ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Μιλώντας για την Σχολική βία και τον εκφοβισμό στις 6η Μαρτίου 2013





Διαδραστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για τον εκφοβισμό(πατώντας την εικόνα ξεδιπλώνεται η ιστορία).

Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου.

 Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση.

 Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια).

Tου κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα).

 Του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές).
Του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).
Με βάση τα αποτελέσματα μιας μελέτης που πραγματοποίησε η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου σε συνεργασία με την Παιδαγωγική σχολή του ΑΠΘ, το 25% των μαθητών έχει υποστεί κάποια μορφή εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος με συχνότητα δύο ως τρεις φορές το μήνα ή και περισσότερο.
 Τα αγόρια είναι πιο συχνά θύτες και θύματα εκφοβιστικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στο σχολικό περιβάλλον σε χώρους χωρίς επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, όπως η αυλή, ο διάδρομος και η τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. 
Η κατάσταση αυτή μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού αρχικά νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. 
Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά-θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι.
 Από την άλλη μεριά οι γονείς συνήθως δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και δηλώνουν άγνοια. Αυτό συμβαίνει γιατί τα θύματα εξομολογούνται το γεγονός του εκφοβισμού συχνότερα σε φίλους τους. Αν όμως οι γονείς εντοπίσουν κάποιο από τα προαναφερθέντα συμπτώματα και υποψιάζονται ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού κρίνεται αναγκαίο να προσεγγίσουν το παιδί και να αντιδράσουν απευθυνόμενοι αρχικά στους εκπαιδευτικούς και στις αρμόδιες Διευθύνσεις εκπαίδευσης. 
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το παιδί να αισθανθεί ότι έχει στήριγμα τους γονείς του και το σχολείο. Επιπλέον, οι ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «μιλούν».
Με βάση προτάσεις που παρουσιάστηκαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τονίστηκε η ανάγκη εντοπισμού και επίλυσης των κοινωνικών προβλημάτων που σχετίζονται με τη νεανική εγκληματικότητα.
 Επισημάνθηκε ακόμα, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών που καλούνται να ακολουθήσουν ενιαία γραμμή για την αντιμετώπιση της βίας, η ενθάρρυνση των νέων για συμμετοχή τους στα κοινά και στον αθλητισμό, η προβολή σωστών προτύπων συμπεριφοράς, αλλά και η συνεργασία με φορείς που αγωνίζονται για την εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας.







Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2013

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


 

Υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της χώρας και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ανεξαρτήτως της οργανικής τους θέσης, καθώς και διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις ανά...
τριετία, προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών. Στα νέα μέτρα περιλαμβάνονται μεγάλες ανατροπές και στην ιδιωτική εκπαίδευση, όπου, μεταξύ άλλων, δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σχολείων να λειτουργούν φροντιστήρια, ενώ απλοποιούνται οι διαδικασίες λειτουργίας ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου. Ευκολότερα πάντως θα αποκτούν επαγγελματική αναγνώριση οι πτυχιούχοι των κολεγίων. Πιο συγκεκριμένα, οι βασικότερες ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου για τους εκπαιδευτικούς αφορούν την υποχρεωτική μετακίνησή τους σε όλα τα σχολεία της χώρας και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από την οργανική θέση του εκπαιδευτικού. Πλέον για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις απαιτείται υπουργική απόφαση, ενώ με Προεδρικό Διάταγμα θα ορίζονται η διαδικασία και τα κριτήρια όπως η υπεραριθμία σε κάποιο σχολείο ή στον δήμο, τα έτη προϋπηρεσίας και η οικογενειακή κατάσταση. Παράλληλα, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις θα διενεργείται πλέον ανά τριετία και όχι διετία, όπως ισχύει σήμερα. 

Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2013

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟ 1,2,3

Τραγουδάμε το ένα

Περπατάμε το ένα

Γράφουμε τον αριθμό 

Γράφουμε τα γράμματα

φύλλο εργασίας για το ένα

Τραγουδάω για το 1, 2,3 με την Δόμνα Σαμίου

Έτοιμοι να οδηγήσουμε με το δύο

Γράφουμε το δύο

φύλλο εργασίας με το δύο

Τραγουδάω για το τρία

Περπατώ με το τρία

φύλλο εργασίας

9 Νηπιαγωγείο Καστοριάς



“Δραστηριότητες αρίθμησης.
  • Μετράμε καθημερινά σαν ποίημα κάνοντας διαφορετικές κινήσεις στις μονάδες και στις δεκάδες (π.χ. χτυπάμε εναλλάξ τα πόδια στις μονάδες και πηδάμε στις δεκάδες ή περπατάμε στο χώρο στις μονάδες και πηδάμε στις δεκάδες).
  • Μετράμε ανάποδα (θα τους βοηθήσει μελλοντικά στη αφαίρεση).
  • Μετράμε τους ζυγούς (δυνατά) τους μονούς (σιγανά ή από μέσα μας) ή και το αντίστροφο.
  • Ξεκινάμε να μετράμε από έναν αριθμό που έχει διαλέξει το παιδί (π.χ. 7,8,9,10…20) ή αντίστροφα (7,6,5,4,3,2,1).
  • Ένα παιδί λέει έναν αριθμό και τον αναπαριστούμε με κινήσεις (π.χ. 13. Χτυπάμε τη δεκάδα με το χέρι και εναλλάξ το πόδι τρεις φορές. Το παιδί δείχνει τί χτύπησε η ομάδα σε έναν πίνακα με αριθμούς). Αναπαριστούμε τον αριθμό με κινήσεις και τα παιδιά θα πρέπει να μαντέψουν ποιον αριθμό χτύπησα (πιο δύσκολο).
Δραστηριότητες απαρίθμησης.
Σύγκριση ποσοτήτων (περισσότερα, λιγότερα, ίδια, τόσα -όσα…)
  • Παιχνίδια με κάρτες (π.χ. αυτός που σήκωσε την κάρτα με την μεγαλύτερη ποσότητα παίρνει την κάρτα του άλλου. Νικητής αυτός που κέρδισε τις περισσότερες κάρτες).
  • Να χτυπήσουν στο ταμπουρίνο τόσα χτυπήματα όσα άκουσαν.
Σύνδεση ποσότητας και ονομασίας.
  • Να μετρήσουμε τα δάχτυλα του ενός χεριού.
  • Πόσα παιδιά είναι σήμερα στην τάξη;
  • Πόσες τσέπες έχουν σήμερα τα ρούχα μας;
  • Πόσα κεράκια έχει η τούρτα;
  • Πόσα αυτοκόλλητα έχει ο χάρτης;
  • Μέτρησε τις πεταλούδες στην εικόνα κλπ.
  • Δώσε μου 5 τουβλάκια από το κουτί.
Σύνδεση αριθμών και γραφής.
  • Κόβουν αριθμούς από περιοδικά και εφημερίδες και βάζουν μαζί τους ίδιους.
  • Κυκλώνουν έναν συγκεκριμένο αριθμό.
  • Γράφουν αριθμούς στο ημερολόγιο.
  • Φτιάχνουμε τον τηλεφωνικό κατάλογο της τάξης.
  • Γράφουν αυτό που τους έτυχε στο ζάρι.
Η έννοια της διαδοχής (νοερή αριθμογραμμή)
  • Να βάζουν ανακατεμένους αριθμούς στη σωστή σειρά.
  • Ποιο είναι το μεγαλύτερο το 2 ή το 4;
  • Να συμπληρώσουν το lotto βἀζοντας ένα παραπάνω ή ένα παρακάτω από αυτό που δείχνει το ζάρι.
  • Ποιος αριθμός είναι μετά το 3, ποιος πριν το 5;
Η έννοια της διατήρησης του αριθμού.
Αφορά τη σχέση μέρους προς όλο (π.χ. το 4 μπορεί να χωριστεί με πολλούς τρόπους 3 και 1, 2 και 2, 1 και 1 και 2 κλπ.). Την έννοια της διατήρησης του αριθμού στα προνήπια τη δουλεύουμε μέχρι το 5 και στα νήπια μέχρι το 10.
  • Μάντεψε πόσα έχω στο άλλο χέρι (μέχρι 4 παιδιά).
Δίνουμε 5 μικρά αντικείμενα σε κάθε παιδί. Τα απαριθμούμε αρχικά, ώστε όλοι να δουν ότι είναι 5. Βάζουμε μερικά στο ένα χέρικαι μερικά στο άλλο. Δείχνουμε στα παιδιά τί έχει στο ένα χέρι και τους ζητάμε να μαντέψουν πόσα έχουμε στο άλλο. Στην αρχή χρησιμοποιούμε μικρούς αριθμούς και στη συνέχεια μεγαλύτερους.
  • Οργάνωση μιας συγκεκριμένης ποσότητας σε δυο επιφάνειες με διαφορετικούς τρόπους.
Έχουμε 2 δέντρα και 5 πορτοκάλια. Τοποθέτησε όπως θέλεις τα πορτοκάλια στα 2 δέντρα και στη συνέχεια παρουσιάσέ τα στην ομάδα (π.χ. να μοιράσουν 5 πορτοκάλια σε ένα κοντό και ένα ψηλό δέντρο. Να τοποθετήσουν 7 μπάλες σε δύο χριστουγαννιάτικα δέντρα και να περιγράψουν τους συνδυασμούς με μπάλες που επέλεξαν).
Μετά την παρουσίαση τα παιδιά εξηγούν πώς οργάνωσαν τις ποσότητές τους και στη συνέχεια τους ζητάμε να κάνουν αναπαράσταση στο χαρτί. Η αναπαράσταση στην αρχή είναι εικονική (π.χ. ζωγραφίζουν αυτό που έκαναν) και αφού τα παιδιά μάθουν τα σύμβολα των αριθμών το αναπαριστούν και με σύμβολα.
Άτυπη πρόσθεση.
Bowling: Κάθε μπουκάλι έχει γραμμένο έναν αριθμό (1,2,3 κλπ.). Το παιδί θα πάρει τόσα καπάκια όσα γράφει πάνω το μπουκάλι που έριξε.
(πηγή “Τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο: κατακτώντας την έννοια του αριθμού, Ελένη Μοσχοβάκη, Σχολική Σύμβουλος 47ης&67ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής, Σάμος 2012″).
Κινητικά παιχνίδια με τους αριθμούς
  • Στο έδαφος κάρτες με τους αριθμούς από το 1 έως το 5, αρχικά και έως το 10 στη συνέχεια(σε επανάληψη ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών). Τα παιδιά με τη μουσική κινούνται ανάμεσα στις κάρτες και στο σταμάτημα παίρνει ο καθένας από μία / κινούνται με τη μουσική κρατώντας τις κάρτες τους και στο σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν κάποιον που κρατάει τον ίδιο αριθμό και γίνονται ζευγάρι / κινούνται με το ζευγάρι τους και στο σταμάτημα της μουσικής ακούν το παράγγελμα της νηπιαγωγού που λέει “Όλοι ακίνητοι εκτός από τα ζευγάρια με τον αριθμό 1 (2,3 κλπ.) που θα περπατήσουν σαν σκυλάκια (ή κάποιο άλλο ζωάκι)”/ κινούνται με το ζευγάρι τους και στο σταμάτημα της μουσικής χωρίζονται σε ομάδες όλα τα ζευγάρια με τους ίδιους αριθμούς και πρέπει το κάθε μέλος της ομάδας να σηκώσει ψηλά και να δείξει τόσα δάχτυλα όσα ο αριθμός τους.
  • Δύο ομάδες από πέντε παιδιά αρχικά και 10 στη συνέχεια: το κάθε μέλος της ομάδας έχει κρεμασμένο στο λαιμό του έναν αριθμό από το 1 έως το 5 αρχικά και έως το 10 στη συνέχεια / κινούνται ανακατεμένα και στο σταμάτημα της μουσικής πρέπει η κάθε ομάδα να μπουν στη σειρά ανάλογα με το αριθμό που έχει ο καθένας, κερδίζει η ομάδα που θα μπει πρώτη στη σειρά.
  • Δυο ομάδες: απέναντι από κάθε ομάδα υπάρχουν κάρτες με τους αριθμούς από το 1 έως το 5 αρχικά και έως το 10 στη συνέχεια, και δίπλα τους ένα καλαθάκι με καπάκια / με το σύνθημα κάθε ομάδα πρέπει να βάλει πάνω σε κάθε κάρτα τόσα καπάκια όσα λέει ο αριθμός /κερδίζει η ομάδα που θα το κάνει αυτό πιο γρήγορα και πιο σωστά.
  • Δυο ομάδες: Οι δυο ομάδες σε δυο παράλληλες σειρές /ο πρώτος κάθε σειράς κρατάει κάρτες με τους αριθμούς από το 1 έως το 5(ή 6 ή 7 κλπ.ανάλογα με τη χρονική στιγμή και το βαθμό δυσκολίας που θέλουμε να θέσουμε) /με το σύνθημα πρέπει να ξεκινήσει και να βάλει τις κάρτε με τους αριθμούς στη σειρά το έναν πάνω από τον άλλο φτιάχνοντας ένα μονοπάτι με αριθμούς που κταλήγουν σε ένα καρεκλάκι / κάνει ένα γύρο γύρω από το καρεκλάκι μαζεύει τις κάρτες, τις δίνει στον επόμενο και πηγαίνει στο τέλος της σειράς / κερδίζει η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη.

πηγηhttp://meleniro.gr

Σπηλιές ,οι πρώτες κατοικίες του ανθρώπου

Μιλάμε για τις πρώτες κατοικίες του ανθρώπου και διαβάζουμε το βιβλίο

Βλέπουμε εικόνες και τα παιδιά περιγράφουν
σπηλιές οι πρωτες κατοικιες from iliasnip001

Χρησιμοποιούμε το κουκλοθέατρο ως βάση,τυλίγουμε καφέ χαρτί του μέτρου και οι σπηλιάνθρωποι μας αρχίζουν να γράφουν ή να ζωγραφίζουν στον τοίχο της σπηλιάς.

Το τελικό αποτέλεσμα

Σε πηλό σχεδιάζουν ζώα ή γράφουν γράμματα, με οδοντογλυφίδα.

Ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα

ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Συζητούν ότι τους λείπει φαγητό και πρέπει οι κυνηγοί να βγούν για κυνήγι

Καταστρώνουν σχέδιο πως θα κυνηγήσουν και αποφασίζουν πρώτα να κυνηγήσουν ελάφια και μετά μαμούθ 

Οι ελαφίνες βόσκουν ανέμελες 

Οι κυνηγοί κατόρθωσαν να χτυπήσουν μια ελαφίνα και το μικρό της ελαφάκι κλαίει 

Αποφασίζουν να κόψουν κομμάτια κρέας να τα δέσουν σε ξύλο και να τα μεταφέρουν στην σπηλιά 

 Την επόμενη μέρα αποφασίζουν να κυνηγήσουν μαμούθ

Δύο κυνηγοί χτυπώντας ξύλα φοβίζουν τα μαμούθ και τα οδηγούν προς το γκρεμό

Δύο άλλοι κυνηγοί κρύβονται και περιμένουν

Τα μαμούθ έπεσαν στην παγίδα των κυνηγών

Μεταφέρουν το κυνήγι τους στην σπηλιά για να το μαγειρέψουν


9 Νηπιαγωγείο Καστοριάς

Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013

Ο κύκλος του νερού 5

Ο Βατραχούλης μας μιλάει για την λίμνη μας,τα ζωάκια της ,τα φυτά της,για το πόσο πολύτιμη είναι,πως σχηματίστηκε κ.α

Τα παιδιά βλέπουν εικόνες από την ζωή στην λίμνη (4 εικόνες -4 εποχές,το εποπτικό υλικό που χρησιμοποιήσαμε προέρχεται από το κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Καστοριάς).

Μαθαίνουμε για την τροφική αλυσίδα

φύλλο εργασίας για την τροφική αλυσίδα

Χρωμάτισε τις εικόνες και ένωσε τες με γραμμές για να δημιουργηθεί μια τροφική αλυσίδα της λίμνης.

Από τον βιολογικό καθαρισμό  στην λίμνη


Πείραμα:πως είναι μια καθαρή λίμνη

και πως όταν την μολύνουμε



Ζωγραφίζω την λίμνη μας


Πόσες πάπιες βλέπεις

Κινητικό Παιχνίδι:Σε ένα σεντόνι έχουμε γράψει ονόματα ψαριών που ζουν στην λίμνη μας.Έχουμε δημιουργήσει πέντε φωλιές ,όπου σε κάθε φωλιά υπάρχει καρτέλα που γράφει το όνομα του ψαριού που ζει εκεί.Όταν χτυπάω το ντέφι τα παιδιά-ψαράκια κολυμπούν ανέμελα στα καθαρά νερά της λίμνης,μόλις σταματήσω το ντέφι κίνδυνος η λίμνη μας μολύνθηκε και τα ψαράκια γυρνούν στις φωλιές τους.Τα παιδιά τότε παίρνουν τυχαία από το σεντόνι μια καρτέλα με το όνομα του ψαριού και καλούνται,χρησιμοποιώντας τον πίνακα αναφοράς,να βρούν τι γράφει η καρτέλα τους και την αντίστοιχη φωλιά.
και το παιχνίδι άρχισε: ποιά φωλιά θα έχει τα περισσότερα ψαράκια

Η Ομάδα των γουλιανών

Η Ομάδα με τους κέφαλους

Η Ομάδα με τα πρικιά

Η Ομάδα με τις Τούρνες

Η Ομάδα με τα Γριβάδια

9 Νηπιαγωγείο Καστοριάς