ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Το σχέδιο Μητσοτάκη για συμβασιούχους, ΟΤΑ, αμυντική βιομηχανία, εκπαιδευτικούς


Μπίτσικα Παναγιώτα

 
Οι μεγάλες και οι μικρές «δεξαμενές» για αποχωρήσεις από το Δημόσιο
Το σχέδιο Μητσοτάκη για συμβασιούχους, ΟΤΑ, αμυντική βιομηχανία, εκπαιδευτικούς
 
 
Σχέδιο ταχείας... απόδοσης για άμεσες απολύσεις καταστρώνει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε συντονισμό με το Μαξίμου, την ίδια ώρα που αναζητείται το «OK» της τρόικας για «τράτο» στο πρόγραμμα κινητικότητας (διαθεσιμότητα, μετατάξεις). Ήδη ηχηρά χτυπά η καμπάνα για χιλιάδες εργαζομένους στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Στο στόχαστρο είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου και Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου (ΙΔΑΧ) στους ΟΤΑ, οι οποίοι μέσω της δικαστικής οδού -προσωρινές διαταγές, ασφαλιστικά μέτρα- παραμένουν στις θέσεις τους.
 
«Ψαλίδι» ετοιμάζεται για εργαζόμενους σε νομικά πρόσωπα του στενού πυρήνα των υπουργείων που θα καταργηθούν, με οδηγό την περίφημη «λίστα Σταμάτη» η οποία θα ενεργοποιηθεί από τα εποπτευόμενα των φορέων υπουργεία, αλλά περιλαμβάνει μικρό αριθμό (200-250 άτομα) σε σχέση με το σύνολο των υπαλλήλων που έχει συμφωνηθεί με την τρόικα.
 
Έτσι, στον σχεδιασμό για μείωση προσωπικού η κυβέρνηση περιλαμβάνει εν είδει «μεγάλης δεξαμενής» εκπαιδευτικούς Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου αλλά και μόνιμους οι οποίοι ως υπεράριθμοι θα μετακινηθούν για να καλύψουν κενά στον δημόσιο τομέα ή, εφόσον αυτό δεν καταστεί δυνατόν, θα οδηγηθούν στην έξοδο.
 
Αλλεπάλληλες συναντήσεις
 
Είναι ενδεικτικό ότι ο νέος υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την περασμένη Παρασκευή αλλεπάλληλες συναντήσεις με υπουργούς που συνδέονται με αυτό τον σχεδιασμό για τις αναδιαρθρώσεις στον δημόσιο τομέα και τις δεξαμενές των απολύσεων.
 
Συζητήσεις είχε με τον υπουργό Δικαιοσύνης κ. Χαράλαμπο Αθανασίου για τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί ώστε να διεκπεραιωθούν ταχέως οι εκκρεμείς υποθέσεις στη Δικαιοσύνη για συμβασιούχους οι οποίοι επαναπροσλήφθηκαν με προσωρινές διαταγές. Επίσης, συνάντησε τον υπουργό Παιδείας κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο ενώ επαφές είχε και με τον νέο υπουργό Εσωτερικών κ. Γιάννη Μιχελάκη.
 
Η κρίσιμη σύσκεψη με την τρόικα
 
Με πυρετώδεις ρυθμούς ο κ. Μητσοτάκης προετοιμάζεται για την κρίσιμη σύσκεψη που θα έχει τους εκπροσώπους της τρόικας τη Δευτέρα στις 7.30 μ.μ. Κι αυτό με δεδομένο ότι επί τρικομμματικής τον περασμένο Απρίλιο είχε συμφωνηθεί μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των δανειστών να γίνουν 2.000 απολύσεις μέσα στον Ιούνιο και συνολικά 4.000 μέχρι το τέλος του χρόνου.
 
Παράλληλα, στο επίκεντρο θα βρεθεί η κινητικότητα των 25.000 δημοσίων υπαλλήλων εντός του 2013, με «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις τη μνημονιακή πρόβλεψη για ένταξη σε καθεστώς διαθεσιμότητας - κινητικότητας των πρώτων 12.500 μέχρι τις αρχές Ιουλίου. Προτεραιότητα του κ. Μητσοτάκη στις συζητήσεις με τους δανειστές είναι να εξασφαλίσει παράταση του χρόνου για την υλοποίηση της κινητικότητας των 12.500 δημοσίων υπαλλήλων. Θα επιμείνει προβάλλοντας το ότι δεν πρέπει η κινητικότητα να αποτελέσει προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης των 8,1 δισ. ευρώ, μιας και κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε ναυάγιο τις προσπάθειες για να υπάρξει ορθολογική κατανομή του προσωπικού και ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του Δημοσίου με μετακινήσεις όπου υπάρχουν κενά.
 
Μάλιστα, θα χρησιμοποιήσει ως διαπραγματευτικό όπλο ότι ήδη, αυτή τη στιγμή, έχουν καταγραφεί στο πεδίο των απολύσεων οι 2.656 εργαζόμενοι της ΕΡΤ, ενώ προχωρά με ταχείς ρυθμούς το σχήμα της κινητικότητας, για το οποίο όμως χρειάζεται ολιγόμηνη διορία για την πλήρη εφαρμογή του.
 
Άμεσες μετακινήσεις προσωπικού
 
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προωθεί άμεσες μετακινήσεις προσωπικού, με καταγραφή εκ παραλλήλου υπαλλήλων που είναι υπεράριθμοι και κενών θέσεων στις οποίες θα μπορούν άμεσα να μετακινηθούν με διαδικασίες-εξπρές. Ως βάση έχει το... μοντέλο μετατάξεων των 1.882 εργαζομένων Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι, αν και με καθυστέρηση, τοποθετήθηκαν σε νέες θέσεις, καλύπτοντας κενά στη δημόσια διοίκηση.
 
Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης επιδιώκει παράλληλα να καταγράψει τους εργαζόμενους που έχουν επαναπροσληφθεί μέσω προσωρινών διαταγών και ασφαλιστικών μέτρων, ζητώντας συγκεκριμένους αριθμούς από τα υπουργεία, ιδιαίτερα από το Εσωτερικών, καθώς οι δήμοι έχουν τη μερίδα του λέοντος σε αυτή την κατηγορία.
 
«Αναδιαρθρώσεις εν λειτουργία»
 
Επίσης, η κυβέρνηση προσανατολίζεται σε «αναδιαρθρώσεις εν λειτουργία» των ΕΑΣ - Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ) μέσω συγχώνευσης με άλλους βασικούς πυλώνες της αμυντικής βιομηχανίας (ΕΑΒ, ΕΛΒΟ). Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία που είχαν δοθεί τον περασμένο Μάιο από την ΔΗΜΑΡ, η οποία είχε αντιδράσει στις διαρροές για «λουκέτο», μετά τις τελευταίες αποχωρήσεις το προσωπικό συνολικά στην αμυντική βιομηχανία (ΕΑΒ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ) δεν ξεπερνά τις 2.500 άτομα (1.350 στην ΕΑΒ, 800 στην ΕΑΣ, 350 στην ΕΛΒΟ), ενώ, σε διαφορετικό μήκος κύματος από το Μαξίμου, το κόμμα του κ. Φ. Κουβέλη πριν αποχωρήσει διατύπωνε την άποψη ότι όχι μόνο δεν περισσεύει κανείς αλλά για να εκτελεστούν οι παραγγελίες της ΕΑΒ (ύψους περίπου 800 εκατ. ευρώ) χρειάζεται άμεση πρόσληψη 300 ατόμων.
 
Στο στόχαστρο γυμναστές, θεολόγοι, καθηγητές πληροφορικής
 
Την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας τρέχει ολοταχώς για την καταγραφή του αριθμού των εκπαιδευτικών οι οποίοι θα μείνουν εκτός σχολείου με βάση την κατάργηση οργανικών θέσεων που προκύπτει από τη συγχώνευση σχολικών μονάδων και την αύξηση των ωρών διδασκαλίας στους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
Το υπουργείο Παιδείας προβάλλει το επιχείρημα ότι όσοι βγουν σε κινητικότητα θα μετακινηθούν σε άλλες θέσεις του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Πάντως, οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι πρόκειται για έναν εύσχημο τρόπο ώστε η κυβέρνηση να προχωρήσει σε απολύσεις, τις οποίες απέκλειε μέχρι πρότινος. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ειδικότητες που θα πληγούν είναι γυμναστές, θεολόγοι και καθηγητές πληροφορικής.
 
Οι μαζικοί φορείς και συνδικαλιστικές οργανώσεις τόσο στην εκπαίδευση όσο και στους ΟΤΑ μιλούν για μεθόδευση και θεωρούν τις απολύσεις στα σχολεία και στους δήμους της χώρας «casus belli». Εξάλλου βοούν οι διαρροές για αναγκαστικές αποχωρήσεις και από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.
 
Με σφραγίδα μεταρρυθμιστή
 
Πάντως, ο κ. Μητσοτάκης θέλει να βάλει τη σφραγίδα του ως «μεταρρυμιστής», όπως έλεγαν από το επιτελείο του, έχοντας ξεκαθαρίσει ότι υπάρχουν απολύσεις που χρειάζονται -άλλωστε η συρρίκνωση του δημόσιου τομέα καλύπτεται από το ιδεολογικό του προφίλ- αλλά επιδιώκει να διαχωρίσει τις απολύσεις από την κινητικότητα. Βέβαια, από το ηγετικό επιτελείο του νέου υπουργού δεν παραλείπουν να διευκρινίζουν ότι οι απολύσεις δεν διασταυρώνονται με την κινητικότητα, μέχρι του σημείου όμως που θα βρεθούν θέσεις για να γίνουν μετακινήσεις... Από κει και πέρα, αν αυτό δεν καταστεί δυνατό, η κινητικότητα όσων δεν αντιστοιχηθούν με κενά προς κάλυψη, θα μετατραπεί σε εισιτήριο εξόδου από το Δημόσιο.
 
Μην ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για ένταξη σε καθεστώς κινητικότητας 25.000 υπαλλήλων μέσα στο 2013...
 
Ο κ. Μητσοτάκης ελπίζει ότι θα καταφέρει να πάρει την παράταση και ότι η τρόικα δεν θα τραβήξει το χαλί σε έναν υπουργό που μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του και κυρίως σε έναν πολιτικό που κινείται ιδεολογικά στον αστερισμό του κοινωνικού φιλελευθερισμού - αν και κατ' άλλους είναι νεοφιλελεύθερης κοπής. Άλλωστε, έχει δηλώσει πολλάκις ότι πρέπει να ανοίξει η συζήτηση για την άρση της μονιμότητας στο Δημόσιο και επιχειρηματολογεί μονίμως για τη χρεία ενός μικρού, ευέλικτου, και κυρίως «αποτελεσματικού» κράτους, μακριά από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, οι οποίες φρενάρουν την ανάπτυξη αλλά και πνίγουν την ιδιωτική πρωτοβουλία.
 
Εξάλλου, άμα τη αναλήψει των νέων καθηκόντων του ως υπουργού, ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι η μείωση του όγκου των διοικητικών μονάδων, η αξιολόγηση και η κινητικότητα είναι υποχρεώσεις που έπρεπε να έχουν αναληφθεί από την Ελλάδα πέρα από μνημονιακές επιταγές. Μάλιστα έδωσε σαφές μήνυμα ότι πρέπει να παρθούν αποφάσεις οι οποίες «μπορεί να φαντάζουν δύσκολες, αλλά αν εξηγηθούν σωστά και αν διέπονται από έναν βασικό κανόνα δικαιοσύνης, πιστεύω ότι θα βρουν τη στήριξη της σιωπηλής πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας».
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλους τους τόνους στέλνει το μήνυμα ότι το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι συντονιστής ενός έργου που απαιτεί την ανταπόκριση από τα υπόλοιπα υπουργεία. Γι' αυτό, όπως έλεγαν συνεργάτες του, δεν θα μείνει άπραγος στην περίπτωση που ολιγωρήσουν και θα προχωρήσει σε συντονισμένη πίεση με το Μαξίμου αλλά και σε δημόσιες τοποθετήσεις για όσους φρενάρουν την υλοποίηση αποφάσεων.
 
Αναδημοσίευση από το σημερινό tovima.gr


phgh alfavita 

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

 απο :http://motsiolassideris.blogspot.com


Η μετάβαση των παιδιών είτε από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό είτε από το δημοτικό στο γυμνάσιο δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θέλει προετοιμασία και υπομονή. Οι παρακάτω σύνδεσμοι ίσως σας βοηθήσουν να πάρετε ιδέες που θα μετουσιωθούν και θα υλοποιηθούν στα σχολεία.

Δείτε υλικό από το blog της Άννας Παππά ΕΔΩ

Διευκολύνοντας τα παιδιά στη μετάβαση ΕΔΩ

Εγχειρίδιο δραστηριοτήτων για νηπιαγωγούς ΕΔΩ

Δραστηριότητες μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό ΕΔΩ (πηγή: 135 & 43 Νηπιαγωγεία Αθηνών)

Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

βίαιη επίθεση, δέχτηκε συνάδελφός μας από γονέα μαθητών μετά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων των προαγωγικών γραπτών εξετάσεων.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ


Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα και οι σύλλογοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς καταδικάζουμε την πρωτοφανή για τα δεδομένα της περιοχής βίαιη επίθεση, που δέχτηκε συνάδελφός μας από γονέα μαθητών μετά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων των προαγωγικών γραπτών εξετάσεων.

Το συμβάν συγκλονίζει για την αγριότητά του, καθώς η συνάδελφος μετά το περιστατικό μεταφέρθηκε τραυματισμένη στο Νοσοκομείο Καστοριάς.

Αυτή η ενέργεια, όπως και κάθε πράξη βίας, που παραβιάζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ελευθερία του ιδιωτικού βίου, είναι καταδικαστέα και αποτελεί δείγμα της κρίσης αξιών και θεσμών που βιώνει η κοινωνία μας.

Απόρροια των παραπάνω είναι η περαιτέρω απαξίωση του λειτουργήματος των εκπαιδευτικών και του έργου που επιτελούν, μέσα στο γενικότερο πλαίσιο του πνευματικού υπνωτισμού και της χειραγώγησης της κοινωνίας.

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν το καθήκον τους ανεπηρέαστοι με γνώμονα παιδαγωγικές – επιστημονικές αρχές σε μια εποχή που η δημόσια εκπαίδευση βάλλεται καθημερινά.

Οποιαδήποτε προσπάθεια επιρροής του εκπαιδευτικού έργου και μάλιστα με την άσκηση απρόκλητης βίας δεν έχει θέση στα ιδανικά και στις αξίες που υπηρετεί το λειτούργημα του εκπαιδευτικού.

Η εκπαιδευτική κοινότητα της Καστοριάς ως θεματοφύλακας της κοινωνικής συνοχής, καταδικάζει την πρωτοφανή βίαιη επίθεση και εκφράζει την άμεριστη συμπαράστασή της στη συνάδελφο και την οικογένειά της.

Τα Δ.Σ. των Συλλόγων

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Οδηγίες για τοποθετήσεις και ρύθμιση υπεραριθμιών εκπαιδευτικών


Α) 1. Τα ζητήματα που σχετίζονται με τις υπεραριθμίες των εκπαιδευτικών ρυθμίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/1996, όπως το άρθρο αυτό έχει τροποποιηθεί ή συμπληρωθεί μεταγενέστερα με το άρθρο 12 του Π.Δ.100/1997. Στις διατάξεις αυτές και ειδικότερα στην παρ. 1 εδάφιο β, προσδιορίζεται με σαφήνεια ότι οι υπεραριθμίες των εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης προκύπτουν μετά από μεταβολές των σχολικών μονάδων (ίδρυση, κατάργηση, υποβιβασμό, διαίρεση ή συγχώνευση σχολείων ή άλλη αιτία) στις οποίες κατέχουν οργανική θέση.
Από τη διαδικασία αυτή εξαιρούνται όσοι υπάγονται στις διατάξεις των περ. α και γ της παρ.1 του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή όσοι ανήκουν σε «ειδική κατηγορία» μετάθεσης πλην των πολυτέκνων, επειδή οι εκπαιδευτικοί αυτοί, βάσει του άρθρου 30 παρ. 4 του 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ.Α), «δεν εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 14 του ίδιου διατάγματος». Ωστόσο, εάν επιθυμούν οι ίδιοι (οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία των περ. α και γ), μπορούν να υποβάλουν αίτηση να κριθούν υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μορίων που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεστούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία ώστε να προηγηθούν των λοιπών υπεραρίθμων κατά την άρση υπεραριθμίας και την τοποθέτησή τους σε οργανική θέση.

2. Όπως αναφέρεται στην παρ. 3 του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/96 οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν εάν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι ή όχι. Η επιλογή τους αυτή καθορίζει και τη διαδικασία που ακολουθούν  τα οικεία υπηρεσιακά συμβούλια στον χαρακτηρισμό ονομαστικά των υπεράριθμων εκπαιδευτικών, όπως ορίζεται στην παρ. 3 εδάφιο β περ.ι και ιι.
Η όλη διαδικασία που ακολουθούν τα ΠΥΣΔΕ στο να χαρακτηρίσουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς είναι αυτή και μόνο αυτή που αναλυτικά περιγράφεται στην παρ. 3 του άρθρ. 14 του εν λόγω Π.Δ.
Διευκρινίζεται ότι η αριθ. 2490/27-10-2000 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Παιδείας, που αναφέρεται στην περίπτωση της ταυτόχρονης τοποθέτησης (μη υπεράριθμων) εκπαιδευτικών που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, δεν ισχύει καθώς θεωρείται καταργηθείσα, εφόσον το σκεπτικό της στηρίζεται στις διατάξεις του άρθρου 13 παρ. 5 του Ν 1566/85 οι οποίες καταργήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 8 του Ν. 2986/2002.
Έτσι στην περίπτωση αυτή υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης (της τρέχουσας σχολικής χρονιάς).

3. Μετά το χαρακτηρισμό ονομαστικά των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών ακολουθεί η τοποθέτησή τους με δήλωση προτίμησης συγκεκριμένης σχολικής μονάδας τοποθέτησης.
Η  διαδικασία έχει ως εξής:
α) «Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου  στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται εφόσον  το επιθυμούν  κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτησή τους γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης» (άρθρο 14 παρ. 6α του Π.Δ.50/96).
β) Οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας.
Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή εάν οι όποιες θέσεις υπήρχαν έχουν καταληφθεί από άλλους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης, οι εναπομείναντες  υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, μετά την τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της ίδιας ομάδας σχολείων.
Γίνεται σαφές ότι οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετούνται σε σχολείο όμορης ομάδας αν υπάρχει κενό σε σχολεία της ίδιας ομάδας  με το σχολείο όπου υπηρετούσαν (άρθρο 12 παρ. 1 του Π.Δ. 100/97).
Σημειώνεται ότι σε περίπτωση λειτουργικής υπεραριθμίας και μόνο, οι εκπαιδευτικοί δύναται να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα για συμπλήρωση ωραρίου σε σχολικές μονάδες όλων των ομάδων σχολείων συγκρινόμενοι με τους υπόλοιπους λειτουργικά υπεράριθμους εκπαιδευτικούς βάσει μονάδων μετάθεσης, όπως προκύπτει από το άρθρο 12 του Π.Δ. 100/97.
γ) Οι εκπαιδευτικοί που δεν κατέστη δυνατόν ή δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν σε σχολεία της ίδιας ή όμορης ομάδας, σύμφωνα με τις προηγούμενες α και β περιπτώσεις τοποθέτησης (άρθρο 14 παρ. 6, περ. α και β του Π.Δ. 50/96), τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 του ίδιου Π.Δ/τος συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
δ) Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι ή στη Δ/νση αν το σχολείο έχει καταργηθεί και διατίθενται ή αποσπώνται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους.
Β) Για την κρίση υπεραριθμίας στα σχολεία Μουσικής, Καλλιτεχνικής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, αρμόδιο όργανο είναι το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε), το οποίο θα αποφασίσει σύμφωνα με τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις, ποιος εκπαιδευτικός θα χαρακτηριστεί υπεράριθμος.
Σύμφωνα με τη περ. 12 της παρ.2 του άρθρου 12 του Π.Δ 100/97 «οι εκπαιδευτικοί…. των μουσικών σχολείων καθώς και των σχολείων των Αποδήμων Ελληνοπαίδων και των Σ.Μ.Ε.Α. Β/θμιας Εκπ/σης χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι από τα αρμόδια κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε) σύμφωνα με τη διαδικασία της περ. β΄ της παρ. 3 του άρθρου αυτού. Οι χαρακτηριζόμενοι ως υπεράριθμοι εφόσον δεν είναι δυνατή η μετάθεσή τους σε ίδιο σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης μετατίθενται χωρίς αίτησή τους υποχρεωτικά στην ίδια περιοχή μετάθεσης της έδρας του σχολείου στο οποίο κρίθηκαν υπεράριθμοι και τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μετατίθενται σε σχολεία της ίδιας περιοχής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του παρόντος Π.Δ. Επίσης οι εκπαιδευτικοί αυτοί μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο για μετάθεση σε ίδιο ή άλλο σχολείο, Πειραματικό, Μουσικό, Σ.Μ.Ε.Α. ή Σχολείο Αποδήμων Ελληνοπαίδων, κατά περίπτωση της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης. Οι αιτήσεις τους κρίνονται κατά προτεραιότητα πριν από τη διαδικασία των μεταθέσεων στα σχολεία αυτά.»
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Η περ. 12 της παρ. 2 του άρθρου 12 του Π.Δ. 100/97 ισχύει και για την κρίση υπεραριθμίας των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε Καλλιτεχνικό σχολείο.

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ότι:

-  Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης πριν το χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι, διατηρούν το δικαίωμα αυτό και μετά την τοποθέτησή τους με τις ανωτέρω διαδικασίες και επομένως δεν απαιτείται υπηρέτηση της οποιαδήποτε νέας οργανικής τους θέσης, καθώς η μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης οφείλεται στις ανάγκες της υπηρεσίας. Το αυτό ισχύει και για τους αναφερόμενους εκπαιδευτικούς της προηγούμενης παραγράφου 3 δ που διατίθενται ή αποσπώνται σε άλλες σχολικές μονάδες κατά τις κείμενες διατάξεις.
Στην ερμηνεία αυτή εξάλλου οδηγεί και η διατύπωση της παρ. 7 του άρθρου 14 του Π.Δ. 50/96 που ρητά αναφέρει ότι «ο χρόνος υπηρεσίας στην προηγούμενή τους θέση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που μετατίθενται, διατίθενται ή αποσπώνται λόγω υπεραριθμίας υπολογίζεται για τη συμπλήρωση της υπηρεσίας που απαιτείται από το άρθρο 8 αυτού του Π.Δ.».

- Σε περίπτωση συγχώνευσης δύο σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας  κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται. Δε λαμβάνεται υπόψη ποιας σχολικής μονάδας το όνομα διατηρήθηκε μετά τη συγχώνευση ή αν δόθηκε νέο. Για τον καθορισμό του έτους τοποθέτησης λαμβάνεται υπόψη το έτος που οι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν στο κάθε σχολείο πριν τη συγχώνευση.

-Οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί των κατηργημένων σχολείων που δεν κατέστη δυνατό να τοποθετηθούν σε σχολική μονάδα μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις λόγω μη ύπαρξης οργανικού κενού παραμένουν ως υπεράριθμοι  και τα επόμενα σχολικά  έτη  έχουν τη δυνατότητα να άρουν την υπεραριθμία, συμμετέχοντας στη διαδικασία τοποθέτησης των υπεράριθμων εκπαιδευτικών σε κενές οργανικές  θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας ή όμορης, όπου ανήκε το σχολείο το οποίο καταργήθηκε, μέχρι την απόκτηση νέας οργανικής θέσης.

Γ) Κατά τη πλήρωση των οργανικών κενών  σε μια περιοχή μετάθεσης σειρά προτεραιότητας έχουν οι οργανικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί (παρ. 6 του άρθρου  15 του Π.Δ. 50/96), ακολουθούν όσοι ανήκουν σε ειδική κατηγορία του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/96, εκτός των πολυτέκνων σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 30 του 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ.Α) και τέλος τοποθετούνται όλοι οι  άλλοι εκπαιδευτικοί που ζητούν βελτίωση και οριστική τοποθέτηση (μετατιθέμενοι και ευρισκόμενοι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ) σύμφωνα με την παρ.8 του άρθρου  15 του Π.Δ. 50/96.

Δ) Σύμφωνα με την υπ. αριθ. 23464/Γ2/06-03-2012 υπουργική απόφαση «Με τα μαθήματα Α΄ ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα Β΄ ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες.»
Δώδεκα (12) ώρες μαθήματος (κατ ΄ ελάχιστον) συνιστούν οργανικό κενό το οποίο δίνεται σε εκπαιδευτικό που καλύπτει τις ώρες αυτές με Α΄ ανάθεση, ανεξαρτήτως αν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θα μπορούσαν να συμπληρώσουν το ωράριό τους αναλαμβάνοντας το μάθημα ως Β΄ ανάθεση ή έχοντας δεύτερη ειδικότητα.
Οι ώρες ενός μαθήματος δεν μοιράζονται ισομερώς στους εκπαιδευτικούς ίδιας ειδικότητας. Πρώτα καλύπτει το υποχρεωτικό του ωράριο με ώρες μαθημάτων Α΄ ανάθεσης ο εκπαιδευτικός που έχει τοποθετηθεί πρώτος στο σχολείο και στη συνέχεια οι επόμενοι με σειρά παλαιότητας (τοποθέτησης στη σχολική μονάδα).
Πιο συγκεκριμένα ο παλαιότερος εκπαιδευτικός καλύπτει το υποχρεωτικό του ωράριο παίρνοντας όλες τις ώρες των μαθημάτων  Α΄ ανάθεσης και εφόσον περισσέψουν ώρες δίνονται σε δεύτερο εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας. Αν ο δεύτερος εκπαιδευτικός δεν μπορεί να καλύψει το ωράριό του με μαθήματα Α΄ ανάθεσης τότε συμπληρώνει με μαθήματα Β΄ ανάθεσης (εφόσον έχουν πρώτα καλύψει το ωράριό τους οι  εκπαιδευτικοί που έχουν τα μαθήματα αυτά σε Α΄ ανάθεση).
Ο εκπαιδευτικός χωρίς μαθήματα Α΄ ανάθεσης (τουλάχιστον 12 ώρες) δεν καλύπτει οργανικό κενό και κρίνεται υπεράριθμος σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96 όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 100/97.
Προηγούνται στην κάλυψη ωρών ενός μαθήματος οι εκπαιδευτικοί που έχουν το μάθημα στη βασική τους ειδικότητα. Εφόσον και αν περισσεύουν ώρες του μαθήματος δύναται να δοθούν σε εκπαιδευτικούς που έχουν το μάθημα στη δεύτερη ειδικότητά τους.
Οι ώρες των μαθημάτων που διδάσκονται σε πρώτη (α΄) ανάθεση από εκπαιδευτικούς περισσότερων του ενός κλάδων ή ειδικοτήτων (π.χ. των κλάδων ΠΕ10 και ΠΕ13, των κλάδων ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, κ.ά), κατανέμονται ισομερώς σε όλους τους κλάδους ή ειδικότητες. 
Η κρίση υπεραριθμίας γίνεται μεταξύ των εκπαιδευτικών της βασικής τους ειδικότητας σε μία σχολική μονάδα και όχι σε συνδυασμό με τη δεύτερη ειδικότητα. Ο εκπαιδευτικός με δεύτερη ειδικότητα θα κριθεί υπεράριθμος με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της βασικής του ειδικότητας, ανεξάρτητα αν μπορεί να καλύψει ώρες μαθημάτων της δεύτερης ειδικότητάς του.
Ε) Σχετικά με τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό ισχύουν τα εξής:
•    Σύμφωνα με την παρ. 9 του κεφ. Γ΄ του άρθρου 16 του Ν.1566/1985 οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού «…τίθενται στην διάθεση των διευθύνσεων εκπαίδευσης, από τις οποίες αποσπάστηκαν και οι οργανικές θέσεις τους στα σχολεία θεωρούνται κενές».
•    Επιπλέον, σύμφωνα με την αριθμ. 331/2009 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους «…οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται, σύμφωνα  με τις παρ. 9 α και 9β του άρθρου 8 του Ν. 3194/2003, σε υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή του Δημοσίου στο εξωτερικό, δεν διατηρούν την οργανική τους θέση».
•    Επίσης, σύμφωνα με την υπ. αριθ. 7653/Δ2/18-01-2013 εγκύκλιο μεταθέσεων   «Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με απόσπαση σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού και διανύουν το έτος λήξης της απόσπασής τους ή έχει ανακληθεί η απόσπασής τους… υποβάλλουν  αίτηση- δήλωση οριστικής τοποθέτησης μόνον σε σχολεία της περιοχής που ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάστηκαν» (άρθρο 8 παρ. 3, Ν. 2817/2000) και τοποθετούνται  σε κενή οργανική θέση σύμφωνα με τις διατάξεις  του άρθρου 15 του Π.Δ.50/96, όπως αυτό τροποποιήθηκε από το ΠΔ100/97


πηγη: alfavita 

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

ΚΠΕ:Παίζοντας Μαθαίνω για το Περιβάλλον


Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καστοριάς και οι Νηπιαγωγοί του Νομού,σήμερα Σάββατο 8/6/2013, στήριξαν και συμμετείχαν στην ημερήσια εκδήλωση που διοργάνωσε το ΚΠΕ Καστοριάς με τίτλο: «Παίζοντας Μαθαίνω για το Περιβάλλον». Η εκδήλωση αυτή απευθυνόταν σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας τα οποία συνοδεύονταν από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.



Για άλλη μια φορά, οι Νηπιαγωγοί με φαντασία, δημιουργικότητα και όρεξη ετοίμασαν περιβαλλοντικά παιχνίδια, που, με όχημα τη συμμετοχή, τη χαρά και τη διασκέδαση,είχαν  στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και ευαισθησίας !!!














Η θεατρική ομάδα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Καστοριάς, σας παρουσιάζει την παράσταση: «Δυο κουταλιές ακόμα!» -.ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η θεατρική ομάδα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Καστοριάς, σας παρουσιάζει την παράσταση: «Δυο κουταλιές ακόμα!».

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Σάββατο 8 Ιουνίου
9Ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Α.   Πρωινή παράσταση για μαθητές.   Ώρα 11:00
  Β.   Βραδινή παράσταση    Ώρα 20:30
Κυριακή 9 Ιουνίου
4ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Βραδινή παράσταση.   Ώρα 20:30
Παρασκευή 14 Ιουνίου
5ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Βραδινή παράσταση.   Ώρα 20:30
Σάββατο 15 Ιουνίου
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ(νέο)
Βραδινή παράσταση.   Ώρα 20:30
 
 
Τιμή εισιτηρίου για ενήλικες: 2:00 €

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ




Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καστοριάς συγχαίρει τους εκπαιδευτικούς μέλη του, που με το μεράκι, τη δημιουργικότητά, την όρεξη και τη φαντασία τους κάνουν την εκπαιδευτική διαδικασία πιο ελκυστική και συμμετοχική. 

Νιώθουμε περήφανοι για τους συναδέλφους μας, που παρά τις αντίξοες συνθήκες εργασίες και τα αλλεπάλληλα πλήγματα που δέχονται, στέκονται ως άνθρωποι και επιστήμονες με αξιοπρέπεια δίπλα στα παιδιά του λαού , ενεργοί πολίτες, πιστοί σε αρχές και ιδέες  !!!!!!!

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Υλικό αντιρατσιστικού περιεχομένου για τα σχολεία









Πολύ καλό υλικό (Ppoint, θεατρικά,
κείμενα, σκίτσα, ταινίες, σενάρια μαθήματος κ.α) αντιρατσιστικού περιεχομένου για τα σχολεία. 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ταινίες, βίντεο,  σχέδια μαθημάτων, οπτικοακουστικό υλικό, οδηγοί για τον εκπαιδευτικό,
θεατρικές & βιωματικές δραστηριότητες, λογοτεχνία, κείμενα, απόψεις κ.ά.

Το παρακάτω υλικό προτείνεται από εκπαιδευτικούς για την προσέγγιση θεμάτων
διακρίσεων, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, ρατσισμού, φασισμού, σχολικής βίας,  σεβασμού της διαφορετικότητας κά.
Το υλικό ανανεώνεται αλλά πρέπει πάντα να ελέγχεται και να χρησιμοποιείται όπως νομίζει καλύτερα ο χρήστης.

ΒΙΝΤΕΟ-ΤΑΙΝΙΕΣ-ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Το μπαλόνι, Πατήστε http://youtu.be/lQyPGZsUmkc ή εδώ!

Schwarzfahrer (λαθρεπιβάτης). Γερμανική ταινία μικρού μήκους με θέμα τον ρατσισμό.  http://goo.gl/uda2p

Η ελληνική νύχτα των κρυστάλλων. Ντοκιμαντέρ με θέμα το πογκρόμ κατά των Ελλήνων μεταναστών στο Τορόντο του Καναδά το 1918. Χαρακτηριστικά, στο 44.46: «Σε περιόδους κρίσης είναι εύκολο για μια κοινωνία να ψάχνει για αποδιοπομπαίους τράγους, συνήθως μέσα σε μειονοτικές ομάδες ώστε να τους φορτώσει τα προβλήματά της. Στα 1918 οι Έλληνες ήταν το δαδί που έγινε προσάναμμα για να εκτονωθούν τέτοιου είδους συσσωρευμένα συναισθήματα»  http://goo.gl/ZS2fd

Ο αληθινός φασισμός. Το ντοκιμαντέρ του Μιχαήλ Ρομ (1965) αποτελεί μία προσέγγιση του ναζιστικού καθεστώτος ως κοινωνικού φαινομένου και μία αυστηρή καταδίκη της αποδοχής της φασιστικής νοοτροπίας από τις μάζες. Η ματιά του σοβιετικού σκηνοθέτη χρησιμοποιεί το υλικό από τα πολεμικά αρχεία της ΕΣΣΔ, της Γερμανίας και της Πολωνίας, αλλά και από τα απόρρητα αρχεία του χιτλερικού υπουργείου προπαγάνδας για να προσεγγίσει και να ερμηνεύσει το ζήτημα του εκφασισμού των μικροαστών και της παρείσφρησης της φασιστικής νοοτροπίας στην καθημερινότητα τους, όχι με κριτήρια απαραιτήτως κοινωνιολογικά αλλά με την επικουρική βοήθεια της ψυχολογίας. Ο Ρομ φωτίζει την ψυχολογία των μαζών η οποία ανακλά τις σκηνοθετημένες στρατιωτικές παρελάσεις, τις προβαρισμένες δημόσιες ομιλίες του Φύρερ, την βαγκνερική ατμόσφαιρα μεγαλείου και δύναμης, τη μεγαλοπρέπεια του να είσαι Κυρίαρχος.  http://goo.gl/EzvzX

Η αγέλη των λευκών λύκων. Για μαθητές της μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η άνοδος των Νεοναζί στην Ρωσία είναι κάτι παραπάνω από γεγονός! Στην Ρωσία υπάρχουν σήμερα οι περισσότεροι νεοναζί του κόσμου. Εξτρεμιστικές ιδέες περί φυλετικής καθαρότητας και εξολόθρευσης των μεταναστών, των ομοφυλοφίλων, των τοξικομανών και όλων «των άχρηστων ζιζανίων που μολύνουν τη Ρωσική Λευκή Φυλή», βρίσκουν εύφορο έδαφος σε ένα πληθυσμό του οποίου η εθνική περηφάνια πληγώθηκε στα χρόνια που ακολούθησαν την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης. «Η Αγέλη των Λευκών Λύκων» είναι ένα ανατριχιαστικό ντοκιμαντέρ που καταγράφει την θανάσιμη δράση Ρώσων Σκίνχεντ, τις ιστορίες των αθώων θυμάτων τους και την τρομακτική απειλή που ξεπροβάλλει στο Βορρά της Ευρώπης.
 Διαθέσιμο σε επτά συνέχεις στο youtube (http://goo.gl/Hxu1C)

Βρωμοέλληνες. Με αφορμή την απαγόρευση της κυκλοφορίας των Αλβανών μετά την δύση του ηλίου απ'τον κοινοτάρχη του χωριού Παλαιό Κεραμμύδι, τον Μάρτιο του 1998, ο Σ. Κούλογλου επισκέπτεται τους κατοίκους του χωριού και συμφωνούν σε μια συζήτηση πάνω στο θέμα της μετανάστευσης και του ρατσισμού, μετά την προβολή ενός ντοκιμαντέρ για τους Έλληνες μετανάστες στην Αμερική και την αντιμετώπισή τους. "Βρωμοέλληνες" ήταν το παρατσούκλι που είχαν δώσει οι Αμερικανοί που τους υποδέχθηκαν, μέσα απ'το οποίο επιχειρείται μια σύγκριση των Ελλήνων της Αμερικής, με τους Αλβανούς της Ελλάδας, οι οποίοι με την σειρά τους έχουν επιφορτιστεί με παρόμοιους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς από τον ντόπιο πληθυσμό.

Μια τάξη φυλετικά διαχωρισμένη. Μία ημέρα μετά τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ το 1968, η Jane Elliott πήγε να διδάξει στο δημοτικό της πόλης της στην Άιοβα, όπου κατοικούσαν μόνο λευκοί. Χώρισε τους μαθητές της σε δύο ομάδες, εκείνους με γαλάζια μάτια κι εκείνους με καφέ μάτια, και αποφάσισε να τους δώσει ένα γερό μάθημα κατά των φυλετικών διακρίσεων. Το ντοκιμαντέρ αυτό παρουσιάζει την ιστορία εκείνου του μαθήματος, τη μακροχρόνια επιρροή του στα παιδιά και τη δύναμή του που κράτησε τριάντα ολόκληρα χρόνια.  http://goo.gl/rnpeK & http://www.dailymotion.com/video/xetqv6_yyy-yyyy-yyyyyyyy-yyyyyyyyyyyy_shortfilms

Το αυγό του φιδιού. Ντοκιμαντέρ της εκπαιδευτικού Νίνας Γεωργιάδου για την άνοδο του φασισμού στην Ελλάδα

«Ναζί, η Ιστορία προειδοποιεί» (The Nazis: A Warning from History) είναι ένα ντοκιμαντέρ του 1997, παραγωγής BBC, στο οποίο παρουσιάζεται η γέννηση, η άνοδος και η πτώση του Αδόλφου Χίτλερ και του ναζισμού. (σε 4 μέρη)

 Η απειλή των νεοναζί. Στις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας η Μαρίν Λε Πεν του Εθνικού Μετώπου εξασφαλίζει την τρίτη θέση στον πρώτο γύρο με 18,01%, το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγράψει στην ιστορία της η ακροδεξιά παράταξη. Στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές της Ελλάδας οι δημοσκοπήσεις εμφανίζουν τη Χρυσή Αυγή να περνάει για πρώτη φορά την πόρτα της Βουλής. Η λαϊκή δυσαρέσκεια που γεννά η οικονομική κρίση, μέσα σε ένα σκηνικό ευρύτερης κοινωνικής αναταραχής και ανασφάλειας οδηγεί στην σταθερή άνοδο της ακροδεξιάς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα ταξιδεύει στη Γερμανία, τη χώρα που έχει στιγματιστεί από τον εθνικοσοσιαλισμό αλλά και από φαινόμενα ακροδεξιάς βίας επί δεκαετίες και αποκαλύπτει την «απειλή των νεοναζί».

Το κύμα (DIE WELLE) του Ντένις Γκάνσελ. Με τον Γιούργκεν Βόγκελ. Όταν συνειδητοποιεί, ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας της Ιστορίας, προκαλούν αφόρητη ανία στους μαθητές του, ένας νεαρός καθηγητής, προτείνει την εφαρμογή ενός ιδιότυπου πειράματος, που προβλέπει συγκρότηση μιας ελίτ με μυστικούς κώδικες, σκληρή πειθαρχία και υψηλούς στόχους. Οι μαθητές θα οδηγήσουν το πείραμα σε απόλυτη επιτυχία και, χωρίς να το καταλάβουν, θα αρχίσουν να υποκύπτουν στη διακριτική γοητεία του φασισμού.

«Ειρήνη» – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα (για παιδιά 5-8 ετών). Η Ειρήνη είναι ένα μικρό κορίτσι που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Στην αρχή βιώνει την ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει προστασία, αγάπη και ζεστασιά στο πιο απίθανο μέρος. Η «Ειρήνη» είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά 5-8 ετών και έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μέσα στην τάξη θέματα όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα και οι πολιτισμικές διαφορές. Η ταινία κινουμένων σχεδίων «Ειρήνη» διαρκεί 7 λεπτά http://goo.gl/iNsxC και συνοδεύεται από το κείμενο και από εγχειρίδιο με σημειώσεις για τους εκπαιδευτικούς

Πες όχι στο ρατσισμό ...γιατί είσαι έλληνας! http://youtu.be/RPwoIn-ALWE

Ναζί και ρατσισμόςhttp://www.black-tracker.gr/details.php?id=402

Εθνικισμός και εξέδρα.  http://youtu.be/0qh1aOU_tZ0

Πόσο μακριά ακόμα (το ταξίδι των προσφύγων)  http://www.youtube.com/watch?v=xxyVeDrKw0k

Και 1 θύμα ρατσιστικής βίας είναι πολύ βιντεάκι της Ύπατης Αρμοστείας ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (με προσωπικές μαρτυρίες) http://www.youtube.com/watch?v=MAEvfnw4kXs&feature=player_embedded

Νόμιμος μετανάστης βιντεάκι της Ύπατης Αρμοστείας ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (με προσωπικές μαρτυρίες)

Το Πείραμα του Μιλγκραμ: σε βίντεο Μέρος 1: http://youtu.be/ALg7DIrpwVs και Μέρος 2: http://youtu.be/LbAiVmsDKtE

Η Ελλάδα του Χίτλερ
Μέρος Α: Από την Αλβανία στη Κρήτη: http://tvxs.gr/webtv/reportaz-xoris-synora/i-ellada-toy-xitler-apo-tin-albania-stin-kriti
Μέρος Β: Τρόμος και Αντίσταση στο Γ' Ράιχhttp://tvxs.gr/webtv/reportaz-xoris-synora/i-ellada-toy-xitler-tromos-kai-antistasi-sto-g-raix

Αντιναζιστικό καρτούν Walt Disney (1943)
http://www.youtube.com/watch?v=2Qft64gB20Y

Δύο φορές ξένος: πραγματεύεται την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1923


Yλικό για αντιφασιστικές εκδηλώσεις

σχολικές γιορτές 28η Οκτωβρίου / 17 Νοέμβρη
power point, φωτογραφίες, σκίτσα, ντοκιμαντέρ, άρθρα κά ..εδώ! και...εδώ! και εδώ!

Περισσότερα βίντεο από τον αντιφασιστικό αγώνα του ελληνικού λαού ..εδώ!


Υλικό για "Πολυτεχνείο" & "17 Νοέμβρη"  εδώ! (http://www.mathima.gr/ekpaideytiko-yliko/school-celebrations/category/)

Αντιφασιστική μνήμη ....εδώ http://antifasistikimneme.blogspot.gr/

ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ-ΟΔΗΓΟΙ-ΒΙΒΛΙΑ

 Μάθε τα δικαιώματά σου… τώρα!: η Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Τριάντα άρθρα της διακήρυξης, τριάντα απλές προτάσεις. Προβολή παρουσίασης,  ΕΔΩ!Τα 30 άρθρα της διακήρυξης, ΕΔΩ!Βίντεο στο YouTube, ΕΔΩ!Σελίδα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ΕΔΩ!

«Δικαίωμά μου!», φωτογραφικό υλικό, για αξιοποίηση στην τάξη. ΕΔΩ!

Λέμε όχι στις διακρίσεις Οδηγός για τον εκπαιδευτικό (δραστηριότητες κλπ), Φυλλάδιο, Για Ρομά,

Υλικό από το "Συνήγορο του Παιδιούwww.0-18.gr/gia-megaloys

Υλικό από την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/ekpaideytiko-yliko.html

Υλικό από τη Κίνηση Απελάστε το Ρατσισμό www.kar.org.gr

Υλικό από τη Διεθνή Αμνηστία  www.amnesty.org.gr

Υλικό από το Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων http://www.kepad.gr/

Υλικό από Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης "Σχεδία", http://www.schedia-art.gr/el/educational/

Υλικό από Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Πρόγραμμα Εσύ όπως κι Εγώ, Χρήσιμο Υλικό -Ασκήσεις-Συνθέσεις κ.α) www.theatroedu.gr,


Υλικό από το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγεςhttp://www.gcr.gr/


«Ποια είναι η χώρα μου;» Η ιστορία ενός μετανάστη 2ης γενιάς. Πατήστε ΕΔΩ!

 Όταν οι Έλληνες……ήταν από την πλευρά των μεταναστών. Σύντομο χρονικό μιας από τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνισμού της διασποράς: του διωγμού των Ελλήνων της νότιας Ομάχα (1910, Νεμπράσκα, Η.Π.Α.). Πατήστε ΕΔΩ!

Αερικά & φίλοι: «Διαφορετικοί» (τραγούδι). Το συγκρότημα »Αερικά» είναι μια παρέα από άτομα με ειδικές ανάγκες (ή ειδικές ικανότητες – όπως θέλετε εσείς πείτε το). Στο τραγούδι «Διαφορετικοί» συμμετέχουν ο Αλκίνοος Ιωαννίδης και ο Βασίλης Λέκκας. Πατήστε ΕΔΩ! Στο YouTube, ΕΔΩ!

Προσωπικές μαρτυρίες μεταναστών –μαθητών του σχολείου για τους μετανάστες (που λειτουργεί από την ομάδα δασκάλων «Τα πίσω θρανία») οι οποίοι ζουν και εργάζονται στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια. Πατήστε ΕΔΩ!

Πολυεθνικές γεύσεις και συνταγές. Για να διαβάσετε το κείμενο, πατήστε ΕΔΩ!

Παραμύθια από διάφορες χώρες. Πατήστε ΕΔΩ!

Παιχνίδια, όπως τα μεταφέρουν οι μετανάστες από τις χώρες τους. Πατήστε ΕΔΩ!

Ο ξένος Πρόταση διδασκαλίας με θέμα την μετανάστευση, τον πόλεμο, τους πρόσφυγες και την ξενοφοβία, με αφορμή το βιβλίο της Ε. Χωρεάνθη: Ένας ξένος στην οικογένειά μας». Πατήστε ΕΔΩ!

Γκασμέντ. Πρόταση διδασκαλίας με θέμα την μετανάστευση, τον ρατσισμό, την ξενιτιά, και άλλα παρόμοια ζητήματα, με αφορμή το βιβλίο του Κ. Μουρίκη: » Γκασμέντ, ο φυγάς με τη φλογέρα». Πατήστε ΕΔΩ!

Δέκα χρόνια ταξιδεύοντας με τους μαθητές μας» 10 χρόνια δράσης της ομάδας «Τα Πίσω Θρανία». Πατήστε ΕΔΩ!

Ο δρόμος για την Ομόνοια (εκδ Καστανιώτης): Συλλογικό έργο που προσυπογράφουν αρκετοί Έλληνες συγγραφείς, προκειμένου να συγκεντρώσουν χρήματα για την αποθεραπεία 2 μεταναστών που πυροβολήθηκαν από Έλληνα ένα βράδυ εν ψυχρώ στην Ομόνοια. Στο βιβλίο αφηγούνται και οι ίδιοι την ιστορία τους. Μπορεί να αποτελέσει ερέθισμα ή συμπλήρωμα δουλειάς της ομάδας. Εάν για παράδειγμα μια ιστορία ειπωθεί/γραφτεί/παρουσιαστεί μέσα από τα μάτια (ακόμα και μέσα από την οπτική γωνία) διαφορετικών προσώπων που εμπλέκονται, μπορούν μετά να γίνουν συγκρίσεις, συζητήσεις, μια έρευνα για το πού ακριβώς βρίσκεται η «αντικειμενική αλήθεια», αν υπάρχει πάντα κάτι τέτοιο, κτλ. http://www.kastaniotis.com/book/960-03-4037-4
Αντιρατσιστικό αλφαβητάρι (κυρίως κείμενο). Είναι ένα αλφαβητάρι στο οποίο παρουσιάζονται σε αλφαβητική σειρά συναφείς όροι με το φαινόμενο του ρατσισμού σε γλωσσικό ύφος κατάλληλο για τους εκπαιδευτικούς και μαθητές ηλικίας άνω των 10 ετών. Συμπληρώνεται από τους μαθητές, όταν επεξεργάζονται το θέμα και δίνει δυνατότητες συνειδητοποίησης λανθάνοντα ρατσισμού στο λόγο και χρήσης της γλώσσας απαλλαγμένης από στερεότυπα. Κατεβάστε το βιβλίο σε μέρη: σελ 1-31σελ 32-67σελ 68-102

Η Παραολυμιάδα της Χαράς

«Δεν είναι μόνο αριθμοί» - Εκπαιδευτικό υλικό του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και της Ύπατης Αρμοστείας (12 -18 ετών). Δημιουργήθηκε με στόχο να ενημερώσει εκπαιδευτικούς και μαθητές γύρω από βασικά ζητήματα που αφορούν τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Καθώς οι ευρωπαϊκές κοινωνίες γίνονται περισσότερο πολυπολιτισμικές, πρέπει να επισημάνουμε τις πολλές αιτίες για τις οποίες οι άνθρωποι επιλέγουν ή αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους. Το υλικό αυτό μέσα από προσωπικές μαρτυρίες μεταναστών και προσφύγων και ένα εύχρηστο εγχειρίδιο δασκάλου προτείνει δημιουργικές δραστηριότητες, καλώντας τους νέους να κατανοήσουν ότι πίσω από κάθε ανώνυμη στατιστική υπάρχει ένας άνθρωπος και μια προσωπική ιστορία.


Νεαροί πρόσφυγες...  Χτίζοντας το μέλλον-Δραστηριότητες για εκπαιδευτικούς Κατεβάστε το και σε μέρη: σελ 1-28, σελ 29-73

Ρατσισμός, ξενοφοβία - Στη ζυμαροχώρα. Με ευχάριστο και συμβολικό τρόπο τα παιδιά ευαισθητοποιούνται στις έννοιες του ρατσισμού και της ξενοφοβίας και μαθαίνουν ότι το διαφορετικό δεν απειλεί, αλλά εμπλουτίζει τη ζωή μας .

Εκπαιδευτικό υλικό για τον ρατσισμό και την διαφορετικότητα. Υλικό από τον Α’ Σύλλογο Αθηνών Εκπαιδευτικών Π.Ε. για αντιρατσιστικά μαθήματα.

It's not fair!  www.thatsnotfair.ca
An animated series of videos, online games, and lesson plans to introduce children ages 7-11 to critical thinking and the habits of democracy (The Canadian Civil Liberties Education Trust)
 

Οδηγοί: πρόληψη ενδοσχολικής βίας, αντιρατσιστική εκπαίδευση, εκπαίδευση στα δικαιώματα κ.α

Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education . Έξι βιβλία (στα αγγλικά) με υλικό, άρθρα, ασκήσεις για την τάξη, σχέδια και δραστηριότητες μαθημάτων, παιχνίδια ρόλων και πολλά άλλα. Πατήστε στους τίτλους:

Οδηγός Αντιρατσιστικής Εκπαίδευσης του Γ. Τσιάκαλου εδώ: http://users.auth.gr/~gtsiakal/tsiakalos_book.pdf

Compass: Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης στα Ανθρώπινα Δικαιώματα για νέους/νέες. (ελληνικά) Εξοικείωση με τις έννοιες, συγκεκριμένες δράσεις, κ.ά



Θεατρικά έργα - δραματοποιήσεις- Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα

 Πυριτιδαποθήκη, του Ντ. Ντούκοφσκι, εκδ. Καστανιώτη: Δύσκολο έργο λόγω της βίας (σε διάφορες μορφές) και της σκληρής γλώσσας που χρησιμοποιεί. Παρ όλα αυτά είναι σπονδυλωτό, δηλαδή μικρές σκηνές στη σειρά: κάποιος που είναι θύμα στη μία, μπορεί να είναι θύτης σε ένα άλλο περιβάλλον στην επόμενη, ή το ανάποδο, κτλ. Μπορεί να δουλευτεί παράλληλα από μικρές υπόομάδες αλλά το ζουμί είναι να καταλάβει κάποιος πώς σε διαφορετικά περιβάλλοντα οι ίδιοι άνθρωποι μπορεί να είναι η μέρα με τη νύχτα. (αντίστοιχο με την ταινία Pulp Fiction του Ταραντίνο).

Η φιλονικία του Μαριβώ,2 ζευγάρια νέων αφήνονται έρημα σε ένα νησί και παρακολουθούμε τις αλληλεπιδράσεις τους, μέσα από τα μάτια αυτών που τους έβαλαν εκεί και που κινούν τα νήματα. Έργο που μπορεί να το διαβάσει ένας μαθητής δευτεροβάθμιας άνετα.

'UBUNTU' vs 'ZBUTSAM' κείμενο που μπορεί να αναπαρασταθεί θεατρικά στην τάξη ή σε σχολική εκδήλωση και αγγίζει τις βαθύτερες ρίζες του φασισμού στις δυτικές κοινωνίες

Υλικό από Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Χρήσιμο Υλικό: καταθέσεις εκπαιδευτικών για δραματοποιήσεις, θεατρικές συνθέσεις, Ασκήσεις κ.α) www.theatroedu.gr,

Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα "Εσύ όπως κι εγώ: εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο"  (υλικό, περιγραφή)

Θέατρο Φόρουμ "Μικρές σκηνές καθημερινής βίας"  (υλικό-περιγραφή)

Μια γιορτή στου Νουριάν, του Volker Ludwig (ανέβηκε στο Θέατρο ΠΟΡΕΙΑ) http://www.poreiatheatre.com/gr/performances/current/mia-giorti-stou-nourian/

Το αγόρι με τη βαλίτσα  του Μάικ Κένι (ανέβηκε στο Θέατρο ΠΟΡΤΑ) http://www.portatheatre.gr/greek/index.htm

Τρόμος και αθλιότητα στο Γ΄ Ράιχ, του Μπ Μπρεχτ. (πολλά σύντομα μονόπρακτα) Εκδόσεις Κάλβος

Μπρεχτ και Χίτλερ -θεατρική σύνθεση του Μάριου Πλωρίτη πάνω σε κείμενα του Μπρεχτ και του Χίτλερ. Εκδόσεις Θεμέλιο.

 

Απόψεις-Κείμενα-Βιβλιογραφία
«Η διαμεσολάβιση συνομηλίκων ως μέσον ειρηνικής επίλυσης των συγκρούσεων και πρόληψης της βίας στο σχολείο» σημειώσεις από εισήγηση σε Ημερίδα για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο


Μύθοι για τους φασίστες ..... εδώ!

Πως γίνεται κανείς φασίστας .... εδώ!

 «Προσεγγίσεις της ψευδοθεωρίας του ρατσισμού. Κριτήρια ανίχνευσης ρατσιστικών προτύπων» Βούλα Παπαγιάννη
στο: Μάρκου Γεώργιος, Παρθένης Χρήστος (επιμέλεια): «Διαπολιτισμική εκπαίδευση - Θεωρία και πράξη», Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2011. Σελίδες 72-101. Άρθρο που διαπραγματεύεται: τι είναι ρατσισμός, μορφές, η μισαλλοδοξία, πως εξηγείται, ενθοκεντρισμός, προκαταλήψεις, διακρίσεις, ρατσιστικά πρότυπα σε βιβλία και ΜΜΕ, κριτήρια ανίχνευσης κ.α,
Διαβάστε εδώ!

Συζήτηση με τίτλο «Αντιμέτωποι με το νεοφασισμό σήμερα» που έγινε στις 19/9/12, είναι διαθέσιμη εδώ: http://www.dailymotion.com/video/xtsp1w_yyyyyyyyyyy-yy-yy-yyyyyyyyyy-yyyyyy-yyyyy-y-yyyyyyy_news

«Είμαστε η μοναδική χώρα που δεν γιορτάζει την απελευθέρωση της»

Για την αντιφασιστική δράση: το κράτος, το μεταναστευτικό και ο «δρόμος» (Νικος Γιαννόπουλος)
http://enthemata.wordpress.com/2012/10/14/nikos-giannopoulos/
 

Τα τυπικά χαρακτηριστικά του πρωτοφασισμού (Ουμπέρτο Έκο - αναδημοσιευση)
Τι είναι ο φασισμός (Εμίλιο Τζεντίλε)
Ο Φασισμός το 1921 (Μπενίτο Μουσολίνι - μετάφραση: Πέτρος Στανγκανέλλης)
Η άγνωστη ιστορία των ADP (για το βιβλίο του Tom Behan: "Arditi del Popolo: Η ιστορία της πρώτης αντιφασιστικής οργάνωσης")
Η άνοδος της ακροδεξιάς: μια δυσοίωνη ηχώ (συνέντευξη του Ρικ Γκόλντστάιν)
Η κρίση μπορεί να φέρει και το φασισμό (συνέντευξη του Ρόμπερτ Πάξτον στο "Ε" της Κυρ. Ελευθεροτυπίας)
Casa Pound Italia: για τον φασισμό του 21ου αιώνα (αναδημοσίευση από το περιοδικό "Λεύγα")
Η αντικαπιταλιστική στροφή του Εθνικού Μετώπου (Συλβάν Κρεπον)
http://rnbnet.gr/details.php?id=2473
 
Από τη μεταπολιτική στη μαζική δολοφονία: Ο νέος δεξιός εξτρεμισμός (για τον βορειοευρωπαϊκό νεοφασισμό - αναδημοσίευση από το transform)
Η ουγγρική καταστροφή (Γ. Ταμάς - αναδημοσίευση από το transform)

Η ορατή ακροδεξιά (Νικόλας Σεβαστάκης)


Ο μπόγιας του "προδομένου λαού"
http://www.rednotebook.gr/details.php?id=7148

Κίνδυνος θάνατος (Στρατής Μπουρνάζος)

Αντιμέτωποι με το νεοφασισμό σήμερα (βίντεο - εκδήλωση Ενθεμάτων-UNFOLLOW)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
https://docs.google.com/folder/d/0B90JDZ0dthD9NUJTcXhlR0Q0ajg/edit