
24. Tu te reconnaitras,
25. While my guitar gently weeps,
26. Rasputin,
27. Vivaldi viva
28. You give love a bad name
29. El Bimbo
CD 4 ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ + ΠΕΡΠΑΤΗΜΑΤΑ
1. Ερωτικό Α’, (1-6 μουσικά θέματα από την ταινία (Υπάρχει και φιλότιμο, μπορείτε να τα απομονώσετε από την ταινία ή… να έχετε το cd όπως κάποιοι τυχεροί)
2. Υπάρχει και φιλότιμο,
3. Υπόκρουση,
4. Κινητικό Α,
5. Αποφασιστικά,
6. Κωμική γέφυρα,
7. Οι κυρίες της αυλής,
8. Benny Hill theme,
9. Muppet show theme,
10. That’s all folks Porky Pig,
11. Warner Cartoon Theme,
12. Hawaii five-0 Theme,
13. Bonanza,
14. Animaniacs,
15. Bewitched,
16.Manah Manah,
17. It’s my life
18. Espanacani,
19. Carantino Manouche,
20. Baby elephant walk,
21. Saltarello,
22. Chaloupee,
23. The Inspector Closeau,
24. Stand by me,
25. The Ipcress file Theme,
26. Pink Panther Theme,
27. Puppet on a string,
28. Il monstro,
29. The decant session,
30. Χορός,
31. Προσωπογραφία της μητέρας μου,
32. Στην Αθήνα,
33. Μες της καρδιάς σου το μετρό (ορχηστρικό)
34. Those were the days,
35. Apres la pluie

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

Ακαδημία των Ειδικών» , μια ταινία animation για τον αυτισμό!

Το ίδρυμα Orange σε συνεργασία με τον Ισπανό καλλιτέχνη Miguel Gallardo παρουσιάζουν την Ακαδημία των Ειδικών, μια μικρού μήκους animation ταινία η οποία δείχνει με εναν απλό και ευχάριστο τρόπο τα ιδιαίτερα ταλέντα τα οποία πολλά παιδιά με αυτισμό έχουν και τα οποία δεν είναι πάντοτε κατανοητά σε όσους δεν τα γνωρίζουν. Αυτή η ταινία επιχειρεί να δώσει στο ευρύ κοινό μια καλύτερη ενημέρωση για τον αυτισμό στην κοινωνία.
Ελληνικοί υπότιτλοι: Λίλα Κοσσυβάκη.
Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση:http://www.fundacionorange.es

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ


Του αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννη

Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο θεωρείται πολύ σημαντική για την περαιτέρω πορεία του παιδιού, καθώς προσφέρει τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για τη νοητική, κοινωνική, συναισθηματική και πολύπλευρη ανάπτυξή του.
Στη χώρα μας, δυστυχώς, αντιμετωπίζεται με αδιαφορία, χωρίς να δίνεται η δέουσα σημασία.
Σήμερα 01/10/2015 εξακολουθούν να υπάρχουν κλειστά νηπιαγωγεία και εκατοντάδες να υπολειτουργούν λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού.
Το νηπιαγωγείο για να αποδειχτεί «μια ανοιχτή αγκαλιά» για όλα τα παιδιά όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας πρέπει άμεσα το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε νέες προσλήψεις αναπληρωτών νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των κενών.
Δυστυχώς κι αν ακόμα καλυφθούν οι ανάγκες σε προσωπικό εκατοντάδες νηπιαγωγεία θα λειτουργούν σε συνθήκες ντροπής.
Η έλλειψη της απαραίτητης κτηριακής υποδομής πρέπει να προβληματίσει κάθε υπεύθυνο σ’ αυτή την χώρα.
Το 2015 υπάρχουν εκατοντάδες νηπιαγωγεία που φιλοξενούνται σε χώρους ακατάλληλους και ενίοτε επικίνδυνους για την ίδια την ασφάλεια των νηπίων, χωρίς αύλειο χώρο, χωρίς το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό.
Είναι απαράδεκτο να θεωρούνται πρώην καταστήματα και ισόγεια πολυκατοικιών κατάλληλοι χώροι για τη φιλοξενία παιδιών αυτής της ηλικίας.
Εξ’ αιτίας της έλλειψης χώρων στην κυριολεξία στοιβάζονται 25 νήπια, ενίοτε και περισσότερα,  σε  ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα, αλλά και ταυτόχρονα χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του δημοσίου νηπιαγωγείου με απρόβλεπτες συνέπειες για τα ίδια τα παιδιά όπως και για τις οικογένειές τους που σήμερα βιώνουν τ’ αποτελέσματα του οικονομικού Αρμαγεδδώνα.
Μια επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας σε νηπιαγωγεία θα του έδινε τη δυνατότητα να κατανοήσει την αδήριτη ανάγκη άμεσης δρομολόγησης αντιμετώπισης του στεγαστικού προβλήματος των νηπιαγωγείων.
Σήμερα που το δημόσιο νηπιαγωγείο εξακολουθεί να λειτουργεί με το φιλότιμο και το μεράκι των νηπιαγωγών μας, επιβάλλεται άμεσα να προχωρήσουμε:
  • Στην κάλυψη όλων των κενών θέσεων νηπιαγωγών.
  • Στη θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής
  • Στην ίδρυση νέων πολυθέσιων νηπιαγωγείων
  • Στην κατασκευή σύγχρονων κτιρίων με τους απαραίτητους χώρους (αίθουσες, τραπεζαρία, αυλή κ.τ.λ.) και με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή
  • Στη θεσμοθέτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Στην πρόσληψη μόνιμων νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης νηπίων
  • Στην ουσιαστική επιμόρφωση των νηπιαγωγών
  • Στην εφαρμογή του θεσμοθετημένου ωραρίου των νηπιαγωγών
  • Στον προσδιορισμό της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με βάση τον αριθμό των νηπίων
  • Στη μείωση της αναλογίας νηπίων ανά τμήμα
  • Στην ίδρυση ειδικών νηπιαγωγείων και τμημάτων ένταξης
  • Στην πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού
  • Στην αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων των αναπληρωτών νηπιαγωγών.
Σε αντίθεση με την υποβάθμιση του δημοσίου νηπιαγωγείου στη χώρα μας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο η προσχολική αγωγή αποκτά μεγαλύτερη σημασία και επιχειρείται η συνεχής αναβάθμισή της.
Στην Ελλάδα της κρίσης πρέπει να επιδιώξουμε κι εμείς την επίτευξη υψηλότερης ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση για να ελπίζουμε σ’ ένα καλύτερο αύριο.
Ο στόχος της αναβάθμισης πρέπει να ξεκινήσει από το δημόσιο νηπιαγωγείο.
Πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε νηπιαγωγείο για όλα τα νήπια, νηπιαγωγείο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής μας με ταυτόχρονη επίλυση, των ιδιαίτερων προβλημάτων των νηπιαγωγών.