Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014
Πίνακας διπλής εισόδου
Ο πίνακας διπλής εισόδου...Τα παιδιά γνωρίζουν την έννοια της στήλης και της γραμμής.....και καλούνται.....
αφού πάρουν ένα σχήμα και το ονοματίσουν.....
να το βάλουν στην σωστή θέση......
Στην συνέχεια δώσαμε στα προνήπια να κάνουν έναν πίνακα διπλής εισόδου με πέντε στήλες(ατομική εργασία).
Ενώ στα Νήπια με οχτώ στήλες
6 Νηπιαγωγείο
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014
Πολιτιστικό Πρόγραμμα...Βαδίζοντας στα μουσικά μονοπάτια παρέα με τον Μάνο (Χατζηδάκι).....1
Ξεκινήσαμε το πολιτιστικό πρόγραμμα μας.....
Οι στόχοι μας......
Σε πρώτη φάση είδαμε μια αφίσα με τον Μάνο...
Ακούσαμε τρία ορχηστρικά κομμάτια... από το χαμόγελο της τζοκόντας...όταν έρχονται τα σύννεφα,βροχή,προσωπογραφία της μητέρας μου.
Διαβάσαμε τι είπε ο Μάνος όταν έγραψε το τραγούδι ...όταν έρχονται τα σύννεφα...και το ακούσαμε με κλειστά μάτια και
Καταγράψαμε τι ονειρεύτηκε κάθε παιδί ,όταν άκουγε το τραγούδι.... (ψηφιακό κασετοφωνάκι)
και ακούσαμε ύστερα αυτά που είπε το κάθε παιδί με την βοήθεια του υπολογιστή
Βγήκαμε έξω στην αυλή ...κρύα και συννεφιασμένη μέρα......
Τα σύννεφα ταξίδευαν πάνω από τα κεφάλια μας
Μέσα στην τάξη η κάθε ομάδα επέλεξε τα υλικά για να ζωγραφίσει ένα μεγάλο σύννεφο
Άλλοι διάλεξαν κερομπογιές
Άλλοι βαμβάκι
Άλλοι έκαναν κολάζ
Και άλλοι με τέμπερες
Και να τα έργα μας από τις οχτώ ομάδες και των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας
Και συνεχίζουμε στέλνοντας αυτό στην μαμά και τον μπαμπά.......
6 Νηπιαγωγείο Καστοριάς
Οι στόχοι μας......
Σε πρώτη φάση είδαμε μια αφίσα με τον Μάνο...
Ακούσαμε τρία ορχηστρικά κομμάτια... από το χαμόγελο της τζοκόντας...όταν έρχονται τα σύννεφα,βροχή,προσωπογραφία της μητέρας μου.
Διαβάσαμε τι είπε ο Μάνος όταν έγραψε το τραγούδι ...όταν έρχονται τα σύννεφα...και το ακούσαμε με κλειστά μάτια και
Καταγράψαμε τι ονειρεύτηκε κάθε παιδί ,όταν άκουγε το τραγούδι.... (ψηφιακό κασετοφωνάκι)
και ακούσαμε ύστερα αυτά που είπε το κάθε παιδί με την βοήθεια του υπολογιστή
Βγήκαμε έξω στην αυλή ...κρύα και συννεφιασμένη μέρα......
Τα σύννεφα ταξίδευαν πάνω από τα κεφάλια μας
Μέσα στην τάξη η κάθε ομάδα επέλεξε τα υλικά για να ζωγραφίσει ένα μεγάλο σύννεφο
Άλλοι διάλεξαν κερομπογιές
Άλλοι βαμβάκι
Άλλοι έκαναν κολάζ
Και άλλοι με τέμπερες
Και να τα έργα μας από τις οχτώ ομάδες και των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας
Και συνεχίζουμε στέλνοντας αυτό στην μαμά και τον μπαμπά.......
6 Νηπιαγωγείο Καστοριάς
Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014
Αναπαραγωγή σχημάτων-εισαγωγή στα στερεά
Αφού μιλήσαμα για τα σχήματα και τα παιδιά κατανόησαν τον κύκλο,το τετράγωνο,το ορθογώνιο και το τρίγωνο αφηγούμαστε στα παιδιά την ιστορία......
Μια φορά και έναν καιρό ο μάγος σχηματούλης έκανε παρέα με ,4 τρίγωνα,6 τετράγωνα,ένα κύκλο και 6 ορθογώνια (τα παιδιά απλά μετράνε πόσα τρίγωνα,τετράγωνα κλπ).Όμως τα σχηματάκια μας φώναζαν πολύ και θύμωσε ο μάγος και τα έκλεισε σε τέσσερα κουτιά....
Στο ένα κουτί έβαλε τα τριγωνάκια,στο δεύτερο τα τετραγωνα, στο τρίτο τα ορθογώνια και στον τέταρτο τον κύκλο.(από πριν στο κάθε κουτί έβαλα έναν κύβο,μια σφαίρα,ένα ορθογώνιο και μια πυραμίδα χωρις να το δούν τα παιδιά)....Τα παιδιά έβλεπαν μόνο να βάζω από μια σχισμή τα σχήματα,εδώ στο κουτί βάζω τα τετράγωνα .....
και έκλεισε την πόρτα με μια μαγική κλειδαρια.Τα κακόμοιρα τα σχηματάκια έκλαιγαν αγκαλιασμένα στα κουτιά τους....Τότε τα άκουσε μια νεράιδα και αποφάσισε να τα βοηθήσει
Με το μαγικό ραβδάκι της δημιούργησε αυτό το σχέδιο και είπε στα παιδάκια του νηπιαγωγείου μας...αν φτιάξετε και σεις το ίδιο σχέδιο θα μπορέσετε να πάρετε τον φάκελο που μέσα έχει τα μαγικά σχηματάκια που θα σας βοηθήσουν να ανοίξετε την μαγική κλειδαριά...
Έτσι μία ομάδα των παιδιών αρχισε να φτιάχνει το σχέδιο
Και το έφτιαξε
πήρε τον φάκελλο με τα μαγικά σχηματάκια
πήγε μπροστά στο κουτί με τα τετραγωνάκια έβαλε στην σωστή σειρά τα σχηματάκια που έδειχνε η κλειδαριά
και τα μάγια λύθηκαν
αλλά τι βρήκαν;τι είναι αυτό το σχήμα;τι έγιναν τα τετραγωνάκια;
Η ομάδα που πήγε να ελευθερώσει τον κύκλο...τι βρήκε; τι είναι αυτό;
η ομάδα που πήγε να ελευθερώσει τα ορθογώνια... ..τι βρήκε; τι είναι αυτό;
η ομάδα που πήγε να ελευθερώσει τα τρίγωνα.....τι βρήκε; τι είναι αυτό;
Μετά μπορούμε να προχωρήσουμε σε δραστηριότητες με τα στερεά
οι καρτέλες για την αναπαραγωγή των σχημάτων στην γωνία των μαθηματικων
6 Νηπιαγωγείο Καστοριάς
Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014
χειμωνιάτικες δραστηριότητες
Μιλήσαμε για τον Χειμώνα,πως ντυνόμαστε,τα αθλήματα κ.α.....
Mιλήσαμε για τους μήνες-ήθη και έθιμα-παροιμίες του χειμώνα.....
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7473.html
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2012/12/blog-post_1267.html
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2012/02/blog-post_9872.html
Ζωγραφίσαμε τον χειμώνα......
Και στολίσαμε την τάξη.......
Μιλήσαμε για την ζωή στους πάγους..........
Φτιάξαμε χιονάνθρωπους από κανσόν.....
Διατάξεις ως προς το μέγεθος........
Όμορφες οι νύχτες του Γενάρη......
Μιλήσαμε για τα ζώα των πάγων και ακούσαμε τις φωνές τους....
http://iliastoutsoglidis.blogspot.gr/2012/04/blog-post_1653.html
Αλλά και ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη....Είδαμε εικόνες από το ίνερνετ .....
Και αποφασίσαμε να μάσουμε τα ψιχουλα μας από το φαγητό για να ταίσουμε τα πουλάκια που δεν πέφτουν σε χειμερία νάρκη....
6 Νηπιαγωγείο Καστοριάς