ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΤΕ ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ – ΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ;

ΑΛΑΝΘΑΣΤΟ ΤΕΣΤ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ !

ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΤΕ ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ – ΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ;

ΑΣ ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ:

1 .Μήπως ρωτάτε τους καλεσμένους σας μετά από μία επίσκεψη στο σπίτι σας, αν θυμήθηκαν να πάρουν μαζί τους τα κασκόλ και τα γάντια τους καθώς φεύγουν;

2 .Μήπως μετακινείτε το ποτήρι του συνδαιτυμόνα σας ,μακριά από την άκρη του τραπεζιού;

3. Μήπως η πρώτη σας ερώτηση μόλις μπαίνετε με μια παρέα σε ένα θέατρο, είναι εάν έχει κανείς να πάει στην τουαλέτα;

4. Προσφέρετε αμέσως χαρτομάντιλο σε οποιονδήποτε φτερνίζεται;

5. Αναφέρεστε στην ώρα του φαγητού σαν μία <χαρούμενη ώρα> για όλους;

6. Όταν βρίσκεστε στην ουρά ενός ταμείου σε ένα κατάστημα, φωνάζετε <περιμένουμε την σειρά μας> σε όποιον πάει να σας πάρει την θέση στη σειρά;

7. Λέτε στον μηχανικό που σας επισκεύασε το αυτοκίνητο σας <μου άρεσε ο τρόπος που το έφτιαξες>;

8. Ρωτάτε τον μηχανικό που αποτυγχάνει να σας φτιάξει το αυτοκίνητο <είσαι σίγουρος ότι έβαλες τα δυνατά σου>;

9. Σιγοψυθιρίζετε το τραγουδάκι της αλφαβήτας κάθε φορά που ψάχνετε ένα αριθμό στον τηλεφωνικό κατάλογο;

10.Λέτε τα πάντα δύο φορές, δηλαδή επαναλαμβάνετε τα πάντα;

11. Λέτε στο εισπράκτορα του λεωφορείο να κρατήσει πιο σφιχτά στην παλάμη του, τα νομίσματα που του δώσατε για το εισιτήριο.

12. Ρωτάτε τον πιο ήσυχο άνθρωπο του πάρτυ εάν έχει κάτι να μοιραστεί με την ομάδα.


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ


Αν απαντήσατε ναι σε 4 ή παραπάνω είστε γεννημένη –ος νηπιαγωγός, αν δεν είστε, κρίμα που δεν ακούσατε το ένστικτο σας που σας έλεγε να γίνεται.


Αν απαντήσατε ναι σε 8 ή παραπάνω, έχετε το επάγγελμα της νηπιαγωγού τόσο πολύ μέσα στην καρδιά σας, που καλύτερα να αρχίσετε να σκέφτεστε να βγείτε στη σύνταξη.


Αν απαντήσατε ναι σε όλα συγχαρητήρια θα είστε για πάντα νηπιαγωγός είτε εργάζεστε είτε βγείτε στην σύνταξη.

Αναρτήθηκε από Ioanna Kiamili στις 7:26 μ.μ.

Την έπεσαν σε βουλευτή και… του έφαγαν το φαγητό! Απίστευτο περιστατικό

 
Την έπεσαν σε βουλευτή και… του έφαγαν το φαγητό! Απίστευτο περιστατικό
 
Νάουσα Ημαθίας
Άλλοι θα πούνε πως η αγανάκτηση του κόσμου είναι τέτοια για την κατάσταση της χώρας μας σήμερα που ακόμη και κάποιες υπερβολικές πράξεις τους δικαιολογούνται εν μέρει από την αγανάκτηση, άλλοι ότι δεν πρέπει να παίρνει τα μπαλάκι της ευθύνης τους πάντες και σε κάθε περίπτωση ότι είναι απαράδεκτες οι φραστικές ή άλλου είδους επιθέσεις σε οποιονδήποτε.
Η είδηση -που μετέδωσε το seleo- του γιουχαΐσματος και της φραστικής επίθεσης σε βουλευτή που έτρωγε στη Θεσσαλονίκη έρχεται να συμπληρωθεί στα πολλά περιστατικά επιθέσεων σε πολιτικά πρόσωπα τον τελευταίο καιρό. Μόνο που αυτήν τη φορά υπήρχε μια καινούργια πτυχή: οι οργισμένοι πολίτες δεν αποδοκίμασαν μόνο και ανάγκασαν σε φυγή τον βουλευτή αλλά… του έφαγαν και το φαγητό!
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Άγγελος Τόλκας γευμάτιζε σε κεντρική ταβέρνα στη Θεσσαλονίκη όταν οργισμένοι πολίτες τον εντόπισαν καιάρχισαν να τον «στολίζουν» με κοσμητικά επίθετα.
Στη συνέχεια, του ζήτησαν επιτακτικά να φύγει από τον χώρο με τον ίδιο να απαντά πως θα αποχωρήσει όταν τελειώσει το γεύμα του. Με τους αγανακτισμένους να επιμένουν αλλά το ίδιο να κάνει και ο κ. Τόλκας, επιστρατεύτηκε η... μοναδική λύση της κατανάλωσης του φαγητού του! Οι συγκεντρωμένοι πολίτες άρχισαν να πίνουν και να τρώνε από το τραπέζι του με αποτέλεσμα ο βουλευτής να αποχωρήσει φανερά ενοχλημένος!
thebest.gr
 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ


                         
                                                    ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ


                                           ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΠΑΠΑΚΙ(Ο ΣΑΚΟΣ ΑΠΟ VITEX)



                                               ΚΑΡΤΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ


                                            ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ



                                           Η ΠΑΝΩ ΠΛΕΥΡΑ



                                               ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΠΑΠΑΚΙ



                                           ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ


                                             ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ




                                             ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΚΟΚΟΡΑΚΙ



                                            ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ



                                     

                                                  ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΡΤΕΣ

 ΚΑΡΤΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ


                                                             ΚΑΡΤΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑΚΙ



                                                      ΚΑΡΤΑ ΠΑΠΑΚΙ-ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ


                                                ΚΑΡΤΑ ΑΡΝΑΚΙ


                                                      ΚΑΡΤΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ-ΠΡΟΒΑΤΑΚΙ


                                                             ΚΑΡΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ



                                                 
                                                    ΚΑΡΤΑ ΚΟΚΟΡΑΚΙ


                                                 ΚΑΡΤΑ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ



                                                      ΚΑΡΤΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙ



                                             ΚΑΡΤΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑΚΙ



                                                 ΚΑΡΤΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑΚΙ


                                                ΚΑΡΤΑ ΠΑΠΑΚΙ-ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ-ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙ



                                 ΚΑΡΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΝΟ 1

ΑΥΓΟ-ΕΚΠΛΗΞΗ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΠΑΤΡΟΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ.ΚΑΘΕΤΑ ΣΤΟ ΑΥΓΟ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΖΙΚ-ΖΑΚ ΚΑΙ ΚΟΒΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ.ΕΤΣΙ ΤΟ ΑΥΓΟ ΧΩΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΗ ΚΑΙ ΚΟΛΛΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΜΕΡΗ ΜΕ ΔΙΠΛΟΚΑΡΦΟ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΗ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ.
ΠΑΤΡΟΝ


                                                  ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ



ΚΑΡΤΑ ΑΥΓΟ

ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΔΥΟ Κ0ΜΑΤΙΑ  ΟΒΑΛ,ΤΑ ΚΟΒΟΥΝ,ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ Ή ΚΟΛΛΑΝΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΧΉΜΑΤΑ ΤΑ ΕΝΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΚΟΡΔΕΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ.
ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΨΗ
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ


ΑΠΛΟ ΚΑΛΑΘΙ

ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΚΑΙ ΚΟΒΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΡΕΙΣ ΛΩΡΙΔΕΣ ,Η ΜΕΣΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΛΕΥΡΑ ΤΑ ΔΙΠΛΩΝΟΥΜΕ ΚΟΛΛΑΜΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΛΟΥΡΙΔΑ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ.
 ΣΧΕΔΙΟ



ΚΟΤΑ-ΑΥΓΟΘΗΚΗ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΒΑΦΟΥΝ ΕΝΑ ΚΕΣΕΔΑΚΙ ΑΠΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ,ΒΓΑΖΟΥΝ ΜΕ ΚΑΡΜΠΟΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΥΡΑ ΤΗΣ ΚΟΤΑΣ ΤΟ ΚΟΒΟΥΝ ΚΟΛΛΑΝΕ ΤΟ ΚΕΣΕΔΑΚΙ ΒΑΖΟΥΜΕ ΧΟΡΤΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΙ.



ΜΟΜΠΙΛΕ ΜΕ ΖΩΓΡΑΦΙΣΤΑ ΑΥΓΑ
ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΟΡΔΕΛΑ ΚΟΛΛΑΝΕ ΑΥΓΑ ΠΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΚΑΘΕ ΚΟΡΔΕΛΑΣ ΣΤΕΡΕΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΡΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΚΡΕΜΑΣΟΥΜΕ



ΚΑΛΑΘΙ ΜΕ ΑΥΓΟΘΗΚΗ
ΒΑΦΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΙΑ ΑΥΓΟΘΗΚΗ ΜΕ ΤΕΜΠΕΡΕΣ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΧΕΡΟΥΛΙ ΜΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΚΟΡΔΕΛΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ




ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΚΟΥΝΕΛΑΚΙ






                                                  ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

                       Α/Θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΕΦΑΛΑΡΙΟΥ ΚΑΙ 4 ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΕΦΑΛΑΡΙΟΥ
                                                               ΔΗΜΟΥ  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Τι μαθαίνουμε από τα νήπια

Τι μαθαίνουμε από τα νήπια




Είναι τρυφερά, γεμάτα φαντασία και λένε τις πιο έξυπνες ατάκες. Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας είναι η καλύτερη παρέα, γιατί μαζί τους δεν βαριέσαι ποτέ!
της Ελένης Καραγιάννη


Νήπια. Τόσο ιδιαίτερα, χαρισματικά και μοναδικά πλάσματα! Ας ξεχάσουμε, λοιπόν, τις γκρίνιες, τα κλάματα και τις υστερίες τους και ας αγαπήσουμε το χιούμορ, την προσωπικότητα και την ενέργειά τους. Γιατί υπάρχουν πραγματικά πολλοί λόγοι που τα κάνουν αξιαγάπητα. Όπως οι παρακάτω:

Αγαπούν την περιπέτεια
Για τα νήπια, ο κόσμος όλος είναι μια μεγάλη περιπέτεια. Με εκπλήξεις, κινδύνους και μοναδικές εμπειρίες. Ο γιος της φίλης μου, ο μικρός Νικολάκης, κάθε φορά που έβλεπε ένα αεροπλάνο να προσγειώνεται μας έλεγε πως το κατέβασε ο ίδιος με τις μαγικές του δυνάμεις. Τα νήπια «πιστεύουν» πως είναι ικανά για τα πάντα. Να σκαρφαλώσουν στο φεγγάρι, να πετάξουν πάνω από τον ωκεανό, να περπατήσουν στον τοίχο, να ανοίξουν λαγούμια στη γη. Και αυτή η πίστη τους για το αδύνατο είναι που τους χαρίζει αυτή τη μαγεία. Τα νήπια είναι φυσικοί ορειβάτες. Σε νεαρή ηλικία θα βάλουν ως στόχο την κατάκτηση της κορυφής του καναπέ και, όταν αυτή θα έχει κατακτηθεί, θα βάλουν μπρος να κατακτήσουν τους πάγκους, τα τραπέζια και οτιδήποτε άλλο φαίνεται σε εμάς ακατόρθωτο.

Είναι δημιουργικά

Μόλις χτίσουν ένα κάστρο, αμέσως το γκρεμίζουν και φτιάχνουν ένα νησάκι. Δεν τους αρέσει; Το καταστρέφουν και φτιάχνουν ένα σπίτι με πόρτες, παράθυρα, αλλά και ειδική πορτούλα για το γάτο, σαν αυτό που βλέπουν στα κινούμενα σχέδια. Αν είσαι τυχερός, θα μπορέσεις να «κλέψεις» μια υπέροχη ζωγραφιά του πριν τη σκίσει, την καταστρέψει ή τη μουτζουρώσει. Εκείνο θα την καταστρέψει, γιατί τη θεωρεί ημιτελή. Γιατί για το νήπιό σας καμιά ζωγραφιά δεν είναι τόσο ωραία ή τόσο μεγάλη, ώστε να χωρέσει το μεγαλείο της δημιουργικότητάς του.

Είναι αποφασιστικά και ανεξάρτητα

Κάποιες φορές είναι τόσο ανεξάρτητα που δεν δέχονται να τα ταΐσεις ή να τα ντύσεις ή να τα βοηθήσεις ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις. Αυτό συμβαίνει γιατί, καθώς περνάει ο καιρός, τα νήπια μαθαίνουν να παίρνουν απλές αποφάσεις. Είναι εντυπωσιακό το πώς αναπτύσσουν μέρα με τη μέρα την προσωπικότητά τους. Θέλουν μόνο αγγούρι στη σαλάτα τους και όχι κάππαρη. Δε θέλουν τίποτε πράσινο στο πιάτο τους. Πατάτες τρώνε μόνο χωρίς το κρέας, και το ψάρι το θέλουν μόνο ψητό. Ένα πρωί η Μαργαρίτα ξύπνησε και είπε πως θα φοράει μόνο ροζ. Και το έκανε. Για έναν ολόκληρο χρόνο δεν φόρεσε κανένα άλλο χρώμα ούτε στην Barbie της. Κάποιες φορές δείχνουν τόσο σίγουρα, που οι γονείς μπερδεύουν την αποφασιστικότητά τους με το πείσμα. Όμως, οι ψυχολόγοι λένε πως η αποφασιστικότητα είναι το πρώτο βήμα για την ανεξαρτησία τους.

Μας διασκεδάζουν χωρίς να το ξέρουν

Ποιος χρειάζεται την τηλεόραση όταν έχει μπροστά του ένα νήπιο; Κάθε φορά που επισκέπτομαι τον τετράχρονο γιο της φίλης μου, νομίζω πως είμαι σε μια πριβέ προβολή. Αλλάζει συνέχεια ρόλους (κάνει πως κοιμάται, μαγειρεύει, μεταμορφώνεται σε υδραυλικό), δημιουργεί καινούργια σενάρια και μιλάει τουλάχιστον τρεις γλώσσες. Οι δύο ακαταλαβίστικες. Ακόμη περισσότερο διασκεδαστικά είναι όταν τα παρακολουθείς χωρίς να το γνωρίζουν. Η stand-up comedy του νηπίου είναι καλύτερη κι από το πιο δημοφιλές σόου. Ακριβώς επειδή είναι αυθόρμητη.

Κάνουν εύκολα πιστούς φίλους

Αφού περάσουν τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής τους σε μια σχεδόν «εγωκεντρική» πορεία, στα τρία αρχίζουν και κινητοποιούνται κοινωνικά. Το νήπιο χρειάζεται τον κολλητό του για να παίξει, να του πει τα μυστικά του, να μοιραστεί τα παιχνίδια του, να τσακωθεί. Μοιρασιά, αγάπη, ανταλλαγή, καβγάδες, όλα είναι βήματα προς την ανεξαρτησία αλλά και το χτίσιμο της προσωπικότητάς του.

Κάνουν καλή παρέα

Τα μωρά είναι σίγουρα γλυκά, αλλά δεν είναι και η καλύτερη παρέα. Ενώ η δύναμη της επικοινωνίας ενός νηπίου είναι τεράστια. Στο σούπερ μάρκετ, θα δώσει τη δική του ερμηνεία για τα καταναλωτικά είδη, θα περιπλανηθεί, θα βρει αυτό που του αρέσει. Στο αυτοκίνητο, θα περιγράψει με τον πιο γλαφυρό τρόπο τα πάντα: τις πινακίδες, τη σηματοδότηση, τα παράξενα κτίρια. Στα μάτια του ακόμη και μια λακκούβα με νερό είναι μια μεγάλη θάλασσα, ένα κακό οδόστρωμα ένα τραμπολίνο. Τα νήπια μπορούν να μεταμορφώσουν μια απλή βόλτα στο περίπτερο σε ένα μαγικό ταξίδι φαντασίας.

Είναι βοηθητικά

Εντάξει, ίσως όχι το δικό σας, αλλά υπάρχει πιο όμορφη σκηνή από ένα τρίχρονο κοριτσάκι που προσπαθεί να μιμηθεί τη μαμά του πλένοντας την κούκλα της; Ή που σου φέρνει το τηλεκοντρόλ όταν εσύ βαριέσαι να σηκωθείς; Επίσης, τα νήπια είναι τρυφερά και στοργικά και ανταποδίδουν εύκολα την αγάπη που έχουν λάβει από τους γύρω τους.

Έχουν φαντασία

Για εσάς, το συρτάρι της κουζίνας περιέχει απλώς μαχαιροπίρουνα. Για το νήπιο, πρόκειται για έναν κόσμο γεμάτο καινούργια, μαγικά εργαλεία. Το πιρούνι είναι μια τσουγκράνα, και δύο μαχαίρια μαζί ο έλικας ενός αυτοσχέδιου ελικοπτέρου που πετάει ψηλάαααααα! Τα (τακτοποιημένα) συρτάρια σας είναι τα πρώτα απαγορευμένα σημεία που πάντα κρύβεται ένας καινούργιος θησαυρός. Μια κάλτσα που θα φορέσει στο κεφάλι μεταμορφώνεται σε σκούφο, ένα κασκόλ σας γίνεται κουβέρτα, και ένα ζευγάρι παπούτσια το φοράει στα χέρια και διασχίζει στα τέσσερα το δωμάτιο. Η ζωή μαζί τους δεν είναι ποτέ πληκτική.

Φιλάνε όμορφα

Όταν τους ζητάς φιλάκι, συνήθως δεν θέλουν, άλλωστε όλοι οι ενήλικοι κάποια στιγμή τα «εκβιάζουμε» για φιλάκι. Όταν, όμως, μας φιλήσουν εκείνα για πρώτη φορά, θα το κάνουν με τόση ένταση και χαρά που θα νιώθεις να φουντώνει μέσα σου μια πρωτόγνωρη αγάπη. Που δεν μοιάζει με καμία άλλη.

Είναι γλωσσοπλάστες

«Η μαμά της Κατερίνας κουρεύει μαλλιά και είναι κουρεύτρια», «Κοίτα πόσες πολλές θάλασσες», «Δεν σου δώνω από το παγωτό μου». Η απόλυτη κατάργηση των γλωσσικών κανόνων δείχνει τόσο χαριτωμένη όταν πρόκειται για τα νήπια. Δημιουργούν καινούργιες λέξεις, χρόνους, έννοιες. Η ανάπτυξη της Γλώσσας στο παιδί είναι ένα απόλυτα αυτόνομο πεδίο. Και τόσο πλούσιο σε φαντασία.

Ρωτούν συνέχεια…

… και τα πιο απίθανα πράγματα: «Γιατί οι μύγες πετάνε προς τα πάνω;», «Πού πήγε ο μπαμπάς;», «Γιατί αυτό;», «Γιατί το άλλο;». Για τα νήπια, ο κόσμος των μεγάλων είναι ένας πλανήτης ανεξερεύνητος. Γι’ αυτά, κάθε μέρα είναι ένα βήμα προς τη γνώση και την κατάκτηση. Εμάς, πάλι, στις τόσες αναπάντητες ερωτήσεις μας μας βοηθούν να σκεφτούμε πόσα λίγα ξέρουμε για το θαύμα που λέγεται ζωή.

Τους αρέσει το διάβασμα

Αν οι ερωτήσεις βοηθούν τα νήπια να καταλάβουν τον κόσμο, το διάβασμα τους ανοίγει τις πόρτες για να μπουν σε έναν καινούργιο κόσμο: αυτόν της φαντασίας. Ακόμη κι αν δεν ξέρουν να διαβάζουν, συγκεντρώνονται με έναν τρόπο μοναδικό στις εικόνες. Σε ορισμένα αρέσει να κάθονται και να ακούν, και σε άλλα να παρεμβαίνουν στις εικόνες. Όπως και να έχει, το διάβασμα είναι για τα νήπια δημιουργικότητα, φαντασία, επικοινωνία.

Σκαλίζουν τη μύτη τους

«Κοίτα, μαμά, από τη σπηλιά έβγαλα μια μεγάλη μαμούνα». Ναι, είναι μια συνήθειά τους που μας εκνευρίζει, όμως τα ίδια τη θεωρούν μεγαλειώδη. Το ίδιο και τους «θησαυρούς» που ανακαλύπτουν μέσα της.

Είναι ειλικρινή και δεν κρατούν μυστικά

Πολύ απλά, γιατί δεν πιστεύουν σε αυτά. Από ένα νήπιο δεν μπορείς να πάρεις ποτέ τίποτε εκβιαστικά. Θα πάρεις αυτό ακριβώς που νιώθει. Είναι ευτυχισμένο; Θα γελάει. Το μάλωσες; Θα σου θυμώσει. Μυρίζει το στόμα της γιαγιάς; Δεν θα τη φιλήσει. Τα νήπια είναι αυτό ακριβώς που νιώθουν, και αυτό τα κάνει αξιολάτρευτα.

Η ζωή μαζί τους είναι απρόβλεπτη

Και γι’ αυτό καθόλου βαρετή. Τη μια μέρα θέλουν ένα κίτρινο μπουφάν, την άλλη δεν μπορούν να δουν το κίτρινο ούτε σε καλαμπόκι στο πιάτο τους. Σήμερα αγαπούν το αρκούδι τους, αύριο το πετάνε από το παράθυρο. Τη μια ανακαλύπτουν το παγωτό, την επόμενη στιγμή το πετάνε κάτω.

Είναι γεμάτα ζωντάνια

Τα νήπια είναι η ενσάρκωση της ενεργητικότητας. Ξυπνούν στις 6.00 το πρωί, περπατούν, τρέχουν, πηδάνε, παίζουν, και συγχρόνως μιλούν, καβγαδίζουν. Ίσως κάποιες φορές νιώθετε εξαντλημένες, αλλά τα παιδιά λειτουργούν και σαν φορτιστές μπαταρίας. Σκεφτήκατε ποτέ πώς είχατε όλη αυτή την ενέργεια; Δεν υπάρχουν πιο θετικά πλάσματα από τα νήπια.

Αλλάζουν γνώμη πολύ εύκολα

«Θέλεις να παίξεις με τη Μαριάνα;», «Όχι, θέλω να παίξω με τη Μαριάννα». «Θέλεις παγωτό;», «Όχι, ναι». Αποφασίζουν να κάνουν κάτι, και στα επόμενα δευτερόλεπτα που κάτι άλλο θα τραβήξει την προσοχή τους, θα αλλάξουν γνώμη και θα θελήσουν να ασχοληθούν με αυτό. Το κάθε ερέθισμα αποτελεί μια νέα πρόκληση για αυτά.

Πρόβληματα συγκέντρωσης προκαλεί στα παιδιά η τηλεόραση και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής




Τα παιδιά που παρακολουθούν τηλεόραση ή παίζουν βιντεοπαιχνίδια στον υπολογιστή για περισσότερες από δύο ώρες τη μέρα, είναι πιθανό να παρουσιάσουν δυσκολίες συγκέντρωσης, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Pediatrics.

Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε δυσκολία συγκέντρωσης τις υπόλοιπες ώρες σε άλλες δραστηριότητές τους, γενικά άσχημη συμπεριφορά και τάση για ανάπτυξη προβληματικών σχέσεων με τους ανθρώπους, ακόμα και αν είναι σωματικά δραστήρια.


Η μελέτη της Δρ Αντζι Πέιτζ του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, σύμφωνα με το New Scientist, μελέτησε τις περιπτώσεις άνω των 1.000 παιδιών ηλικίας 10 και 11 ετών.


Διαπιστώθηκε ότι όσα παιδιά παρακολουθούσαν περισσότερες από δύο ώρες τηλεόραση κάθε μέρα, είχαν 61% μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίσουν προβλήματα συναισθηματικά, κοινωνικά και νοητικά (έλλειψη συγκέντρωσης).


Αντίστοιχα, η παραμονή άνω των δύο ωρών μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή (κυρίως για ηλεκτρονικά παιχνίδια) αυξάνει περίπου το ίδιο (59%) τις πιθανότητες εμφάνισης παρόμοιων προβλημάτων στα παιδιά.


Προηγούμενες έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι τα παιδιά που περνάνε πολλή ώρα μπροστά από την οθόνη της τηλεόρασης ή του υπολογιστή, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν δυσκολίες επικοινωνίας και συγκέντρωσης, άλλα ψυχολογικά προβλήματα, καθώς επίσης παχυσαρκία ως παρενέργεια της καθιστικής ζωής.


Η νέα έρευνα έδειξε ότι ούτε η έντονη σωματική δραστηριότητα μπορεί να αντισταθμίσει τα προβλήματα. Ακόμα και τα παιδιά που έκαναν περισσότερη από μια ώρα κάθε μέρα σωματική άσκηση, αλλά παράλληλα βρίσκονταν πάνω από δύο ώρες μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή, είχαν αντίστοιχα 54% και 48% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν ψυχολογικά προβλήματα.


Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά στους γονείς, τα παιδιά άνω των δύο ετών να μην βρίσκονται μπροστά από μία οθόνη περισσότερες από δύο ώρες ημερησίως.
απο in.gr

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Διαψεύδει το υπουργείο Παιδείας δημοσίευμα περί «λουκέτων σε σχολεία»

Για εντυπώσεις πανικού κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας Τύπος της Κυριακής με τίτλο «λουκέτα στα σχολεία», τονίζοντας σε... σχετική ανακοίνωση πως ο αριθμός των εκπαιδευτικών επαρκεί για να μην υπάρχουν κενά σε τάξεις, με τον παιδαγωγικά σωστό αριθμό μαθητών, χωρίς αυξήσεις. Το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι η εφημερίδα «προσπαθεί για πολλοστή φορά να δημιουργήσει εντυπώσεις πανικού και τρομοκράτησης στο χώρο της εκπαίδευσης», υπογραμμίζοντας πως «ο χώρος της εκπαίδευσης έχει ανάγκη από ασφάλεια, ηρεμία, στήριξη και, φυσικά, αναδιοργάνωση και μεταρρύθμιση». Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι με το νέο μνημόνιο μπαίνει τέλος στις προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών, ούτε και θα πραγματοποιηθούν διορισμοί μονίμων, και το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται να καλύψει τα κενά με συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση αριθμού μαθητών στις τάξεις και ωραρίου διδασκόντων. «Το μεγάλο σχέδιο των συγχωνεύσεων ολοκληρώθηκε το 2011 με θετικά αποτελέσματα παρά τις κασσάνδρειες προβλέψεις και του «Ε.Τ.» αναφέρει το υπουργείο Παιδείας. Επισημαίνει, επίσης, ότι «η αναδιοργάνωση και η σωστή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού γίνεται με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής κάρτας σε κάθε σχολείο, με θεσμικές παρεμβάσεις για την αξιοποίηση δασκάλων και καθηγητών και στις δύο βαθμίδες και με αντικειμενικά κριτήρια για τις αποσπάσεις και μεταθέσεις. Όλα αυτά είναι γνωστά στους εκπαιδευτικούς και στην κοινωνία».

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ-ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ-ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

Στο αττικό ημερολόγιο ο Αύγουστος ήταν ο δεύτερος μήνας του έτους και ονομάζονταν Μεταγειτνιών διάρκειας 29 ημερών που αντιστοιχεί με το χρονικό διάστημα από 24 Ιουλίου έως τις 22 Αυγούστου. Ο Αύγουστος, κατά το παλαιό ρωμαϊκό ημερολόγιο, ήταν ο έκτος μήνας, γι' αυτό αρχικά στα Λατινικά ονομάζονταν Sextilis και είχε 31 ημέρες, ευθύς εξ αρχής από την εγκαθίδρυση του Ιουλιανού ημερολογίου το 45 π.Χ. (έτος 709 από κτίσεως Ρώμης). Το έτος 8 π.Χ. ο Αύγουστος Καίσαρας του έδωσε το όνομά του χωρίς την προσθήκη μίας ημέρας από τον Φεβρουάριο (όπως λανθασμένα αναγράφεται σε ορισμένες αναφορές). Λέγεται ότι ο Αύγουστος έβαλε τον μήνα σε αυτή την θέση, για να τιμήσει τον θάνατο της Κλεοπάτρας η οποία, όπως λέγεται, έθεσε τέλος στη ζωή της στις 12 Αυγούστου του 30 π.Χ. αν και ο ακριβής λόγος του θανάτου της καλύπτεται από μυστήριο. Κατά το Βυζαντινό ημερολόγιο που ακολουθεί ακόμη και σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία, και το οποίο αρχίζει τον Σεπτέμβριο, ήταν ο τελευταίος μήνας του χρόνου κι έτσι η 31 Αυγούστου γιορτάζονταν ως παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Αστρονομικά, ο ήλιος βρίσκεται στην αρχή του μήνα στον αστερισμό του Καρκίνου (21 Ιουλίου έως 9 Αυγούστου) και στο τέλος στον αστερισμό του Λέοντα (10 Αυγούστου έως 15 Σεπτεμβρίου).




Ήθη & Έθιμα


Αύγουστος - Δοξασίες και ήθη..


Ο Αύγουστος είναι ένας μεταβατικός - από την αρχαιότητα ακόμη - μήνας που σηματοδοτεί το τέλος του καλοκαιριού, την επανέναρξη των αγροτικών εργασιών, την προετοιμασία για το χειμώνα. Πολλές είναι οι δοξασίες, οι παροιμίες και τα έθιμα που αναφέρονται σ’ αυτό το μήνα.


Ο Αύγουστος είναι ο 8ος μήνας του έτους κατά το Ιουλιανό και Γρηγοριανό ημερολόγιο. Ονομάστηκε Αύγουστος προς τιμή του Οκταβιανού μετά την απονομή του τίτλου από τη ρωμαϊκή Σύγκλητο.

Πριν από την επικράτηση του ρωμαϊκού Ιουλιανού ημερολογίου, αντίστοιχος μήνας στο αθηναϊκό ημερολόγιο ήταν ο Μεταγειτνεών. Είναι από τους πιο ζεστούς μήνες του χρόνου και ο λαός του έχει δώσει και άλλα ονόματα, όπως Πεντεφά ή Πενταφάς, Συκολόγος (λόγω της συγκομιδής των σύκων), Δριμάρης. Στα βυζαντινά χρόνια το έτος τελείωνε στις 31 Αυγούστου και πρωτοχρονιά ήταν η 1η Σεπτεμβρίου. Γι` αυτό η τελευταία μέρα του Αυγούστου λέγεται και “Κλειδοχρονιά”.

“Τραπεζοφόρο”
τον λένε στη Νίσυρο, επειδή γεμίζει το τραπέζι με άφθονα αγαθά. Κατά τη διάρκεια του Αυγούστου αυξάνουν και ωριμάζουν τα σταφύλια και τα σύκα, βασικές τροφές κατά την αρχαιότητα. Εξάλλου, η ονομασία του προέρχεται από τη λατινική λέξη Augeo, που σημαίνει αυξάνω.
Κάποιοι αποδίδουν την ονομασία του και στη λέξη augur, που σημαίνει οιωνοσκόπος, αφού μέχρι και σήμερα, τον μήνα Αύγουστο αρκετοί είναι αυτοί που «διαβάζουν τα σημάδια» είτε για να προβλέψουν τον καιρό είτε τα μελλούμενα.

Οι πρώτες έξι ή δώδεκα μέρες του Αυγούστου, κατά τη δεισιδαιμονική αντίληψη, οι δρίμες (εξ ου και Δριμάρης), είναι επικίνδυνες, κι όποιος λούζεται σ’ αυτές ή πλένει ρούχα, κινδυνεύει να πάθει κακό ο ίδιος, στην πρώτη περίπτωση ή να καταστραφούν τα ρούχα, στη δεύτερη. Κι όπως εκδιώκονται με τον αγιασμό οι καλικάντζαροι, έτσι ξορκίζουν και τις δρίμες με αγίασμα από την ακολουθία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα (6/8).

Τον Αύγουστο οι άνθρωποι της υπαίθρου, εξετάζοντας συστηματικά κάποια φυσικά «σημάδια» στον ουρανό, μπορούσαν να «δουν» τα μερομήνια, τον καιρό δηλαδή ολόκληρου του επόμενου χρόνου. Μερομήνια ονομάζει ο λαός της πρώτες 12 μέρες του Αυγούστου. Παρατηρώντας τα καιρικά φαινόμενα αυτών των πρώτων ημερών του Αυγούστου, οι άνθρωποι του λαού μάντευαν την καιρική κατάσταση των επόμενων 12 μηνών π.χ. ο καιρός της 1ης Αυγούστου δείχνει τι καιρό θα έχει το Σεπτέμβριο, της 2ας τον Οκτώβριο κ.λ.π.

Ο μήνας της ξεκούρασης από τις αγροτικές δουλειές, ο μήνας της Παναγίας, της πλούσιας σοδειάς και των απότομων καιρικών αλλαγών, πυροδότησε μια σειρά από παροιμίες που εκφράζουν όλα όσα ήθελε ο λαός μας να διαδώσει:

Αύγουστε καλέ μου μήνα, να' σουν δυο φορές το χρόνο.
Ζήσε, Μάη μου, να φας τριφύλλι και τον Αύγουστο σταφύλι.
Θεός να φυλάει τα λιόδεντρα απ' το νερό τα Αυγούστου.
Κάθε πράμα στον καιρό του κι ο κολιός τον Αύγουστο.
Τ' Αυγούστου και του Γεναριού τα δυο χρυσά φεγγάρια.
Από Μάρτη καλοκαίρι κι από Αύγουστο χειμώνα.
Τ' Αυγούστου οι δρίμες στα πανιά και του Μαρτιού στα ξύλα.
Καλός ο ήλιος του Μαγιού, τ' Αυγούστου το φεγγάρι.
Επλάκωσεν ο Αύγουστος, η άκρια του χειμώνα.
Μακάρι σαν τον Αύγουστο να ‘ταν οι μήνες όλοι.
Ο Αύγουστος και ο τρύγος δεν είναι κάθε μέρα.
Αύγουστος άβρεχτος, μούστος άμετρος.
Να 'σαι καλά τον Αύγουστο με δεκαοχτώ βελέντζες.
Ήρθε ο Αύγουστος, πάρε την κάπα σου.
Καλή λαβιά τον Αύγουστο και γέννα τον Γενάρη.
Το Μάη με πουκάμισο, τον Αύγουστο με κάπα.
Όποιος φιλάει τον Αύγουστο, τον Μάη θερίζει μόνος.
Τον Αύγουστο τον χαίρεται οπόχει να τρυγήσει.
Να 'σαι καλά τον Αύγουστο που ‘ναι παχιές οι μύγες.
Καλός ο ήλιος του Μαγιού, τ' Αυγούστου το φεγγάρι.
Ο Αύγουστος πουλά κρασί κι ο Μάης πουλά σιτάρι.
Ούτε ο Αύγουστος χειμώνας, ούτε ο Μάρτης καλοκαίρι.
Χορτοθέρη Αλωνιστή , ρόγα - ρόγα γυαλιστή.
Αυγουστοοικοδέσποινα‚ καλαντογυρεύτρα.
Από το θέρος ως τις ελιές δεν απολείπουν οι δουλειές.

ιουλιος-ηθη και εθιμα-παροιμιες

Ο Ιούλιος είναι ο έβδομος μήνας του έτους κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Σύμφωνα με το ρωμαϊκό ημερολόγιο ονομαζόταν Quintilis, που θα πει πέμπτος. 
Σε «Ιούλιο» από «Κουϊντίλιος» μετονομάσθηκε το 44π.Χ. από τον Μάρκο Αντώνιο, στενό φίλο του Ιουλίου Καίσαρα, σε ανάμνηση των υπηρεσιών που ο τελευταίος πρόσφερε στη Ρώμη.


Ο Ιούλιος αντιστοιχεί στον αρχαίο μήνα Κρόνιο ή Εκατομβαιώνα
Το χρονικό διάστημα μεταξύ της 21ης και του τέλους του μηνός κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν Κυνάδες μέρες, απ’όπου προέρχεται και ο όρος «κυνικά καύματα». Η ονομασία τούτη προέρχεται από το γεγονός ότι τις μέρες αυτές ο φωτεινότατος αστέρας Σείριος (ανήκει στον αστερισμό του Μείζονος Κυνός) ανατέλλει συγχρόνως με τον ήλιο, κάνοντας τις μέρες ακόμη πιο θερμές.

Ο Ιούλιος είναι ο μήνας του αλωνισμού και της χαράς του γεωργού γι’αυτό και προσωνυμείται Αλωνάρης, Αλωνευτής, Αλωνιάτης, Αλωνιστής. Τον λένε ακόμη Χορτοκόπο γιατί στον Πόντο τότε κόβουν το χόρτο, Γιαλιστή και Γυαλινό γιατί τότε ωριμάζουν τα σταφύλια και «γυαλίζουν», Φουσκόμηνα γιατί φουσκώνουν τα σύκα. 
Τέλος, είναι γνωστός και με τις ονομασίες Δευτερογιούλης, Λιοτρόπης και Χορτοθέρης.
Χαρακτηριστικό της βαριάς δουλειάς του αλωνισμού είναι και το παρακάτω κυπριακό τετράστιχο:

«Βόδι να μην αλώνιζε,
κόρη να μην εγέννα
και νιος να μην εθέριζε,
ποτέ του δεν εγέρνα.»


Τραγούδια στα αλωνίσματα δεν ακούγονταν. Κυριαρχούσαν οι φωνές των αλωνιστάδων προς τα ζώα τους. Στο λίχνισμα πάλι, ο άνεμος ήταν το κύριο μέλημα και οι σβέλτες κινήσεις των λιχνιστάδων δεν σήκωναν τραγούδι. Έπειτα η αχυροπάσπαλη κι ο κουρνιαχτός από τα φροκαλίσματα έκλειναν το στόμα.
Έχουμε όμως τραγούδια παλιά με γραφικές σκηνές αλωνίσματος, που μπορούσαν να τραγουδούν στις μετέπειτα ώρες της ξεκούρασης:

Εγώ περνάω κι αντιπερνάω στης Μαυρουδής τ’αλώνι,
όπου αλωνίζουν δώδεκα κι όπου συμπάζουν δέκα,

κι η Μάρω με τη μάνα της τριγύρω λαγανίζει.

Κι η μάνα της της έλεγε κι η μάνα της της λέει:

-Φεύγα Μαριώ απ’τον κουρνιαχτό, φεύγα κι από τον ήλιο.

-Μάνα τον ήλιο αγαπώ, τον κουρνιαχτό τον θέλω

τον γιο του πρωτολιχνιστή, άντρα θε να τον πάρω.

-Ο γιος του πρωτολιχνιστή πολλά προικιά γυρεύει.

-Σαν τα γυρεύει δώστε τα, καλός είν’ κι ας τα πάρει.

-Γυρεύει βόδια του ζυγού, φοράδα της καβάλλας,

γυρεύει κι ανεμόπαχτο να τρώει η φοράδα μέσα,

γυρεύει αμπέλια ατρύγητα, χωράφια με τα στάχυα

κι αλώνια καλοπέτρινα και μαρμαροστρωμένα.

-Σαν τα γυρεύει δώστε τα, καλός είν’ κι ας τα πάρει.
Το πρώτο ψωμί που θα ζυμωθεί με το καινούργιο στάρι έχει διάφορες κατά τόπους ονομασίες: τζιτζιροκούλικο, μπουγάτσα.
Απ’αυτό το πρώτο ζυμάρι ζύμωναν και μία κουλούρα που την κρεμούσαν στη βρύση για να τρέξουν τα καλά, όπως το νερό. Όποιος πήγαινε πρώτος να πάρει νερό από τη βρύση, έπαιρνε και την κουλούρα.

Η απειλή όμως από τους κινδύνους (φωτιά, βροχή, χαλάζι) ήταν μεγάλη για τα χωράφια και γι’αυτό οι γεωργοί επιζητώντας τη θεϊκή προστασία τιμούσαν με αργία τους αγίους που εορτάζουν τότε. Την Παναγία των Βλαχερνών (2), που προσονομάζεται απ’την τιμωρία όσων δεν τηρούσαν την αργία της Καψοδεματούσα, Καψοχεροβολού, Καψαλωνού, Βουλιάχτρα. Την αγία Κυριακή (7), την αγία Μαρίνα (17).

Ο Ιούλιος ήταν επικίνδυνος μήνας και για τους ανθρώπους κι έτσι οι ιαματικοί του άγιοι τιμούνταν με μεγάλοι ευλάβεια. 
Οι Άγιοι Ανάργυροι (1), 
η Άγία Παρασκευή (26), 
ο Άγιος Παντελεήμονας (27).
«Κουτσοί, στραβοί όλοι στον άγιο Παντελεήμονα.»
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η γιορτή του Προφήτη Ηλία (20)
ο οποίος θεωρείται έφορος της βροχής και ρυθμιστής των μετεωρολογικών φαινομένων.
Τα εκκλησάκια του βρίσκονται συνήθως πάνω σε υψώματα και βουνοκορφές. 
Σύμφωνα με την παράδοση που έχει τις ρίζες της στον εξιλασμό του Οδυσσέα (λ 120-136), ο Αη-Λιας ήταν ναύτης που η θάλασσα προσπάθησε πολλές φορές να τον πνίξει. 
Μετά τα τόσα ταξίδια, πήρε το κουπί στον ώμο και τράβηξε για τη στεριά. Όπου περνούσε, ρωτούσε τους ανθρώπους που συναντούσε τι είναι αυτό που κρατάει στα χέρια του. Κι όσοι του απαντούσαν «κουπί», ξεκίναγε για αλλού. Προχώρησε, προχώρησε κι ύστερα βρέθηκε στα βουνά. Έπεσε πάνω σε έναν τσοπάνη και τον ρώτησε τι ήταν αυτό που βαστούσε. Ο τσοπάνης το κοίταξε καλά καλά και ύστερα του είπε «ξύλο είναι».
Ο Αη-Λιας γέλασε ικανοποιημένος και έμεινε από τότε κοντά στους ανθρώπους των βουνών.

Για τον Ιούλιο λέγονται οι εξής παροιμίες:
«Τζίτζικας ιλάλισι
μαύρη ρόγα γιάλισι.»
«Απ’του Άγιου Λια του βραδ’
βάζει η γ’ ιλια του λάδ.»
«Αλωνάρη με τα αλώνια και με τα χρυσά πεπόνια».
«Τον Αλωνάρη δούλευε καλόν Χειμάνα να ‘χεις.»
«Χιόνισε μέσ’ στο Γενάρη, να οι χαρές του Αλωνάρη.»

Ιούλιος στην Ελληνική λαογραφία

Οι εποχιακές αλλαγές είχαν για τους αρχαίους τεράστια σημασία, ιδιαίτερα μετά την εμφάνιση της γεωργίας αφού η σπορά, η συγκομιδή και οι άλλες γεωργικές ασχολίες εξαρτιόνταν από τις αλλαγές των εποχών. Λόγω των γεωργικών αυτών ασχολιών ο Ιούλιος ονομάζεται και Αλωνάρης ή Αλωνιστής αφού στον μήνα αυτό γίνεται το αλώνισμα των δημητριακών. Παλαιότερα, όταν δεν υπήρχαν οι σύγχρονες μηχανές οι γεωργοί μας καθάριζαν από τα αγριόχορτα το αλώνι που βρίσκονταν σε μέρος που να το φυσούν οι περισσότεροι άνεμοι και ήταν στρωμένο με πέτρα ή συχνότερα με χώμα. Όπως γράφει σ’ ένα του ποίημα και ο Γεώργιος Δροσίνης (1859-1951): «Στ’ αλώνια καλοσάρωτα/και ξεχωρταριασμένα/θα ξαπλωθούν οι θημωνιές/ξανθόμαλλες πλεξίδες».
Το αλώνι είχε σχήμα κυκλικό και στη μέση βρίσκονταν το «στρέντζερο» ή το «στρογερό», το ξύλινο δοκάρι γύρω από το οποίο έτρεχαν τα ζώα που θα αλώνιζαν τα στάχυα. Τα βόδια, τα άλογα, τα γαϊδούρια ή τα μουλάρια που χρησιμοποιούνταν ήταν ζεμένα το ένα δίπλα στο άλλο και γυρνούσαν γύρω από το κεντρικό στύλο ποδοπατώντας έτσι τα στάχυα. Πολλές φορές χρησιμοποιούσαν και την «δοκάνα», μια ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα που θρυμμάτιζε τα στάχυα. Κατόπιν με ένα δικριάνι σαν φτυάρι ξεκινούσε το λίχνισμα, η διαδικασία που ξεχώριζε τον καρπό από το άχυρο με την βοήθεια του ανέμου. Σύμφωνα, πάντως, με τα έθιμα του αλωνισμού δεν κάνει να έρθει στο αλώνι γυναίκα με ρόκα γνέθοντας γιατί «είναι ξωτικιά και διώχνει τον άνεμο και δεν μπορούν να ανεμίσουν (λιχνίσουν)». Πολλά από τα έθιμα αυτά προέρχονται μάλιστα από τα αρχαιοελληνικά Θαλύσια, προς τιμήν της Δήμητρας. Με το λίχνισμα, όμως, συνδέεται και ο προφήτης Ηλίας που διαφεντεύει τους ανέμους, γι’ αυτό άλλωστε ο Ιούλιος ονομάζεται και Αηλιάτης ή Αηλιάς.

Παροιμίες για το μήνα Ιούλιο

Το τραγούδι του Θεριστή,η χαρά του Αλωνιστή.
Κάτσε κότα το Γενάρη και παπί τον Αλωνάρη.
Γαμπρός αλωναριάτικος,κακό χειμώνα βγάνει.
Κότα,χήνα το Γενάρη και παπί τον Αλωνάρη.
Την ημέρα τ'άη-Λιός παίρνει ο καιρός αλλιώς.
Αλωνάρη με τα'αλώνια και με τα χρυσά πεπόνια.
Έτσι το ‘χει το λινάρι να ανθεί τον Αλωνάρη.
Κάλλιο λόγια στο χωράφι,παρά ντράβαλα (φασαρίες) στ' αλώνι.
Στο κακορίζικο χωριό τον Αλωνάρη βρέχει.
Μικρό- μικρό τ'αλώνι μου,και να ‘ναι μοναχικό μου.

Η καλή αμυγδαλιά ανθίζει το Γενάρη
και βαστάει τ' αμύγδαλα όλο τον Αλωνάρη.

Τ' Αλωναριού τα κάματα (δυνατή ζέστη),
τ' Αυγούστου τα λιοβόρια (ζεστός δυνατός ανατολικός άνεμος).
Όρνιθα το Γενάρη,κέφαλος τον Αλωνάρη.
Της αγιά Μαρίνας ρώγα και του άη -Λιός σταφύλι.
(δηλαδή το σταφύλι ωριμάζει αργότερα από τη σταφίδα)
Ο άη- Λιας κόβει σταφύλια και η αγία Μαρίνα σύκα.
Που μοχθεί το χειμώνα χαίρεται τον Αλωνάρη.

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012

ποιηματα 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 3

ΠΑΤΡΙΔΑ

ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΔΕ ΛΕΩ
ΠΟΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΧΩ ΦΤΙΑΓΜΕΝΗ
ΚΑΙ ΡΩΤΑΩ ΤΗ ΜΑΜΑ ΜΟΥ
ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ

ΚΑΙ ΑΝ ΤΟΥΣ ΤΑΖΩ ΚΑΙ ΦΙΛΑΚΙ
ΑΝ ΘΑ ΒΡΟΥΝΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΧΩΡΑ
ΠΟΥ ΜΟΝΑΧΟ ΜΟΥ ΕΧΩ ΦΤΙΑΞΕΙ
ΣΤΗ ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΑ.


25  ΜΑΡΤΙΟΥ

Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ ΓΕΛΑ
ΧΑΙΡΕ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΩΝΑΖΕΙ
ΣΤΗΝ ΓΛΥΚΙΑ ΜΑΣ ΠΑΝΑΓΙΑ

ΕΙΚΟΣΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΜΑΡΤΙΟΥ
ΟΜΟΡΦΗ ΔΙΠΛΗ ΧΑΡΑ
ΟΛΟΙ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΛΕΝΕ
ΖΗΤΩ ΖΗΤΩ Η ΛΕΥΤΕΡΙΑ.


ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ

ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙΣ
ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΓΕΝΑΙΑ
ΚΑΙ ΕΞΩ ΚΥΜΑΤΙΖΕΙ
Η ΓΑΛΑΝΗ ΣΗΜΑΙΑ

Ο ΝΟΥΣ ΜΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ
ΣΤΑ ΜΑΥΡΑ ΕΚΕΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΟΥ ΖΟΥΣΕΣ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΗ
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΦΡΟΝΙΑ.


ΟΙ ΤΣΟΛΙΑΔΕΣ

ΟΙ ΓΕΝΑΙΟΙ ΜΑΣ ΤΣΟΛΙΑΔΕΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΥΝΤΑ ΤΟ ΣΠΑΘΙ
ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΣΑΝ ΛΙΟΝΤΑΡΙΑ
ΓΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΙΜΗ

ΣΑΝ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΕΚΕΙΝΩΝ
ΑΣ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ
ΖΗΤΩ ΕΝΔΟΞΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΖΗΤΩ ΕΝΔΟΞΕ ΤΣΟΛΙΑ.

ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ

Ω ΤΙ ΧΑΡΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ
ΜΙΚΡΟΥΛΑ ΜΟΥ ΚΑΡΔΟΥΛΑ
ΣΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΡΑ Η ΜΑΜΑ
ΜΕ ΕΙΠΕ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ

ΜΑ ΛΙΓΟ ΤΟΧΕΤΕ ΠΑΙΔΙΑ
ΝΑ ΛΕΓΟΜΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΑ
ΚΑΙ ΝΑΧΩ ΓΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ
ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΕΛΛΑΔΑ.


25 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ
Η 25 ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ
ΠΟΥ ΜΕ ΑΙΜΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΕΓΡΑΦΕΙ.

ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΟΥ ΞΕΧΥΘΗ ΣΤΟ ΜΟΡΙΑ
ΕΔΕΙΞΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΛΟ
ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
Η ΓΛΥΚΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ
ΒΑΛΤΕ ΣΗΜΑΙΕΣ ΔΑΦΝΙΝΑ ΣΤΕΦΑΝΙΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ

Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΑΝΤΗΧΟΥΝ ΓΛΥΚΑ
ΑΣ ΓΟΝΑΤΙΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ
ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ.

ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ
ΤΟ ΑΓΓΕΛΟΥΔΙ ΕΚΕΙΝΟ
ΚΑΤΕΒΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ
ΤΗΣ ΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΚΡΙΝΟ

ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ ΔΙΑΛΕΞΑΝ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
ΤΑ ΑΡΜΑΤΑ ΑΡΠΑΞΑΝΕ
ΣΗΚΩΣΑΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ



Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΙΕΝΑ

ΓΛΥΚΟΧΑΡΑΖΕΙ Η ΧΑΡΑΥΓΗ
ΛΑΜΠΕΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΓΗ
ΛΑΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΒΡΟΝΤΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΑ
ΚΑΙ ΓΛΥΚΟΛΑΛΟΥΝ ΤΑ ΑΙΔΟΝΙΑ

ΛΑΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΑΤΩΛΟΙ
ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΒΕΝΤΙΚΗ ΣΤΟΛΗ
ΛΑΜΠΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΑΥΡΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ.


Η ΛΕΥΤΕΡΙΑ

ΣΤΗΣ ΜΑΝΗΣ ΤΑ ΑΠΑΤΗΤΑ ΒΟΥΝΑ
ΠΟΥ Η ΔΟΞΑ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ
ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΑΥΓΕΤΟ ΨΗΛΑ
ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΕΧΕΙ Η ΛΕΥΤΕΡΙΑ

ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΥΛΙ ΑΣ ΜΑΘΟΥΝ ΟΛΟΙ
ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΝΑΙΟΙ ΠΡΟΤΙΜΑΝΕ
ΘΑΝΑΤΟ Η΄ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΕΙΜΑΙ Ο ΤΣΟΛΙΑΣ Ο ΞΑΚΟΥΣΤΟΣ
ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ ΖΗΛΕΥΤΟΣ
ΤΗΝ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ ΘΑΥΜΑΣΤΕ
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ ΦΩΝΑΞΤΕ


ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΑΝΕΣ

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΑΝΕΣ
ΠΟΥ ΗΡΩΕΣ ΓΕΝΝΗΣΑΝ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΑΝΕΣ
ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΟΝΑΤΙΣΑΝ

ΑΝ ΕΚΕΙΝΕΣ ΔΕΝ ΓΕΝΝΟΥΣΑΝ
ΗΡΩΙΚΑ ΒΛΑΣΤΑΡΙΑ
ΔΕΝ ΘΑΧΕ Η ΕΛΛΑΔΑ
ΓΕΝΝΑΙΑ ΠΑΛΗΚΑΡΙΑ.

ΣΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΛΟΓΙΑ ΦΛΟΓΕΡΑ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ
ΣΑ ΣΙΔΕΡΟ ΑΤΣΑΛΩΝΕΙ

Ο ΡΑΣΟΦΟΡΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ
ΜΕ ΜΙΑ ΛΑΛΙΑ ΒΡΑΧΝΗ
ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΑΔΟΥΛΩΤΕΣ ΨΥΧΕΣ
ΠΙΣΤΑ ΒΡΟΝΤΟΦΩΝΕΙ

Ο ΗΛΙΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
ΤΑ ΣΚΟΤΗ ΘΑ ΔΙΑΛΥΣΕΙ
ΤΗΝ ΟΜΟ ΡΦΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ
ΛΑΜΠΡΑ ΘΑ ΤΗΝ ΦΩΤΙΣΕΙ.


25 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
ΟΙ ΟΥΡΑΝΟΙ ΑΓΓΑΛΟΝΤΑΙ
ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΡΑ ΩΣ ΠΕΡΑ

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ
Η ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
ΧΤΥΠΑΤΕ ΤΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΥΣ ΣΑΣ
ΧΤΥΠΑΤΕ ΤΟΥΣ ΦΩΝΑΖΕΙ.


ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ

ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΥΧΗΜΑ
ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣ ΕΛΠΙΔΑ
ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ ΗΛΙΟΦΩΤΙΣΜΑ
ΑΔΑΜΑΝΤΕΝΙΑ ΑΧΤΙΔΑ

ΣΑΝ ΑΛΛΗ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΣΣΑ
ΠΟΛΕΜΗΣΕΣ ΜΕ ΘΑΡΡΟΣ
ΚΙ ΕΓΙΝΕΣ ΜΥΚΟΝΙΑΤΙΣΣΑ
ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΦΑΡΟΣ

ΚΟΡΗ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΤΗΣ ΤΡΑΝΗΣ
ΚΑΙ ΜΑΝΑ ΕΣΥ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ
ΜΑΝΑ ΤΗΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΖΩΗΣ
ΜΑΝΤΩ Η ΜΑΥΡΟΓΕΝΝΟΥΣ.

ΣΤΟΝ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

ΣΤΡΑΤΗΓΕ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ
ΓΕΡΟ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ
ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΣΟΥ ΛΕΥΤΕΡΩΝΕΙ
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ

ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΝΤΑΡΑΖΕΙ
ΚΑΙ ΞΥΠΝΑ ΜΕ ΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΠΑΖΕΙ
ΤΗΣ ΒΑΡΙΑΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ


ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΑ

ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ
ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΑΓΑΠΩ
ΑΛΛΑ ΚΑΜΙΑ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ
ΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΗΝ ΚΑΛΗ
ΣΑΝ ΤΗΝ ΓΛΥΚΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ

ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ ΤΑ ΚΑΛΑ
ΜΕ ΕΚΕΙΝΗ ΔΕΝ ΤΑ ΑΛΛΑΖΩ
ΚΑΙ ΑΝ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ
ΑΠΟ ΚΑΜΙΑΝΕ ΔΥΝΑΤΗ
ΘΥΣΙΑ ΔΕΝ ΤΡΟΜΑΖΩ


ΕΙΡΗΝΗ

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙΚΟ ΣΑΣ ΗΡΘΑΜΕ
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
ΚΑΙ ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ
ΧΑΡΑΣ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗΣ

ΑΠΥΡΑΥΛΟΙ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ
ΚΙ ΑΠΥΡΑΥΛΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΕΙΡΗΝΗ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΛΑΟΙ
ΚΑΙ ΟΙΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΣ.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

ΑΜΑ ΒΛΕΠΩ ΣΤΟ ΚΟΝΤΑΡΙ
ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΣΠΡΗ ΚΑΙ ΓΑΛΑΖΙΑ
ΚΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΚΑΙ ΩΡΑΙΑ

ΣΤΕΚΟΜΑΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΖΩ
ΚΑΙ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΤΡΑΓΟΥΔΩ
ΖΗΤΩ ΓΑΛΑΝΗ ΣΗΜΑΙΑ
ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ


25 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΗΜΑΙΕΣ ΚΡΑΤΑΝΕ
ΜΕΣ ΣΤΟΝ ΥΜΝΟ ΠΕΡΠΑΤΟΥΝ
ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΗ
ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΟΜΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ

ΚΑΙ ΣΕΙΣΜΟΣ Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΕΜΕΙ
ΚΑΙ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΤΡΕΜΟΥΝ ΚΕΡΙΑ
ΧΑΙΡΕ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ
ΧΑΙΡΕ Ω ΧΑΙΡΕ ΛΕΥΤΕΡΙΑ



ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ

ΔΙΠΛΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΗ
ΔΙΠΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΧΑΡΑ
ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ
ΜΑΖΙ ΚΑΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ

ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ
Η ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
ΚΤΥΠΑΤΕ ΤΟΥς ΤΥΡΡΑΝΟΥΣ
ΧΤΥΠΑΤΕ ΤΟΥς ΦΩΝΑΖΕΙ

ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ

ΜΕ ΔΑΦΝΕΣ ΠΑΝΤΑ ΑΜΑΡΑΝΤΕΣ
Η ΔΟΞΑ ΣΤΕΦΑΝΩΝΕΙ
ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΕΜΟΥΝ
ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

ΚΑΙ ΤΑ ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΥΛΙΑ ΜΑΣ
ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΤΟ ΚΑΜΑΡΙ
ΠΟΥ ΞΑΝΑΖΩΝΤΑΝΕΨΑΝΕ
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΑΝΑΡΗ

ΠΕΡΗΦΑΝΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ
ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ ΕΛΠΙΔΑ
ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΘΕ ΝΑ ΣΤΟΛΙΣΕΤΕ
ΜΕ ΔΑΦΝΕΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ


ΤΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ

ΕΙΜΑΙ ΜΙΚΡΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ
ΚΑΙ ΕΧΩ ΧΑΡΑ ΜΕΓΑΛΗ
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ
ΟΜΟΡΦΗ ΣΑΝ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ

ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ Η ΓΛΥΚΙΑ
ΠΟΥ ΑΠΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΟΛΕΜΑΓΕ ΚΑΙ ΝΙΚΑΓΕ
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΟΝΙΑ

ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΟ
ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΚΑΜΑΡΩΝΩ
ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ
ΣΕ ΌΛΟΥΣ ΤΟ ΦΑΝΕΡΩΝΩ

θα τα παρατησω ολα


tsopanis
Η προκήρυξη της θέσης έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον δεκάδων ατόμων που στέλνουν τα βιογραφικά τους στο δήμο Ιθάκης. Όπως λέει ο δήμαρχος, Γιάννης Κασσιανός: «Η δουλειά αυτή είναι βαριά. Είναι πιο βαριά και από αυτή του διευθυντή τεχνικών υπηρεσιών. Πρέπει αν είναι νεαρός, να ξέρει τη δουλειά, να πιάνει τα γίδια και να τα μαρκάρει. Ό,τι χρειάζεται να ξέρει ένας τσοπάνης».
Η αποστολή του ειδικού συμβούλου... τσοπάνη θα είναι να εντοπίσει τα αδέσποτα αιγοπρόβατα του νησιού που ξεπερνούν τα 7.000.
Οι ενδιαφερόμενοι για τη θέση έχουν διορία μέχρι 15 Μαρτίου και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 προτεραιότητα για την κάλυψή της έχουν όσοι είναι μακροχρόνια άνεργοι ή όσοι έχουν παιδιά.









Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα παιδικά καθίσματα

http://2.bp.blogspot.com/-MEus9SRCNak/TZS2bIuZOFI/AAAAAAAAAAM/huYvVrWcG0g/s1600/kathisma_duoplus.jpg




Ποιο κάθισμα είναι κατάλληλο για το παιδί μου;Η επιλογή ενός καθίσματος πρέπει να βασίζεται κυρίως στο βάρος του παιδιού. Οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί έχουν κατηγοριοποιήσει το βάρος των παιδιών σε ομάδες όπως φαίνεται στον πίνακα παρακάτω:...


Πηγή:Kέντρο Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων - Κ.Ε.Π.Α.

Ενδεικτικές κατηγορίεςΒάρος παιδιού Ηλικία παιδιού
Ομάδα 0 0-10 κιλά0-12 μηνών
Ομάδα 0+ 0-13 κιλά0-15 μηνών
Ομάδα 1 9-18 κιλά9 μηνών-4 ετών
Ομάδα 2 15-25 κιλά4-8 ετών
Ομάδα 3 22-36 κιλά8 ετών – 12 ετών
 
Όταν το παιδί σας είναι ακόμη μωρό (μέχρι 10 κιλά) το καθισματάκι του αυτοκινήτου πρέπει να είναι στραμμένο προς τα πίσω. Ιδανικά τοποθετείται στο πίσω κάθισμα. Απαγορευτικό το μπροστινό κάθισμα σε συνδυασμό με αερόσακο.
Υπάρχουν επίσης συνδυασμοί των διαφόρων ομάδων των καθισμάτων, όπως στραμμένα μετατρέψιμα κλπ.
 
Αλλαγή καθίσματος:Όταν το παιδί σας είναι από 9-18 κιλά πρέπει να χρησιμοποιήσετε το μεγαλύτερο καθισματάκι που είναι στραμμένο προς τα εμπρός. Για μεγαλύτερη ασφάλεια έχει συνήθως ζώνη 5 σημείων.
Μπορείτε ακόμη να αγοράσετε από την αρχή ένα καθισματάκι που είναι συνδυασμός των δύο προηγούμενων τύπων και είναι κατάλληλο για παιδάκια μέχρι 18 κιλά.
Έτσι παρέχετε ασφάλεια & άνεση στο παιδί σας για μεγάλο χρονικό διάστημα, αποφεύγοντας τα έξοδα της αγοράς δύο διαφορετικών καθισμάτων.
Επομένως, όταν το παιδί φθάσει τα 15 κιλά, πρέπει να χρησιμοποιείτε το ανυψωτικό κάθισμα «για μεγάλα παιδιά» ώστε να δένεται με τη ζώνη του αυτοκινήτου και να ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια.
Ενδεικτικές τιμές των παιδικών καθισμάτων:
 
  • Κατηγορίας 0+ από 60 € (0-10 κιλά)
  • Κατηγορίας 1 από 120 € (9-18 κιλά)
  • Κατηγορίας 2+3 από 30 € (15-36 κιλά)
 
Που μπορώ να αγοράσω ένα παιδικό καθισματάκι;Θα τα βρείτε σε:
 
  • Καταστήματα με παιδικά είδη
  • Καταστήματα ανταλλακτικών/εξαρτημάτων αυτοκινήτων
  • Μεγάλα καταστήματα παιχνιδιών
 
Υπάρχουν προδιαγραφές για την κατασκευή των παιδικών καθισμάτων;Σύμφωνα με τον κανονισμό 44 του ελέγχου ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα περισσότερα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου περνούν από ειδικές δοκιμασίες αντοχής, ασφάλειας και άνεσης, καθώς και ποιότητας υλικών και φέρουν μια ετικέτα με:
  • το γράμμα Ε,
  • έναν αριθμό που συνοδεύει το γράμμα Ε και δηλώνει τη χώρα παραγωγής του παιδικού καθίσματος.
  • το ανώτατο και κατώτατο όριο βάρους του παιδιού που μπορεί να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο κάθισμα και
  • τη λέξη UNIVERSAL που σημαίνει ότι το κάθισμα μπορεί να τοποθετηθεί στους περισσότερους τύπους αυτοκινήτων.
 
Σημεία που πρέπει να θυμάστε!
Άνεση για τον οδηγό:
 
  • Με το παιδί σε καθισματάκι «οδηγείτε ήσυχοι»!!
  • Νιώθετε πιο ελεύθεροι να αντιδράσετε ανάλογα σε περίπτωση ανάγκης
  • Τα παιδιά κάνουν ό,τι και οι γονείς τους!
  • Το πιτσιρίκι σας δεν θα καθίσει με ευχαρίστηση στο κάθισμά του αν εσείς δεν φοράτε τη δική σας ζώνη ασφαλείας!
  • Πολλές φορές το παιδί δεν θέλει να κάθεται στο κάθισμα.
Εάν το μωράκι σας από τη στιγμή που θα γεννηθεί μάθει ότι αυτή είναι η θέση του στο αυτοκίνητο, δεν θα σας φέρει καμία αντίρρηση αργότερα.
 
Παιδικό κάθισμα:
Απαραίτητο και για «Μεγάλα Παιδιά»
Ένα παιδί 2 ή 3 ή 6 ετών είναι αρκετά μεγάλο για ένα καθισματάκι που προορίζεται για μωρά. ΔΕΝ είναι όμως «αρκετά μεγάλο» για να κάθεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου χωρίς το ειδικό κάθισμα.
 
Βάρος και ηλικία παιδιού:Για να είναι το παιδικό καθισματάκι αποτελεσματικό και άνετο για το παιδί πρέπει να ανταποκρίνεται στην ηλικία του και κυρίως στο βάρος του.
Τοποθέτηση:Γνωρίζετε ότι η σωστή τοποθέτηση του παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο είναι τόσο σημαντική όσο και η αγορά του; Για μεγαλύτερη σιγουριά συμβουλευτείτε τους ειδικούς σε μεγάλα καταστήματα πώλησης παιδικών καθισμάτων.
Πρόσδεση:Οι ζώνες ασφαλείας του καθίσματος όταν χρησιμοποιούνται σωστά, κρατούν το παιδί στη θέση του. Έτσι δε γλιστράει από το καθισματάκι, ούτε υπάρχει περίπτωση να εκσφενδονιστεί μέσα ή έξω από το αυτοκίνητο σε περίπτωση σύγκρουσης.
 
Απαραίτητο ΑΞΕΣΟΥΑΡ!!Όταν αγοράζετε καινούργιο αυτοκίνητο και έχετε μικρό παιδί ή σκοπεύετε να αποκτήσετε, σκεφτείτε:
Ποιο είναι το πιο απαραίτητο αξεσουάρ του αυτοκινήτου σας;
ΠΟΤΕ ΜΑΖΙ!!!
Παιδικό κάθισμα + Αερόσακος
Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε παιδικό καθισματάκι
ΜΗ ΤΟ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΕ
Στο μπροστινό κάθισμα εάν υπάρχει αερόσακος, γιατί μπορεί να προκαλέσει σημαντικές βλάβες ακόμα και θάνατο στο παιδί σας.

ΑΙΣΩΠΟΣ

Ο ΓΑΙΔΑΡΟΣ Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ



ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΚΑΙ ΛΑΓΟΣ




ΤΟ ΑΡΝΙ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΦΛΟΓΕΡΑ




Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΙ Η ΓΑΤΑ




ΠΙΘΗΚΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ




ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΕΣ



Ο ΚΟΥΤΟΣ ΓΑΙΔΑΡΟΣ




Ο ΛΥΚΟΣ ΚΑΙ Η ΓΡΙΑ




Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ Ο ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ




ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ